گروه های شغلی مشمول طرح ساماندهی کارکنان دولت

با توجه به اینکه برخی از ایرادات در خصوص شاخص های تبدیل وضعیت کارکنان است هنوز نمی توان گروه های شغلی مشمول طرح ساماندهی کارکنان دولت را مشخص کرد.

 گروه های شغلی مشمول طرح ساماندهی کارکنان دولت
مدت مطالعه :

به گزارش وقت صبح، مدیرکل امور مجلس و استان های سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: طرح ساماندهی نیروهای شرکتی شاغل در دوایر دولتی بعد از ایرادات شورای نگهبان از جمله محتوا، ساختار و بار مالی، برای رفع این اشکالات مجدداً توسط کمیته های تخصصی کمیسیون اجتماعی در حال بررسی است.

«محمد ابویی»  اظهار کرد: با توجه به اینکه برخی از ایرادات در خصوص شاخص های تبدیل وضعیت کارکنان است، بنابراین برآورد دقیقی نمی توان داشت که چند هزار نفر با چه نوع قراردادی از این طرح بعد از تصویب منتفع می‌شوند و هنوز گروه های شغلی مشمول طرح مشخص نیستند.

وی افزود: طرح ساماندهی نیروهای شاغل در دوایر دولتی بایستی به صحن علنی مجلس برود و با تایید و نظارت شورای نگهبان و سایر مراجع قانونی مرتبط به تصویب و مرحله ابلاغ برسد تا تمام زوایای آن نیز مشخص شود.

اَبویی یادآور شد: این طرح، باتوجه به پیگیری های انجام گرفته از طریق کمیته های تخصصی کمیسیون اجتماعی مجلس، کمیته های مشترک با سازمان های مرتبط برنامه و بودجه و اداری و استخدامی و نمایندگان دستگاه های مختلف، در مرحله بررسی و رفع ابهام است.

وی ادامه داد: مطالب مندرج در شبکه‌های اجتماعی و پایگاه‌های خبری براساس گمانه‌زنی‌های این رسانه‌های عمومی است و هنوز ابعاد این طرح تا زمان رفع ایراد و حضور در صحن علنی مجلس مشخص نیست.

وی تاکید کرد: سازمان اداری و استخدامی از طرح هایی که به سود نظام اداری با کمترین ایرادات باشد از جمله طرح ساماندهی نیروهای شرکتی حمایت می کند و البته به عنوان نماینده دولت در جلسه های کارشناسی مربوط به طرح حضور دارد و ادله خود را مطرح می کند.

ابویی اضافه کرد: در کنار پیگیری طرح ساماندهی نیروهای شرکتی، آزمون های استخدامی برای جذب نیروهای مورد نیاز دستگاه های اداری از جمله آموزش و پرورش، طرح شهید زین الدین و آزمون ویژه فرزندان شهدا نیز برگزار می شود.

مدیرکل امور مجلس و استان های سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص حضور هیات های اعزامی از این سازمان در ادارات و دستگاه های اجرایی، گفت: بررسی وضعیت استخدامی ادارات، نوع خدمات دهی ادارات به مردم، شرایط ادارات در مناطق روستایی و شهرستان ها به ویژه شهرهای تازه تاسیس از اهداف این بازدیدهای میدانی است.

وی افزود: در این بازدیدها پس از جمع آوری داده ها و دیتاها، در تدوین بخشنامه، ابلاغیه و طرح های استخدامی، برش های استانی متناسب با هر استان لحاظ خواهد شد.

وی ادامه داد: این بازدیدهای میدانی در واقع آمایش و تصویری از وضعیت استخدامی و به کارگیری نیروهای انسانی و همچنین احصا مشکلات است.

ابویی تبدیل وضعیت، تقویت ساختار فیزیکی و تجهیزاتی ادارات در شهرستان ها، ضرورت ساماندهی نیروهای جذب شده مشمول طرح های استخدامی، ایجاد مجتمع ها و سایت های اداری، انتقال و جابجایی بین شهری و بین استانی نیروها، ارتقای حقوق و مزایا و افزایش سهمیه استخدام و جذب نیرو از مهم‌ترین خواسته و مطالبات احصا شده در کل کشور است.

وی ادامه داد: ادارات آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و علوم پزشکی بیشترین چالش استخدامی و بکارگیری نیروها را دارند.

ابویی با بیان اینکه حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد پست های سازمانی ادارات خالی است، گفت: چینش درست نیروهای انسانی چالش عمده ادارات در سطح کشور است به گونه ای که در برخی بخش ها انباشت و مازاد نیرو و در برخی قسمت ها کمبود نیرو مشهود است که ضرورت ساماندهی و چینش نیروها در ادارات و سازمان ها ضرورت دارد.

مدیرکل امور مجلس و استان های سازمان اداری و استخدامی کشور تاکید کرد: جابجایی بدون ضوابط قانونی نیروها از یک بخش به قسمتی دیگر تخلف اداری محسوب می شود.

به گزارش ایرنا، معاونین توسعه منابع انسانی و تحول اداری سازمان اداری و استخدامی کشور و جمعی از کارشناسان این سازمان برای بررسی وضعیت استخدامی کارکنان دستگاه های اجرایی به استان ایلام سفر کرده اند.

* لطفا با پر کردن این نظرسنجی کوتاه به بهبود مطالب وقت صبح کمک کنید:

 لینک پرسشنامه

منبع: شاسنامه قانون

کد خبر : ۲۲۴۷۹۹
لینک کوتاه کپی شد
8
۰
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر
  • سید مسعود

    ولا معلومه همه سر کاریم همه دروغ میگن چرا روزی یک نفر میاد چیزی میگه میره همش مافیا بازیه عده ای که قدرت دارن نمیزارن این طرح به نتیجه برسه چون به نفعشون نیست فقط ما بیچاره ها ضرر میکنیم اونا که قدرت دارن سود زیادی میکنن خداوند ازتون نگزره که همه مارو سر کار میزارید خداوند درد احمدی نژاد بزنه سرتون که یک تنه همه رو قرار دادی کرد درود بر شرفش مرد شجاع کاش بز بیاد سر قدرت که همه دنبالشیم

  • آرامش بر باد رفته

    سلام خدا لعنتشون کنه که به رد کارگران می‌خندند و با نوشتن مقاله و وب لاگ های دروغین باعث تنشن و تشنج فکری و اجتماعی میشود

  • ناشناس

    سلام آیا کارکنان شرکتی وپیمانکاری کارخانه های دولتی ‌ولشگری هم مشمول این قانون می‌شوند و به نام تعاونی کار می‌خواهند جلوی تبدیل وضعیت آنهارا بگیرند

  • علی

    تو رو پیغمبرخدا، نیروهای خرید خدمات رو تبدیل وضعیت کنید

  • ناشناس

    با سلام و عرض ادب
    تبدیل وضعیت را برمبنای سابقه کار و مدرک تحصیلی انجام دهید حق کسی ضایع نمی شود و هرج و مرج کمتر ایجاد می شود

  • ناشناس

    همش دروغه فقط میخوایئد فقرا تا هست فقیر بمانند بخورید که سیری ندارید

  • محسن

    سلام

  • ناشناس

    انصا فا خودتون حالتون بهم نمیخوره این همه این موضوع را تکرار میکنید
    خودتون بگید از سال گذشته که ایرادهای شورای نگهبان رفع شده چه نتیجه ای داشت وبه کجا رسید که هرروز تیترش میکنید

اخبار روز سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان