با عاملان اختلال غیر قانونی کلاب هاوس برخورد شود

درخواست بیش از 1400 خبرنگار و فعال فضای مجازی از رئیس قوه قضائیه

با عاملان اختلال غیر قانونی کلاب هاوس برخورد شود
مدت مطالعه :

به گزارش وقت صبح و به نقل از روزنامه ایران، بیش از 1400 نفر از خبرنگاران و فعالان فضای مجازی از رئیس قوه قضائیه خواستند برای احقاق حقوق عامه، با عاملان «اختلال غیرقانونی» کلاب‌هاوس با جدیت برخورد شود.

فیلترینگ کلاب‌هاوس

شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس کمتر از یک هفته است که دچار اختلال شده است، اختلالی که هیچ نهادی مسئولیت آن را نمی‌پذیرد، اما منجر به ضرب الاجل وزارت ارتباطات به سه اپراتورشد.

پایان ضرب‌الاجل ۲۴ ساعته برای رفع فیلترینگ

گفتنی است با پایان ضرب‌الاجل ۲۴ ساعته این وزارتخانه به اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و مخابرات برای ایجاد اختلال عمدی در شبکه اجتماعی کلاب هاوس، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) از این اپراتورها شکایت کرد.

شکایت سازمان رگولاتوری با موضوع اختلال عمدی اپراتورهای مذکور در سامانه‌های رایانه‌ای و مخابراتی و با استناد به ماده ۷۳۷ قانون مجازات اسلامی به دادسرای عمومی و انقلاب تهران تسلیم شد.

بیشتر بخوانید: اظهارات ضد و نقیض درخصوص فیلتر کلاب‌هاوس

ایجاد اختلال در ارتباطات کشور جرم است

براساس ماده ۷۳۷ قانون مجازات اسلامی ایجاد هرگونه اختلال در ارتباطات کشور جرم تلقی می‌شود. اما موضوع دولت در خصوص فعالیت کلاب هاوس چیست در این رابطه سخنگوی دولت گفت: کسی نباید از آگاه شدن مردم واهمه داشته باشد.

برخی خودشان توانایی گفت‌ و گو با مردم و نخبگان ندارند و از صحبت دولتمردان با مردم هراسان شده‌اند.

از اختلال کنندگان شکایت خواهد شد

وی با اشاره به دستور رئیس‌ جمهوری به وزیر ارتباطات گفت: اولاً جزئیات را به مردم بگویند و ثانیاً مطابق قانون از اختلال کنندگان شکایت و از اهرم های قانونی موجود برای پاسخگویی متخلفان و نیز برای حفظ فضای ایجاد و باز شده استفاده کنند.

دیدگاه دولت مبنی بر باز بودن این شبکه اجتماعی است.

کد خبر : ۱۵۵۰۷
لینک کوتاه کپی شد
0
۰
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر
اخبار روز سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان