چالش‌های تأمین و خرید تجهیزات دندانپزشکی؛ مطمئن‌ترین راه برای خرید وسایل دندانپزشکی چیست؟

تأمین وسایل و تجهیزات دندانپزشکی یکی از مهم‌ترین مراحل راه اندازی و اداره‌ی کلینیک‌ها و مطب‌های دندانپزشکی است.

چالش‌های تأمین و خرید تجهیزات دندانپزشکی؛ مطمئن‌ترین راه برای خرید وسایل دندانپزشکی چیست؟
مدت مطالعه :

از آنجا که کیفیت نتیجه درمان های دندانپزشکی در گرو کیفیت ابزار و مواد دندانپزشکی است، بسیاری از دندانپزشکان یا مسئولان خرید کلینیک‌های دندانپزشکی، همواره به دنبال بهترین و امن‌ترین راه برای تکمیل ابزار و تجهیزات مورد نیاز خود می‌باشند.

یک فروشگاه تجهیزات دندانپزشکی مناسب و قابل اعتماد چه ویژگی‌هایی دارد؟ تنوع محصولات، تضمین اصالت کالاها (خصوصا کالاهای وارداتی)، در اختیار گذاشتن اطلاعات کافی پیرامون محصولات به خریداران، پاسخگویی در قبال مشکلات و نواقص احتمالی محصولات و... بخشی از ویژگی های یک فروشگاه تجهیزات دندانپزشکی خوب به شمار می‌روند.

در این گفتار ما ضمن معرفی روش‌های مختلف تهیه ابزار و تجهیزات دندانپزشکی، به بررسی مزایا و معایب هر یک از راه‌های تأمین این تجهیزات می‌پردازیم.

روش‌های مختلف تهیه ابزار و تجهیزات دندانپزشکی

اگرچه به نظر می‌رسد خرید تجهیزات دندانپزشکی با یکی از روش های حضوری یا آنلاین کار ساده‌ای باشد، اما موانع مختلفی می‌توانند تهیه و تأمین تجهیزات دندانپزشکی را با مشکل مواجه کنند. انبوه محصولات کپی و تقلبی، مواد مصرفی بی‌کیفیت، سو استفاده دلالان از محدودیت موجودی محصولات وارداتی و... تنها بخش کوچکی از خطرات احتمالی خرید تجهیزات دندانپزشکی می باشند.

راه‌های متفاوتی برای خرید و تهیه‌ی ابزار و مواد دندانپزشکی وجود دارد. شما به عنوان یک دندانپزشک یا مسئول تجهیز مطب و کلینیک دندانپزشکی می‌توانید ابزار مورد نیاز خود را به صورت حضوری از نمایندگی‌ها و فروشگاه‌ها تهیه کرده و یا به صورت غیر حضوری از فروشگاه‌های اینترنتی خرید کنید.

در ادامه این مطلب ما چالش‌های خرید تجهیزات دندانپزشکی را بررسی می‌کنیم و مزایا و معایب هر یک از راه‌های تأمین لوازم دندانپزشکی را بر می‌شمریم.

مزایا و معایب خرید حضوری تجهیزات دندانپزشکی

بهترین راه خرید حضوری تجهیزات دندانپزشکی، خرید از فروشگاه‌های دندانپزشکی است. به این علت که نمایندگی‌های محصولات وارداتی و شرکت‌های تولید کننده، تنها بر بخشی از محصولات دندانپزشکی تمرکز دارند و این سبب می‌شود تا از تنوع اندکی برخوردار باشند. فروشگاه‌های تجهیزات دندانپزشکی این مشکل را رفع می‌کنند، اما همچنان خرید از فروشگاه‌های حضوری چالش‌هایی به دنبال دارد.

مهم‌ترین نکته در ارتباط با فروشگاه‌های تجهیزات دندانپزشکی، مسئله دسترسی و زمان است. بخش کثیری از دندانپزشکان سراسر کشور عملا نمی‌توانند به مراکز فروش تجهیزات دندانپزشکی در تهران و دیگر کلان‌شهرها دسترسی داشته باشند. همچنین بخش عمده‌ای از کسانی که به این فروشگاه‌ها دسترسی دارند نیز با زمان‌بر بودن فرآیند جست و جو و خرید محصولات مورد نظر خود مشکل دارند.

با این توضیح می‌توان گفت معایب خرید حضوری شامل اتلاف انرژی و زمان، ناموجود بودن برخی محصولات در بازه‌های زمانی مختلف، سو استفاده و گران‌فروشی، عدم امکان مقایسه فروشگاه‌ها و محصولات آنها، پاسخگو نبودن در قبال کیفیت و اصالت کالاهای خریداری شده، عدم اطلاع رسانی در ارتباط با جزییات محصولات و موارد استفاده و... می باشد.

مزایا و معایب خرید آنلاین تجهیزات دندانپزشکی

به دلیل زمان بر بودن خرید حضوری تجهیزات و ابزار دندانپزشکی، افراد زیادی ترجیح می‌دهند که محصولات مورد نیاز خود را به صورت آنلاین تهیه کنند. فروشگاه‌های آنلاین تجهیزات دندانپزشکی، در پلتفرم های مختلفی از جمله تلگرام، اینستاگرام و وبسایت‌ها و... فعال هستند و با کمی جست و جو می‌توانید به آنها دسترسی پیدا کنید.

مهم‌ترین چالش خرید آنلاین تجهیزات دندانپزشکی، بالا رفتن احتمال کلاهبرداری است. پلتفرم‌هایی مانند تلگرام و اینستاگرام ابدا بستر مناسبی برای خرید تجهیزات دندانپزشکی نیستند، چرا که در صورت بروز کلاهبرداری امکان پیگیری وجود ندارد. همچینین در نظر داشته باشید که کلاهبرداری می‌تواند شکل‌های متفاوتی داشته باشد، از عدم ارسال محصول گرفته تا ارسال محصول اشتباه، تاریخ گذشته و یا تقلبی.

وبسایت‌های فروشگاهی برای تهیه تجهیزات دندانپزشکی انتخاب بهتری هستند. با این وجود بایست از فیلترهای مختلفی برای سنجش اعتبار فروشگاه‌های آنلاین تجهیزات دندانپزشکی استفاده کنید. داشتن نشان الکترونیکی اعتماد، ثبت شدن فروشگاه و در دسترس بودن راه‌های ارتباطی با آن تنها چند راه ساده برای تشخیص فروشگاه‌های اینترنتی حقیقی و معتبر است.

مزایای خرید از فروشگاه تجهیزات دندانپزشکی شاپ دنت

فروشگاه دندانپزشکی شاپ دنت  https://shopdent.net به عنوان یکی از فروشگاه‌های معتبر در زمینه فروش ابزار، مواد و تجهیزات دندانپزشکی علاوه بر نداشتن معایب روش‌های ذکر شده در این مطلب، امکان یک خرید امن و مطمئن را برای شما فراهم می‌کند. مزایای خرید از فروشگاه تجهیزات دندانپزشکی شاپ دنت در ابعاد مختلفی قابل سنجش است که در ادامه آنها را شرح می‌دهیم:

مراحل انتخاب و خرید: تنها بخش کوچکی از مراکز فروش تجهیزات دندانپزشکی اطلاعات جزیی در ارتباط با محصولات خود در اختیار خریداران قرار می‌دهند. این به این خاطر است که تنوع محصولات دندانپزشکی بسیار زیاد است و هر ساله محصولات جدیدی با کاربری‌های جدیدتر وارد بازار می‌شوند.

فروشگاه تجهیزات دندانپزشکی شاپ دنت علاوه بر ارائه اطلاعات مورد نیاز برای شناخت هر محصول، از تنوع بالای محصولات برخوردار است. به این ترتیب شما می‌توانید به محصولات گوناگونی (در برندهای مختلف و با قیمت‌های متنوع) دسترسی داشته باشید، ویژگی‌ها و موارد کاربرد آنها را بدانید و بتوانید چند محصول را با یکدیگر مقایسه کنید. مجموع این خصوصیت‌ها به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید در کمترین زمان بدون اتلاف انرژی به بهترین و مناسب‌ترین محصول دسترسی داشته باشید.

مراحل پیگیری و پرداخت: همچنان که پیشتر گفتیم مشکل بزرگ فروشگاه‌های فیزیکی و مجازی احتمال بالای کلاهبرداری، یا ارسال جنس تقلبی و تاریخ گذشته است. افزون بر این بسیاری از کلاهبرداران از نوسان قیمت تجهیزات دندانپزشکی سو استفاده می‌کنند و با قیمتی گران‌تر از ارزش محصول آن را به فروش می‌رسانند.

این در حالی است که تیم شاپ دنت با بررسی نواقص دیگر فروشگاه‌های معتبر، اقدام به رفع هر گونه مشکلی در پروسه پرداخت و پیگیری وبسایت خود کرده است. فروشگاه دندانپزشکی شاپ دنت به صورت مستمر موجودی و قیمت محصولات خود را به روز رسانی می‌کند و در صورت بروز هر گونه اختلال در فرآیند خرید، همواره امکان پیگیری پرداخت را فراهم می‌کند.

خدمات پس از فروش: اگر خوش شانس بوده باشید و تجربه خرید یک محصول تقلبی، آسیب دیده یا تاریخ گذشته را نداشته باشید، حتما برایتان اتفاق افتاده که محصول مورد نظرتان با تاخیر بسیار زیاد و متحمل شدن هزینه‌های اضافی به دستتان برسد.

خدمات پس از فروش در شاپ دنت شامل پیگیری ارسال محصولات در کمترین زمان (گاهی طی چند ساعت!)، ضمانت اصالت و کیفیت کالا، تعویض کالای آسیب دیده یا مغایر و... می باشد که تمام این نکات می تواند تجربه‌ی خریدی امن را برای شما رقم بزند.

کد خبر : ۲۱۹۳۳۸
لینک کوتاه کپی شد
0
۲
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر
اخبار روز سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان