کشف داروی درمان کرونا؛ ادعا یا واقعیت؟

تاکنون ۳ داروی “کورتیکوئید استروئید”، “داروی ضد انعقاد” و “اکسیژن” به عنوان داروهایی که در کاهش مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا موثر هستند، معرفی شده‌اند.

کشف داروی درمان کرونا؛ ادعا یا واقعیت؟
کد خبر : ۱۱۲۶۹
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

مصطفی قانعی در خصوص تولید داروهای گیاهی برای درمان بیماری کرونا، گفت: در پروتکل‌های درمانی بیماری کرونا تاکید شده است که "کورتیکوئید استروئید"، "داروی ضد انعقاد" و "اکسیژن" می‌توانند برای تسکین بیماری مورد استفاده قرار گیرند.

وی ادامه داد: زمانی که سازمان غذا و دارو تاییدیه برای دارویی صادر می‌کند، می‌توان از آن دارو برای درمان استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: دستگیری فروشنده داروی تقلبی کرونا

قانعی اظهار کرد: ولی آنچه که به عنوان دارو برای بیماری کووید-۱۹ در نظر داریم، دارویی است که بتواند در ICU بیمارستان‌ها به کاهش مرگ بیماران مبتلا منجر شود.

کاهش مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا

بر این اساس تاکنون ۳ داروی "کورتیکوئید استروئید"، "داروی ضد انعقاد" و "اکسیژن" به عنوان داروهایی که در کاهش مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا موثر هستند، معرفی شده‌اند.

دبیر کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا تاکید کرد: سایر داروها اعم از آن دسته از داروهایی که تولید آنها اعلام شده است، اثر اثبات شده‌ای ندارند و در پروتکل‌های درمانی بین المللی نیز وارد نشده‌اند، ضمن آنکه در کشور نیز دارویی که منجر به کاهش مرگ ومیر ناشی از این ویروس شود، در اختیار نداریم.

اخیرا از سوی برخی از مسوولان ادعای کشف دارویی برای درمان بیماری کووید-۱۹ اعلام شده است که به گفته دکتر قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی تاکنون چنین دارویی نه در پروتکل‌های درمانی جهانی وارد شده و نه در ایران به تولید رسیده است.

منبع: ایسنا

کد خبر : ۱۱۲۶۹
0
۰
ارسال نظر