“گشت 3” توقع مخاطبان را برآورده نکرد!

پس از تاخیر در اکران «گشت ۳»، گمانه‌زنی‌ها درباره اکران نشدن فیلم به دلیل مهاجرت ریحانه پارسا شدت گرفت، اما فیلم بدون حذف به نمایش درآمد.

“گشت 3” توقع مخاطبان را برآورده نکرد!
کد خبر : ۵۸۷۲۱
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از برترین‌ها: فیلم کمدی «گشت ۳» اثر سعید سهیلی پس از حواشی فراوان، از چهارشنبه به جمع فیلم‌های روی پرده اضافه شد و در شروع اکران به فروش خوبی دست یافت.

پر از شوخی‌های دوپهلو

مائده کاشیان در روزنامه خراسان نوشت: «گشت ۳» مشابه قسمت دوم فیلم است و با «گشت ارشاد» فاصله زیادی دارد. علت غیبت حمید فرخ‌نژاد در فیلم با یک سناریوی غیرمنطقی و تخیلی روایت می‌شود و سپس شاهد آغاز ماجرا‌های مختلف برای «حسن» با بازی ساعد سهیلی، «عطا» با بازی پولاد کیمیایی و آشنایی آن‌ها با یک خواننده هستیم. ماجرا‌هایی که نباید خودتان را درگیر جزئیات و منطق آن کنید! فیلم تلاش می‌کند به واسطه شوخی‌های کلامی دوپهلو و تکراری، مخاطب را بخنداند، اما این تلاش چندان نتیجه نمی‌دهد و توقع مخاطب را برآورده نمی‌کند.

هرچند شخصیتی که امیر جعفری در فیلم نقش آن را بازی کرده، با شخصیت «عباس» با بازی حمید فرخ‌نژاد متفاوت است، اما برای پر کردن خلأ حضور فرخ‌نژاد از آن استفاده شده. بهنام بانی هم حضور پررنگی در قصه دارد و فیلم برایش سنگ تمام می‌گذارد. او ابتدا با گریم متفاوتی ظاهر می‌شود، اما به تناسب قصه خیلی زود با همان ظاهر همیشگی «بهنام بانی» دیده می‌شود. شخصیت بانی به عنوان یک خواننده، از جهاتی به خود واقعی‌اش شباهت دارد و کار او برای ایفای نقش اش چندان سخت نبوده است.

شوخی انتقادی فیلم و مهاجرت بازیگر

پس از تاخیر در اکران «گشت ۳»، گمانه‌زنی‌ها درباره اکران نشدن فیلم به دلیل مهاجرت ریحانه پارسا شدت گرفت، اما فیلم بدون حذف سکانس‌های پارسا به نمایش درآمد.

روز چهارشنبه نیز اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با اعضای شورای عالی تهیه‌کنندگان سینما بدون نام بردن از «گشت ۳» اعلام کرد سرمایه یک کارگردان و تهیه‌کننده نباید به دلیل رفتار یک بازیگر به خطر بیفتد. بر همین اساس بود که با وجود حذف نام و تصویر پارسا از پوستر فیلم، سکانس‌های حضور او از فیلم حذف نشد.

در حال «ده نمکی شدن» هستید، آقای سهیلی

علی بحرینی نوشت: «گشت ۳» اصلا ادامه «گشت ۲» نیست؛ یک کپی ضعیف از محتوای آن است که هدف از تولیدش را استفاده از یک برند موفق میدانم. شک ندارم که این برند حتی اگر «گشت ۳» به فیلم پرفروشی تبدیل شود، قدرتش را از دست می‌دهد.

سعید سهیلی که با ساخت «مردی شبیه باران» یک فیلمساز خاص و طعم دار به نظر می‌رسید، در مسیر حرفه‌ای‌اش به مرز «ده نمکی شدن» رسیده است! او هم مثل ده نمکی، یک خروار شعار را در قالب دیالوگ به خورد مخاطب میدهد و شاید اعتقاد دارد که فیلم می‌سازد! ده نمکی و سهیلی شاید دو پیراهن متفاوت به تن دارند، اما سلوکشان به شدت «یکی» است.

امیر جعفری و بهنام بانی؛ دو بازی خوب

«گشت ۳» دو برگ برنده دارد؛ پس از چند سال با یک بازی خوب از امیر جعفری طرفیم؛ نقش را خوب شناخته و از خودش به ان اضافه کرده و به آن «حال تئاتری» داده است.

بهنام بانی هم فراتر از خواننده‌ای که به خاطر جایگاهش مقابل دوربین آمده ظاهر شده است. در خلق لحظه‌های بانمک «گشت ۳» هیچ کدام از بازیگران این فیلم به اندازه بانی موثر و مفید نیستند؛ رها و خوش موج و مسلط روی اندام و بیانش.

کد خبر : ۵۸۷۲۱
0
۰
ارسال نظر