گمانه زنی از حمله یک قلاده پلنگ به منطقه راسک

در چند روز گذشته بر اساس اخبار مردم منطقه بومی راسک در سیستان و بلوستان اعلام شد که یک قلاده پلنگ به یک رأس الاغ حمله کرده اند که بر این اساس بررسی ها صورت پذیرفت.

گمانه زنی از حمله یک قلاده پلنگ به منطقه راسک
کد خبر : ۴۶۵۷
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

بر اساس گزارش ها مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: احتمال مطرح شده مردم بومی منطقه راسک در خصوص حمله پلنگ به یک رأس الاغ در دست بررسی است.

در این مورد وحید پورمردان گفت: در پی گزارش های مردمی در خصوص حمله یک قلاده پلنگ به یک رأس الاغ بررسی های میدانی و بازدید تیم کارشناسی از محل صورت گرفت.

دراباره این موضوع وی اعلام کرد: گزارش در خصوص حمله پلنگ مربوط به روستای گوناگ در منطقه لاشار کوهی از توابع شهرستان راسک بوده و بررسی های اولیه و آثار بجا مانده در منطقه، نزدیک شدن پلنگ به منطقه را نشان می دهد.

در ادامه بررسی ها مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اظهار کرد: برای بررسی منطقه و اعلام نظر قطعی، تعدادی دوربین تله ای در مناطق مورد نظر نسب شد و به اهالی منطقه با همکاری ریش سفیدان آموزش های لازم در این خصوص داده شد.

همنین مطرح شد: منطقه مورد نظر دارای طبیعت و پوشش گیاهی مناسبی است و وجود گونه های بومی قوچ و میش و سایر گونه های مشابه دال بر وجود گونه هایی از قبیل پلنگ است که با توجه به فصل سرما و احتمال کوچ یا جابجایی گونه های علف خوار، نزدیک شدن پلنگ به احشام و دام دور از انتظار نیست.

منبع: ایسنا

کد خبر : ۴۶۵۷
0
۰
ارسال نظر