ماجرای تیم ملی فوتبال کنگو چه بود؟ شورشیان M23 چیست؟

تیم ملی فوتبال کنگو قبل از بازی نیمه نهایی جام ملت‌ها آفریقا مقابل ساحل عاج با قرار دادن انگشتان یک دست به شکل به تفنگ روی سرشان حرکرتی نمادین کردند.

ماجرای تیم ملی فوتبال کنگو چه بود؟ شورشیان M23  چیست؟
مدت مطالعه :

به گزارش وقت صبح، بازیکنان تیم کنگو قبل از بازی نیمه نهایی جام ملت‌های آقا مقابل ساحل عاج با قرار دادن انگشتان یک دست به شکل به تفنگ روی سرشان و نگه داشتن دست دیگر مقابل دهان‌شان هنگام پخش سرودهای کنگو، آگاهی و اعترافض خود را نسبت به بحران در کشورشان نشان دادند.

در پی یک سلسله شورش گروه‌هایی که خواستار اخراج همه سازمان‌های بین الملل از جمله سازمان ملل از کنگو بودند و بالا گرفتن خشونت‌ها، دولت کنگو با آنها درگیر شد که طی ماه‌های اخیر منجر به کشته شدن دست‌کم صدها تن شده است.

این اتفاق همزمان با درگیری‌های خونین دولت با شورشیان M23 است.

بازیکنان تیم کنگو قبل از بازی نیمه نهایی جام ملت‌های آقا مقابل ساحل عاج با قرار دادن انگشتان یک دست به شکل به تفنگ روی سرشان و نگه داشتن دست دیگر مقابل دهان‌شان هنگام پخش سرودهای کنگو، آگاهی و اعترافض خود را نسبت به بحران در کشورشان نشان دادند.

در پی یک سلسله شورش گروه‌هایی که خواستار اخراج همه سازمان‌های بین الملل از جمله سازمان ملل از کنگو بودند و بالا گرفتن خشونت‌ها، دولت کنگو با آنها درگیر شد که طی ماه‌های اخیر منجر به کشته شدن دست‌کم صدها تن شده است. این اتفاق همزمان با درگیری‌های خونین دولت با شورشیان M23 است.

شورشیان M23 

M23 از کنگره ملی دفاع از مردم که بیشتر با نام اختصاری فرانسوی CNDP شناخته می‌شود، یک گروه شورشی که بین سال‌های 2006 تا 2009 علیه دولت جمهوری دموکراتیک کنگو می‌جنگید، رشد کرد.

شورشی

اکثر جنگجویان شورشی M23 از استان کیوو شمالی و به طور خاص از مناطق ماسیسی و روتسشورو می آیند.

این مناطق نزدیک مرز رواندا هستند که در حال حاضر درگیری در آن جریان دارد.

این جنگنده ها به شدت با این زمین آشنا هستند و می توانند از حمایت مردم محلی بهره مند شوند.

شهر گوما نیز در این اطراف قرار دارد.

منبع: تابناک

 

 

 

کد خبر : ۲۲۶۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
0
۰
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر
اخبار روز سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان