نسرین جواد زاده، ستاره معروف ایرانی سینمای ترکیه کیست؟/ ازدواج با بازیگر معروف ترکیه/ عکس

نسرین جوادزاده، متولد ۳۰ جولای ۱۹۸۲ در باکو، یک بازیگر سینما و تلویزیون است. او دارای مدرک لیسانس در رشته سینما از دانشگاه مرمره ترکیه است و فعالیت خود را از طریق تلویزیون آغاز کرده است.

asdasd
مدت مطالعه :

به گزارش وقت صبح، نسرین جوادزاده (Nesrin Cavadzade) در تاریخ ۸ مرداد ۱۳۶۱ در شهر باکو، پایتخت آذربایجان، متولد شد. مادرش، فریده، یک دانشمند پزشک و جراح است. پدرش اصالتاً از روسیه است و اقتصاددان می‌باشد. همچنین، مادربزرگ او نیز از پرستاران ارشد ارتش بوده است.

مهاجرت نسرین جوادزاده به ترکیه

بعد از طلاق والدینش، در سن ۱۱ سالگی، نسرین جوادزاده همراه با مادرش از آذربایجان به ترکیه مهاجرت کرد. در ترکیه، او دوره‌های رقص باله را طی کرد تا از دبیرستان وارد آکادمی هنری Şişli Terakki Lisisi شود و در رشته درام تحصیلات خود را ادامه دهد.

شروع بازیگری نسرین جواد زاده

در دوران تحصیل در دبیرستان، نسرین جوادزاده توانست با تلاش خود، پنج فیلم کوتاه بسازد که در جشنواره‌های محلی و بین‌المللی، از جمله جشنواره استعدادیابی برلین، مورد تحسین و تقدیر قرار گرفت.

در سال ۲۰۰۶، وقتی ۲۴ ساله بود و هنوز دانشجو بود، تجربه کوتاه اول خود را در یک اپیزود از سریال "The Roofless" به دست آورد. سپس یک سال بعد، در سریال "Yersiz Yurtsuz" نیز نقش آفرینی کرد.

نسرین

افتخارات و جوایز نسرین جوادزاده

در سال ۲۰۱۱، وقتی نسرین جوادزاده ۲۹ ساله بود، به عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل در ترکیه شناخته شد. این انجام شد تا اینکه در سال ۲۰۱۴، جایزه بهترین بازیگر زن در جشنواره فیلم پرتقال طلایی را به دست آورد.

علاوه بر این، او جایزه بهترین بازیگر کمدی در جشنواره آلیشیک را نیز به خود اختصاص داد. این افتخارات و جوایز نشانگر استعداد و توانایی بازیگری برجسته نسرین جوادزاده است.

شهرت بین المللی نسرین جوادزاده

در سال ۲۰۱۷، نسرین جوادزاده در سریال "حکایت ما" در نقش تولای در کنار بازیگرانی مانند هازال کایا دیده شد. این نقش باعث شد تا در طول یکسال بعد، با سریال "سیب ممنوعه" در نقش شاهیکا به شهرت برسد.

در این مجموعه، بازیگرانی مانند اداه اجه، سودا ارگینجی و انور تونا نیز حضور داشتند.

همسر نسرین جواد زاده

در اواخر سال ۲۰۲۰، نسرین جوادزاده با انتشار عکس خود و گوکان آلکان (کریم سریال سیب ممنوعه) خبرنامزدی خود را رسماً اعلام کرد که باعث شگفتی عمومی شد.

گوکان آلکان، متولد ۸ دسامبر ۱۹۸۷ در استانبول است و در سریال "حریم سلطان" در نقش شاه طهماسب صفوی به ایفای نقش پرداخته است. او از نسرین جوادزاده پنج سال بزرگتر است.

منبع: اقتصاد 24

کد خبر : ۲۳۰۰۵۷
لینک کوتاه کپی شد
0
۲
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر
اخبار روز سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان