آیا می‌توان بدون ورزش از پروتئین وی استفاده کرد؟

به نقل از داروخانه آنلاین صبا، پروتئین وی، مکملی بی‌همتا برای ورزشکاران و غیر ورزشکاران است.

آیا می‌توان بدون ورزش از پروتئین وی استفاده کرد؟
مدت مطالعه :

 امروزه مصرف مکمل‌های ورزشی تنها به بدنسازان و ورزشکاران اختصاص ندارد؛ بلکه بسیاری از افراد عادی نیز می‌توانند از این مکمل‌ها استفاده کنند. همان‌طور که می‌دانید، پروتئین یکی از حیاتی‌ترین مواد مورد نیاز بدن است.

لینک خرید بهترین انواع پروتئین وی اصل از داروخانه آنلاین صبا ( https://www.sabads.com/whey-protein )

بدن هر فرد به صورت روزانه باید مقدار خاصی پروتئین دریافت کند تا بتواند به حیات خود ادامه دهد. اما متاسفانه امروزه پروتئین مورد نیاز بدن از طریق مواد غذایی تأمین نمی‌شود.

در این شرایط، باید از مکمل‌های پروتئینی استفاده کرد. پروتئین وی، مکملی انحصاری برای افزایش حجم عضلات و استقامت آن‌ها است. با این حال می‌تواند کمبود پروتئین در افراد غیر ورزشکار را نیز تأمین کند. البته مصرف این مکمل بدون برنامه ورزشی، می‌تواند مشکلات متعددی را ایجاد نماید. اضافه‌وزن ناخواسته، اختلال در سیستم‌های گوارشی و کلیوی و... از جمله عوارض مصرف پروتئین وی بدون ورزش کردن، هستند.

با این حال اگر این مکمل را مطابق با دستور پزشک مصرف کنید، می‌توانید احتمال بروز عوارض ناشی از آن را کاهش دهید. به طور کلی باید بدانید که مصرف پروتئین وی بدون برنامه ورزشی، خطرناک نیست. اما اگر این مکمل را بیش از اندازه یا با غلظت بسیار بالا مصرف کنید، می‌تواند عوارض غیرقابل جبرانی را به همراه آورد. برای کاهش خطرات احتمالی ناشی از مصرف پروتئین وی بدون ورزش، باید مقدار پروتئین مورد نیاز بدن خود را تخمین بزنید. به طور کلی هر فرد به 0.8 گرم پروتئین به ازای هرکیلوگرم وزن خود، نیاز دارد.

در صورتی که پروتئین بدن شما کم­تر از حد نیاز بود، می‌توانید از مکمل‌های کمکی استفاده کنید. قبل از خرید این مکمل‌ها، حتما مقدار پروتئین در هر سروینگ را از طریق لیبل غذایی آن‌ها بررسی کنید. مکمل‌هایی که در هر سروینگ، ۲۰ الی ۳۰ گرم پروتئین خالص دارند، برای افراد غیر ورزشکار مناسب هستند. همچنین این افراد، تنها به یک اسکوپ پروتئین در روز نیاز دارند.

آیا می‌توان بدون ورزش از پروتئین وی استفاده کرد؟

مکمل‌های ورزشی و عملکرد جادویی آن‌ها

با مصرف مکمل‌های ورزشی نظیر گینر و پروتئین، می‌توانید حجم توده‌های عضلانی و استقامت آن‌ها را افزایش دهید. البته باید بدانید که قیمت گینر و پروتئین وی، بر اساس میزان غلظت و خلوص ترکیبات آن‌ها تعیین می‌شود.

لینک خرید بهترین انواع گینر اصل و ارزان قیمت از داروخانه اینترنتی صبا ( https://www.sabads.com/%DA%AF%DB%8C%D9%86%D8%B1 )

از این جهت برخی از مکمل‌هایی که از پروتئین خالص ساخته شده‌اند، بسیار گران‌قیمت هستند. امروزه برندهای ایرانی، غلظت کم­تری از مکمل‌های پروتئینی را با قیمت ارزان‌تر، در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهند.

این امر موجب شده تا افراد غیر ورزشکار نیز برای خرید این مکمل‌ها و مصرف آن‌ها ترغیب شوند. به عقیده بسیاری از افراد، مصرف مکمل‌های ورزشی نظیر پروتئین وی، سلامت و تناسب اندام آن‌ها را حفظ خواهد کرد.

در حالی که این نظریه، کاملا بی‌پایه و اساس است و مصرف خودسرانه مکمل‌های ورزشی، می‌تواند زمینه‌ساز بروز مشکلات متعددی باشد. در ادامه با کارشناسان تغذیه داروخانه صبا همراه باشید تا تأثیر مکمل‌های پروتئینی بر افراد غیر ورزشکار را بررسی کنیم.

آیا می_توان بدون ورزش از پروتئین وی استفاده کرد؟ - تصویر 2

پروتئین وی

مصرف پروتئین وی بدون ورزش

به طور کلی می‌توان گفت که حتی بدون ورزش نیز مجاز به استفاده از این مکمل خواهید بود. این مکمل تأثیر چشمگیری بر افزایش حجم عضلات مختلف دارد.

همچنین این مکمل می‌تواند از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی نیز تا حد زیادی جلوگیری کند. افرادی که از بیماری سرطان رنج می‌برند می‌توانند با مصرف این مکمل، پروتئین مورد نیاز بدن خود را تأمین کنند.

از سوی دیگر، مصرف پروتئین وی به چربی‌سوزی در بدن کمک می‌کند و تناسب اندام را حفظ خواهد کرد. امروزه بسیاری از کارشناسان تغذیه، مصرف پروتئین وی را به افراد غیر ورزشکار نیز توصیه می‌کنند.

از این جهت تنها با دستور پزشک می‌توانید از این مکمل استفاده کنید. توجه داشته باشید که پروتئین وی خطرات جدی برای افراد غیر ورزشکار به همراه ندارد. اما برای مصرف آن بدون برنامه ورزشی، بهتر است که با پزشک مشورت کنید.

آیا می_توان بدون ورزش از پروتئین وی استفاده کرد؟ - تصویر 3

بهترین پروتئین وی

هر فرد غیر ورزشکار به چه مقدار پروتئین نیاز دارد؟

پروتئین، از جمله موادی است که بدن هر فرد به آن نیاز دارد. بدون پروتئین، حجم عضلات به مرور زمان کاهش می‌یابد و استقامت بدن و سیستم ایمنی آن دچار اختلال می‌شود. از این جهت بدن هر فرد برای ادامه حیات خود، نیازمند پروتئین است. پروتئین مورد نیاز هر فرد بر اساس وزن او تعیین می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت که هر فرد به ازای هر کیلوگرم وزن خود، روزانه به 0.8 گرم پروتئین نیاز دارد.

بنابراین، میزان پروتئین روزانه مورد نیاز یک خانم ۵۰ کیلویی، ۴۰ گرم و یک آقای ۷۵ کیلویی، ۶۰ گرم است. البته هر چه فعالیت بدنی شما بیش­تر باشد، به پروتئین بیش­تری در روز نیاز دارید. توجه داشته باشید که این مقدار پروتئین برای افراد ورزشکار و خانم‌های باردار و شیرده، متفاوت می‌باشد. از این جهت اگر میزان پروتئین دریافتی بدن شما کم است، می‌توانید تحت نظر پزشک تغذیه از مکمل‌های پروتئین وی استفاده کنید.

بهترین نوع پروتئین وی برای افراد غیر ورزشکار

پروتئین وی، مکملی به شکل پودر است که از تغلیظ آب پنیر و شیر ساخته می‌شود. این مکمل را بر اساس میزان غلظت پروتئین و فرایند تولید آن، به ۳ نوع انحصاری تقسیم می‌کنند. پروتئین‌های هیدرولیز شده، کنسانتره و ایزوله، از انواع مکمل‌های وی هستند.

افراد ورزشکار به هر سه نوع پروتئین وی در برنامه غذایی خود نیاز دارند، اما افراد غیر ورزشکار می‌توانند تنها از یک نوع استفاده کنند. بهترین نوع پروتئین وی برای این دسته از افراد، پروتئین هیدرولیز شده است. این نوع پروتئین، از افزایش غلظت آب پنیر و بر اساس فرایند هیدرولیز، ساخته می‌شود.

از این جهت هضم و گوارش آن، راحت‌تر از سایر انواع پروتئین وی است. این نوع پروتئین، انسولین بیش­تری نسبت به مدل‌های دیگر دارد و سوخت و ساز بدن شما را افزایش می‌دهد. پروتئین هیدرولیز شده با عنوان مکمل پیش هضم وWPH نیز شناخته می‌شود و بهترین گزینه برای افراد غیر ورزشکار است. البته پروتئین وی کنسانتره با خلوص ۳۰ درصد نیز گزینه مناسبی برای غیرورزشکاران خواهد بود. این مکمل نیز در دسته پروتئین‌های سبک قرار می‌گیرد، اما ممکن است هضم آن بدون برنامه ورزشی، کمی دشوار باشد.

آیا می_توان بدون ورزش از پروتئین وی استفاده کرد؟ - تصویر 4

مصرف صحیح پروتئین وی

آیا مصرف پروتئین وی برای افراد غیر ورزشکار خطرناک است؟

پروتئین وی، علاوه بر خواص و فواید جادویی، عوارضی نیز دارد که احتمال بروز آن‌ها به شرایط بدنی هر فرد بستگی خواهد داشت. میزان عوارض این مکمل برای افراد ورزشکار، بسیار کم است، اما این امر در افراد غیر ورزشکار قطعی نخواهد بود. از آ­­ن­جایی که افراد غیر ورزشکار سوخت و ساز بدنی کم­تری دارند، پروتئین بیش­تری در سلول‌های آن‌ها ذخیره می‌شود. اگر این میزان از حد مجاز عبور کند، می‌تواند عوارض غیرقابل جبرانی را نمایان سازد.

باید بدانید که مصرف پروتئین وی بدون برنامه ورزشی، به خودی خود خطر آفرین نیست؛ بلکه مصرف بی‌رویه و خودسرانه آن می‌تواند مشکل‌ساز باشد. در صورتی که بر اساس نیاز بدنی خود از مکمل پروتئین وی استفاده کنید، می‌توانید میزان عوارض و خطرات ناشی از آن را کاهش دهید. توجه داشته باشید که به طور کلی مصرف هر شیک مکمل وی مرغوب، حدود ۲۵ گرم پروتئین مورد نیاز بدن شما تأمین می‌کند.

از این جهت قبل از مصرف این مکمل، حتما میزان پروتئین مورد نیاز خود را حساب کرده و بر اساس آن، از پروتئین وی استفاده کنید. در صورتی که پروتئین وی، بیش از مقدار مورد نیاز بدن شما مصرف شود، عوارض زیر را به همراه می‌آورد:

•بروز نقرس و کتوزیس

•ایجاد احساس خستگی و خواب‌آلودگی شدید

•سرگیجه و حالت تهوع

•بروز درد معده و اختلال در سیستم گوارش

•ایجاد مشکلات کلیوی

•تورم صورت و بدن در موارد نادر

•احتمال افزایش پوکی استخوان

•ایجاد واکنش‌های آلرژیک در افرادی که به لاکتوز شیر گاو حساس هستند

•نفس تنگی و بی‌اشتهایی

افزایش چشمگیر وزن و از بین رفتن تناسب اندام

افزایش ناخواسته وزن یکی از عوارضی است که با مصرف پروتئین وی، آن هم بدون ورزش کردن، بروز پیدا می‌کند. مکمل‌های پروتئین وی، علاوه بر داشتن کربوهیدرات، چربی و... میزان قابل توجهی کالری دارند. تقریبا می‌توان گفت که با مصرف هر اسکوپ پروتئین وی، حدود ۱۰۰ کیلوکالری انرژی دریافت خواهید کرد. علاوه بر این، هر مواد خوراکی دیگری که در طول روز مصرف کنید نیز کالری مشخصی دارد.

به موجب این امر، کالری دریافتی روزانه بسیار بیش­تر از نیاز بدنی شما خواهد بود. کالری اضافه به صورت چربی در بافت‌های بدن ذخیره می‌شود و در نهایت وزن شما به طور چشمگیری افزایش می‌یابد. از این جهت با مصرف پروتئین وی بدون برنامه ورزشی، دچار چاقی و افزایش چربی می‌شوید. توصیه می‌شود که در صورت مصرف این مکمل پروتئینی، فعالیت روزانه خود را نیز افزایش دهید تا سوخت و ساز چربی در بدن شما بیش­تر شود.

آیا می_توان بدون ورزش از پروتئین وی استفاده کرد؟ - تصویر 5

معایب مصرف زیاد پروتئین وی

مختل شدن عملکرد سیستم‌های داخلی بدن

تجمع بیش از اندازه پروتئین وی، علاوه بر این­که هیچ فایده‌ای ندارد، منجر به بروز اختلال در سیستم بدن می‌شود. به طور کلی هضم پروتئین وی، سخت و دشوار است. از این جهت سیستم گوارش نمی‌تواند، پروتئین اضافی را به درستی هضم کند و این امر موجب بروز بیماری‌های گوارشی و درد شدید معده می‌شود. از سوی دیگر، کلیه‌ها وظیفه پردازش پروتئین در بدن را دارند. این عضو پروتئین مورد نیاز بدن را به سلول‌ها انتقال می‌دهد و اضافات آن را در خود ذخیره خواهد کرد.

تجمع پروتئین در کلیه‌ها، فشار زیادی را به آن‌ها تحمیل می‌کند و موجب اختلال در عملکرد این عضو می‌شود. گرفتگی‌های عضلانی شدید و مشکلات کبدی نیز از دیگر عوارض مصرف بیش از اندازه پروتئین هستند. هر کدام از این مشکلات، عملکرد کلی سیستم بدن را دچار اختلال می‌کند و در نتیجه سلامتی شما را تهدید خواهد کرد. به همین دلیل از مصرف خودسرانه و بیش از اندازه پروتئین بپرهیزید. فراموش نکنید که احتمال بروز این عوارض در افرادی که فعالیت بدنی آن‌ها بسیار کم است و ورزش نمی‌کنند، بیش­تر خواهد بود.

سبک‌ترین پروتئین‌های وی برای غیرورزشکاران

با این که خطرات مصرف پروتئین وی بدون ورزش قابل انکار نیست، اما می‌توانید با انتخاب پروتئین درست، عوارض ناشی از آن را کاهش دهید. در صورتی که هیچ فعالیتی سنگینی در روز ندارید باید از پروتئین‌های وی سبک استفاده کنید. همان‌طور که عنوان شد، پروتئین‌های وی هیدرولیز شده بهترین مکمل‌ها برای افراد غیر ورزشکار هستند. این پروتئین‌ها، پیش هضم می‌باشند و گوارش بسیار راحتی دارند.

از این جهت می‌توانید با مصرف آن‌ها، احتمال بروز اختلالات گوارشی را کاهش دهید. از سوی دیگر، حتما مکمل‌هایی را انتخاب کنید که غلظت آن‌ها کمتر از۵۰ درصد باشد. این مکمل‌ها کالری کم­تری دارند و موجب اضافه‌وزن نمی‌شوند.

اگر بدون ورزش از پروتئین وی استفاده می‌کنید، قطعا هدف شما عضله‌سازی نیست. به همین دلیل، نیازی به خرید مکمل‌های گران‌قیمت نخواهید داشت. شما می‌توانید مکمل‌های ایرانی را جایگزین برندهای خارجی کنید. این مکمل‌ها قیمت بسیار مناسبی دارند و در وزن و طعم‌های مختلفی عرضه می‌شوند. توجه داشته باشید که مصرف روزانه یک اسکوپ پروتئین وی به صورت شیک، برای افراد غیر ورزشکار کافی خواهد بود.

در ادامه سبک‌ترین و بهترین پروتئین‌های موجود در داروخانه صبا را معرفی می‌کنیم که گزینه‌های مناسبی برای افراد غیر ورزشکار هستند. البته توجه داشته باشید که قبل از خرید این پروتئین‌ها، با کارشناس تغذیه این داروخانه مشورت کنید و مکمل وی را بر اساس دستور ذکر شده مصرف نمایید.

پروتئین وی 100 درصد گلد استاندارد

نخستین پیشنهاد برای افراد غیر ورزشکار، پودر پروتئین برند گلد استاندارد است. این مکمل می‌تواند کمبود پروتئین بدن شما را به طور کامل برطرف کند. همچنین به دلیل داشتن آمینو اسیدهای ضروری بدن، برای حفظ سلامت شما بسیار مفید است. در هر سروینگ این محصول، ۲۴ گرم پروتئین خالص وجود دارد. از این جهت تنها مصرف یک اسکوپ آن به صورت روزانه، برای افراد غیر ورزشکار کفایت می‌کند. این محصول علاوه بر پروتئین‌رسانی، آمینو اسیدBCAA بدن شما را نیز تأمین خواهد کرد. از سوی دیگر این محصول، ۲۰ طعم متفاوت دارد و هر فرد می‌تواند بر اساس ذائقه خود، آن را خریداری کند.

پروتئین وی فوری برند Reflex Nutrition

از دیگر مکمل‌های برتر برای افراد غیر ورزشکار را می‌توان پودر پروتئین وی فوری برندReflex Nutrition معرفی کرد. این مکمل، ترکیبی از پروتئین کنسانتره و ایزوله است و سروینگ‌های آن ۲۵ گرمی هستند. با مصرف هر سروینگ، ۲۰ گرم پروتئین خالص وارد سلول‌های شما می‌شود. این محصول همچنین شامل ۱.۱ گرم کربوهیدرات است و هیچ هورمون و آنتی‌بیوتیکی ندارد.

با مصرف این مکمل، می‌توانید ۹۰ کیلوکالری در روز دریافت کنید. علاوه بر این، پروتئین وی فوری برندReflex Nutrition با اسیدهای چرب امگا ۳ غنی‌سازی شده و یک مکمل عالی برای تأمین نیازهای فوری بدن است. این محصول با داشتن اسید آمینهCLA گزینه مناسبی برای گیاهخواران خواهد بود.

پروتئین وی 100 درصد Signature

شما می‌توانید، پروتئین وی 100 درصدSignature را بدون برنامه ورزشی نیز استفاده کنید. این مکمل علاوه بر تأمین پروتئین مورد نیاز بدن، سرعت ریکاوری بافت‌های آسیب دیده را نیز افزایش می‌دهد. مکمل وی برند Signature دارای ۲۴ درصد پروتئین هیدرولیز شده و سرشار از آنزیم‌های گوارشی است. از این جهت هضم بسیار راحتی دارد و آمینو اسیدهای آن به سرعت وارد خون می‌شوند. این مکمل می‌تواند حجم عضلات افراد غیر ورزشکار را نیز افزایش دهد؛ زیرا که در ساختار آن بیش از ۱۳ نوع پروتئین وجود دارد.

پودر پروتئین دلیشس وی کیو ان تی

اگر به دنبال مصرف پروتئین وی بدون برنامه ورزشی هستید، از پودر پروتئین دلیشس وی کیو ان تی غافل نشوید. این مکمل، ترکیبی از پروتئین‌های کنسانتره، هیدرولیز شده و ایزوله است. به همین دلیل می‌تواند پروتئین مورد نیاز بدن شما را به طور کامل تأمین کند. از سوی دیگر این مکمل، لاکتوز و گلوتن ندارد و برای افراد حساس به شیر گاو نیز مناسب خواهد بود. سروینگ‌های این محصول ۳۰ گرمی هستند و در هر کدام از آن‌ها، حدود ۲۲ گرم پروتئین، ۳ گرم کربوهیدرات و ۲ گرم چربی وجود دارد. همچنین هر سروینگ این مکمل دارای ۱۱۹ کیلوکالری انرژی است.

پودر پروتئین وی آرم استرانگ

از دیگر مکمل‌های پروتئینی سبک برای افراد غیر ورزشکار، پودر پروتئین وی آرم استرانگ است. این مکمل هیدرولیز شده، هضم بسیار آسانی دارد و از بروز اختلال در سیستم گوارشی جلوگیری می‌کند. با مصرف هر سروینگ این محصول، می‌توانید ۲۲ گرم پروتئین مورد نیاز بدن خود را تأمین کنید.

این محصول همچنین حدود ۱۱۰ کیلوکالری انرژی دارد که نسبت به سایر مکمل‌ها بیش­تر است. به همین دلیل توصیه می‌شود که روزانه تنها از یک سروینگ استفاده کنید تا دچار اضافه‌وزن نشوید. توجه داشته باشید که زنان باردار و شیرده، تنها با تجویز پزشک می‌توانند این مکمل را مصرف کنند.

پودر پروتئین وی ام آر ام

برندMRM یکی از بهترین تولیدکنندگان مکمل در ایران است که تمامی محصولات آن تحت لیسانس آمریکا عرضه می‌شوند. پودر پروتئین وی این برند، به دلیل داشتن پروتئین‌های ایزوله و هیدرولیز شده، گزینه مناسبی برای افراد غیر ورزشکار خواهد بود.

در هر سروینگ این مکمل سبک، ۱۸ گرم پروتئین و ۱۰۰ کیلوکالری انرژی وجود دارد. از آن­جایی که غلظت پروتئین این مکمل کم است، می‌توانید حداکثر دو اسکوپ از آن را به صورت روزانه مصرف کنید. پودر پروتئین وی ام آر ام، علاوه بر تأمین پروتئین مورد نیاز بدن شما، به افزایش استقامت عضلاتتان نیز کمک می‌کند.

پودر پروتئین وی چایلد دوبیس

یکی از بهترین مکمل‌های پروتئینی برای افراد غیر ورزشکار را می‌توان پودر پروتئین وی چایلد برند دوبیس معرفی کرد. همان‌طور که از نام این محصول مشخص است، به طور انحصاری برای کودکان تولید شده و علاوه بر پروتئین، ویتامین‌های مورد نیاز بدن را نیز تأمین می‌کند. این محصول سرشار از کلسیم، آهن و ویتامینC است و سیستم ایمنی بدن شما را تقویت خواهد کرد.

اگر دچار کمبود ویتامینA وD هستید، می‌توانید با خیال راحت این مکمل را مصرف کنید. این محصول دارای ۲۵ گرم پروتئین در هر سروینگ است و تأثیر چشمگیری در رشد عضلات کودکان دارد. پودر پروتئین وی چایلد دوبیس، برای بزرگسالانی که با کمبود پروتئین مواجه هستند نیز گزینه مناسبی خواهد بود.

پودر پروتئین وی ژن استار

پودر پروتئین وی ژن استار، یک مکمل نسبتاً سنگین است؛ زیرا که در هر سروینگ آن حدود ۳۰ گرم پروتئین وجود دارد. به همین دلیل حداکثر یک اسکوپ از آن را باید به صورت روزانه مصرف کنید. از آن­جایی که غلظت پروتئین در این مکمل بسیار زیاد است، با مصرف نصف سروینگ آن نیز می‌توانید نیاز بدنی خود را برطرف نمایید.

وجود ۱۲۰ کیلوکالری در هر سروینگ این محصول، می‌تواند انرژی روزانه شما را به طور کامل تأمین کند. این مکمل سرشار از مواد معدنی و آمینو اسیدهای ضروری بدن است و استقامت عضلات را افزایش می‌دهد. پودر پروتئین وی ژن استار همچنین فاقد چربی ترانس، گلوتن و لاکتوز است.

آیا می_توان بدون ورزش از پروتئین وی استفاده کرد؟ - تصویر 6

خرید پروتئین وی

پودر پروتئین وی 100 وی لند

وی لند، از جمله برندهای شناخته شده ایرانی است که کیفیت مکمل‌های ورزشی آن با هیچ برندی قابل مقایسه نخواهد بود. پودر پروتئین وی 100 وی لند با فرمولاسیون انحصاری خود، می‌تواند نیازهای بدنی شما را تأمین کند. این مکمل بیش از ۱۸ نوع آمینو اسید ضروری دارد و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک خواهد کرد. البته باید بدانید که افراد غیر ورزشکار حداکثر مجاز به مصرف نیم اسکوپ از این مکمل هستند؛ زیرا که در هر سروینگ، بیش از ۷۶ گرم پروتئین وجود دارد. به همین دلیل خرید این مکمل برای افراد غیر ورزشکار، بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

داروخانه صبا؛ بزرگ‌ترین مرجع ارائه انواع مکمل غذایی و ورزشی

خریداری مکمل‌های پروتئینی از مراکز معتبر، برای افراد ورزشکار و غیر ورزشکار اهمیت بسیار زیادی دارد. در صورتی که بدون ورزش از پروتئین وی استفاده می‌کنید، باید در انتخاب خود حساسیت بیشتری به خرج دهید؛ زیرا که مصرف مکمل نامرغوب، عوارض بسیار زیادی خواهد داشت. داروخانه آنلاین صبا، با ارائه باکیفیت‌ترین مکمل‌های ورزشی و غذایی، یاری‌رسان شما در انتخاب بهترین پروتئین وی خواهد بود.

شما می‌توانید با کارشناسان تغذیه داروخانه صبا مشورت کرده و پروتئین وی را بر اساس نیاز بدنی خود مصرف کنید. از این جهت عوارض ناشی از مصرف این مکمل بدون ورزش، کاهش می‌یابد. جهت خریداری مکمل‌های مختلف می‌توانید به سایت اینترنتی داروخانه صبا مراجعه نمایید. همچنین جهت ارتباط با کارشناسان این مجموعه، می‌توانید با شماره‌های درج شده در وب­سایت، تماس حاصل فرمایید.

منبع خبر: داروخانه آنلاین و اینترنتی صبا در تهران https://www.sabads.com/

 

کد خبر : ۲۱۹۰۷۷
لینک کوتاه کپی شد
0
۰
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر
اخبار روز سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان