“کتلت مرغ”، غذایی لذیذ و خوشمزه برای وعده شام

کتلت مرغ از غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که می توانیم از آن به عنوان یک پیش غذای مجلسی نیز استفاده کنیم.

“کتلت مرغ”، غذایی لذیذ و خوشمزه برای وعده شام
کد خبر : ۱۱۲۱۳۸
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح ، کتلت مرغ غذایی بسیار خوشمزه و لذیذ است که می توانید بخاطر سبک بودن این غذا آن را در وعده شام استفاده کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

سینه مرغ ۴۵۰ گرم

دنبه گوسفندی ۵۰ گرم

سیب زمینی متوسط ۲ عدد

فلفل دلمه ای ۱ عدد

سیر ۳ حبه

جعفری ۵ قاشق غذاخوری

پیاز متوسط ۲ عدد

آرد سوخاری ۳ قاشق غذاخوری

تخم مرغ ۱ تا ۲ عدد

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار کافی

پاپریکا و پودر آویشن به مقدار کافی

پودر تخم گشنیز و پودر زنجبیل به مقدار کافی

طرز تهیه کتلت مرغ

برای تهیه کتلت مرغ مجلسی ابتدای کار سیب زمینی را به خوبی می شوییم، سپس درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم و قابلمه را تا نیمه پر از آب می کنیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

حالا اجازه می دهیم سیب زمینی به مدت ۴۵ دقیقه درون آب جوش بماند تا کاملا بپزد و مغز آن به طور کامل نرم شود. در ادامه سینه مرغ و دنبه را به قطعات کوچک تقسیم می کنیم، سپس درون چرخ گوشت قرار می دهیم.

در این مرحله دنبه و سینه مرغ را درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم، سپس جعفری را می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی خارج شود.

مخلوط کردن مواد کتلت

حالا پوست سیب زمینی را جدا می کنیم، سپس با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه سبزی جعفری را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت ریز ساطوری می کنیم.

در این مرحله جعفری ساطوری شده را درون کاسه حاوی گوشت مرغ چرخ شده اضافه می کنیم. در ادامه پوست سیر را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت ریز رنده می کنیم. در ادامه فلفل دلمه ای را می شوییم.
حالا فلفل دلمه ای را به ۲ قسمت تقسیم می کنیم، سپس دانه های آن را خارج می کنیم و به صورت ریز رنده می کنیم. در ادامه سیر رنده شده را به همراه فلفل دلمه ای رنده شده به گوشت مرغ چرخ شده اضافه می کنیم.

در این مرحله زمانی که سیب زمینی رنده شده کاملا خنک شد آن را به همراه پاپریکا، پودر آویشن، پودر تخم گشنیز، پودر زنجبیل، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه درون کاسه حاوی مخلوط گوشت مرغ چرخ شده اضافه می کنیم.

حالا پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس به خوبی می شوییم و به صورت ریز رنده می کنیم. در ادامه پیاز را از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش گرفته شود، سپس آنرا درون کاسه حاوی مخلوط گوشت مرغ اضافه می کنیم.

در این مرحله مخلوط گوشت مرغ را با دست خوب ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند، سپس تخم مرغ را به همراه آرد سوخاری به آن اضافه می کنیم و مجددا مخلوط می کنیم تا مایه کتلت آماده و کاملا منسجم شود.

اگر مایه کتلت شل شد آرد سوخاری اضافه کنید

توجه داشته باشید در صورتی که مایه کتلت شل بود، به آن مقداری آرد سوخاری اضافه کنید و مجددا ورز دهید. حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم، سپس به مدت ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند.

حالا پس از گذشت این زمان مایه کتلت را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم روغن گرم شود.

در این مرحله به اندازه یک نارنگی کئچک از مایه کتلت را بر می داریم و در دست به شکل دلخواه فرم می دهیم و وسط آن را با انگشت یک حفره ایجاد می کنیم، سپس به آرامی درون تابه قرار می دهیم تا کاملا سرخ شود.

حالا به همین ترتیب کتلت ها را فرم می دهیم تا مایه کتلت تمام شود. در ادامه زمانی که یک طرف کتلت کاملا سرخ شد، آن را بر می گردانیم و اجازه می دهیم طرف دیگر آن کاملا سرخ شود. حالا کتلت ها را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم.

در نهایت زمانی که روغن اضافی کتلت ها کاملا خارج شد، آن ها را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در ادامه کتلت ها را به همراه سس دلخواه، خیارشور، گوجه فرنگی و برنج زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

کد خبر : ۱۱۲۱۳۸
0
۰
ارسال نظر