گرگ‌های چرنوبیل به دلیل تشعشعات اتمی دیگر سرطان نمی‌گیرند!

گرگ‌های جهش یافته در چرنوبیل توانایی‌هایی عجیب برای مبارزه با سرطان پیدا کرده‌اند!

asdasd
مدت مطالعه :

وقت صبح-گرگ‌هایی که در منطقه چرنوبیل زندگی می‌کنند روش‌هایی برای تغییر سیستم ایمنی بدن خود و مقاومت دربرابر سرطان پیدا کرده‌اند!

به گزارش گروه ترجمه وقت صبح، پیامدهای فاجعه هسته‌ای چرنوبیل در سال 1986 همچنان به شکل غیرمنتظره‌ای مشاهده می‌شوند. یک مطالعه جدید موضوعی باورنکردنی را در مورد گرگ‌هایی که در منطقه ممنوعه چرنوبیل (CEZ) زندگی می‌کنند، آشکار کرده است.

یک مطالعه نشان داد که جمعیت گرگ‌هایی که در این شرایط سخت زندگی می‌کنند به حدی تغییر کرده‌اند که اکنون در برابر سرطان مقاوم‌تر هستند.

از زمانی که انسان‌ها منطقه تحت تاثیر تشعشعات اتمی را پس از فاجعه ترک کردند، جمعیت گرگ ها به طور چشمگیری افزایش یافته است. با این حال، آن‌ها مجبور بودند خود را برای زندگی با چنین سطوح بالایی از تشعشعات وفق دهند.

منطقه ممنوعه چرنوبیل دارای شش برابر حد مجاز تشعشات مجاز برای انسان‌ها است.

تحقیقات در مورد ساختار ژنتیکی این گرگ‌ها در سال 2014 آغاز شد. با گذشت زمان، تشعشعات منجر به تغییر کل سیستم ایمنی آن‌ها شده است.

این مطالعه که اخیراً در نشست سالانه انجمن زیست‌شناسی تلفیق و مقایسه‌ای در سیاتل ارائه شد، نشان داد که این حیوانات به روشی یکسان با بیمارانی که تحت درمان پرتودرمانی برای سرطان قرار گرفته‌اند، واکنش نشان داده‌اند.

پیامدهای فاجعه چرنوبیل پس از اینکه سال گذشته سربازان روسی که در طول اشغال این منطقه در جنگل چرنوبیل حفر کرده بودند با بیماری تشعشعات آسیب دیدند همچنان توسط انسان‌ها احساس می‌شود.

اوکراینی‌هایی که در نزدیکی این نیروگاه هسته‌ای زندگی می‌کنند به روس‌ها در هنگام ورود به اردوگاه در جنگل هشدار داده بودند.

منبع: www.indy100.com

کد خبر : ۲۲۶۱۷۲
لینک کوتاه کپی شد
0
۰
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر
اخبار روز سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان