کدام فیلم ها در اسکار 2023 با ایران رقابت می کنند؟

امروز آخرین مهلت ارسال فیلم از سوی کشورها برای شرکت در شاخه بهترین فیلم‌ بین‌المللی اسکار ۲۰۲۳ است.

کدام فیلم ها در اسکار 2023 با ایران رقابت می کنند؟
کد خبر : ۱۱۴۲۸۴
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از ایسنا؛ آخرین مهلت معرفی نمایندگان منتخب کشورها برای رقابت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۳، امروز سوم اکتبر ۲۰۲۲ (۱۱ مهر ماه ۱۴۰۱) است و تاکنون ۸۰ کشور فیلم برگزیده خود را برای حضور در این شاخه معرفی‌ کرده‌اند و احتمالا در آخرین ساعت این مهلت، چندین کشور دیگر وارد رقابت خواهند شد.

اخیرا سینمای ویتنام فیلم «۵۷۸ مگنوم» ساخته «دونگ لونگ دین» و کشور اردن نیز فیلم «فرحه» ساخته «دارین جی.سلام» را به عنوان نماینده رسمی خود در اسکار ۲۰۲۳ به آکادمی معرفی کرده‌اند.

مصر، غنا، مالزی، نیجریه، بلغارستان، کامبوج، شیلی و آفریقای جنوبی از جمله کشورهایی هستند که هنوز فیلم منتخب خود را به آکادمی اسکار معرفی نکرده‌اند.

آکادمی فیلم روسیه نیز چند روز پیش در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که نیازی به جایزه اسکار ندارد و فیلمی برای رقابت در اسکار ۲۰۲۳ ارسال نخواهد کرد. تصمیم دولت روسیه در بایکوت اسکار ۲۰۲۳ که البته بدون اطلاع کمیته اسکار سینمای روسیه بوده در راستای افزایش تنش میان این کشور و آمریکا و جنگ در اوکراین اتخاذ شده است.

پس از پایان مهلت قانونی ارسال فیلم به آکادمی اسکار برای شرکت در اسکار ۲۰۲۳، آکادمی با بررسی این فیلم‌ها بر اساس قوانین اسکار بین‌المللی، فهرست کاملی از فیلم‌های واجد شرایط رقابت را منتشر می‌کند.

سینمای ایران چه فیلمی برای اسکار را برگزید؟

سینمای ایران امسال فیلم «جنگ جهانی سوم» ساخته هومن سیدی را به عنوان نماینده اسکاری خود برگزیده است. این فیلم در نخستین نمایش جهانی خود در جشنواره ونیز دو جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد (محسن تنابنده) بخش افق‌ها را به خود اختصاص داد.

این فیلم برای کسب شرایط لازم اسکار بین‌المللی، از پنجشنبه ۱۴ مهر تا چهارشنبه ۲۰ مهر به مدت یک هفته به صورت ویژه در پردیس سینمایی مگامال اکران شود.

طبق قوانین اسکار بین‌المللی تمامی فیلم‌ها باید در بازه قانونی حداقل به مدت یک هفته در کشور مبدا (معرفی کننده) اکران عمومی و تجاری داشته باشند.

فهرست نامزدهای اولیه شاخه شامل ۱۵ فیلم در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۲۲ (۳۰ آذر) و پنج نامزد نهایی نیز روز ۲۴ ژانویه ۲۰۲۳ (۴ بهمن) معرفی می‌شوند.

مراسم نود و پنجمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز ۱۲ مارس ۲۰۲۳ (۲۱ اسفند) در تئاتر دالبی در هالیوود برگزار می‌شود.

کد خبر : ۱۱۴۲۸۴
0
۰
ارسال نظر