پادکست/ چرا باستان‌شناسان از مقبره اولین پادشاه چین می‌ترسند؟

مقبره اولین پادشاه چین پر از آثاری نادر و گنجینه‌هایی ارزشمند است اما آیا هیچوقت امکان باز کردن آن پیش خواهد آمد؟

asdasd
مدت مطالعه :

وقت صبح-باستان‌شناسان از باز کردن مقبره چین شی هوانگ، اولین امپراطور چین، وحشت دارند! 

در ادامه پادکست این مطلب را با صدای فرزانه غنیمت بشنوید:

به گزارش گروه ترجمه وقت صبح،  چین شی هوانگ، اولین امپراطور 2200 سال پیش دفن شده است. این مقبره توسط کشاورزان در استان شانشی در سال 1974 کشف شد. 

مقبره چین شو هوانگ که از  سال 210 قبل از میلاد به مدت ده سال حکومت کرد توسط ارتشی سفالی متشکل از سربازان و اسب ها محافظت می‌شود. 

در حالی که از زمان کشف مقبره باستان‌شناسان بارها این منطقه را کاوش کردند، هرگز خود مقبره را باز نکردند. دلیلی منطقی پشت ترس باستان‌شناسان وجود دارد!

باستان‌شناسان نه تنها معتقدند این کار باعث آسیب دیدن بنا خواهد شد، بلکه شایعاتی در مورد تله‌های انفجاری مرگبار وجود دارد که می‌تواند مزاحمان کنجکاو را بکشد.

نوشته‌های مورخ چینی سیما چیان 100 سال پس از مرگ جین شو هوانگ ادعا می‌کند: «کاخ‌ها و برج‌های دیدنی برای صد مقام کشوری ساخته شد و مقبره مملو از آثار نادر و گنجینه‌های شگفت‌انگیز بود».

وی ادامه داد: «به صنعتگران دستور داده شد تیر کمان‌هایی خودکار بسازند که به سمت هر فردی که وارد مقبره می‌شود شلیک کنند. با باز شدن این مقبره چندین رودخانه بزرگ به صورت مکانیکی آن را غرق خواهند کرد.» 

حتی اگر حالا هزاران سال بعد آن کمان‌های پولادی از کار افتاده باشند همچنان ترس از نفوذ جیوه مایع از میان شکاف‌ها وجود دارد!

مقاله‌‌ای در سال 2020 نشان می‌دهد: «ممکن است جیوه مایع از طریق شکاف‌هایی که در طول زمان در سازه ایجاد شده است، جاری شود. تحقیقات ما از سوابق وقایع باستانی نشان می‌دهند این مقبره هیچوقت باز یا غارت نشده است.» 

بر اساس گزارش‌ها، دانشمندان ایده استفاده از روش‌هاییی مدرن برای باز کردن مقبره را بررسی کرده‌اند اما هنوز به نتیجه نرسیده‌اند.

منبع:www.indy100.com

ترجمه: وقت صبح

کد خبر : ۲۱۹۲۲۳
لینک کوتاه کپی شد
0
۲
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر
اخبار روز سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان