“کباب لوله ای”، کبابی اصیل با طعمی بینظیر

کباب لوله ای که با نام لول کباب هم شناخته می شود یکی از انواع کباب های سنتی و خوشمزه ایرانی است.

“کباب لوله ای”، کبابی اصیل با طعمی بینظیر
کد خبر : ۱۱۲۳۸۶
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح ، کباب لوله ای غذایی بسیار خوشمزه و لذیذ است که می توانید با درست کردن این غذای خوشمزه طعمی شبیه کباب کوبیده را تجریه کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم

پیاز ۳ عدد متوسط

زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری

پودر نان خشک ۱ قاشق غذاخوری

گوجه فرنگی ۴ عدد

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری

سیر ۱ حبه

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

سماق، زردچوبه و روغن به مقدار کافی

سیخ چوبی به مقدار کافی

طرز تهیه کباب لوله ای

برای تهیه کباب لوله ای خوشمزه ابتدا پیازها را با رنده متوسط رنده می کنیم، سپس با دست فشار می دهیم تا آب اضافی شان گرفته شود. در ادامه گوشت چرخ کرده را به همراه پیاز رنده شده داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

در این مرحله پودر نان خشک را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، سماق و زردچوبه به کاسه اضافه می کنیم، سپس مواد را به خوبی ترکیب می کنیم. در ادامه مایه کباب را ۱۰ دقیقه ورز می دهیم تا بافت آن چسبناک شود.

حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم. پس از گذشت این زمان یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم، سپس مقداری روغن به تابه اضافه می کنیم.

پس از اینکه روغن داغ شد، رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و به طور کامل سرخ می کنیم. در ادامه سیر و گوجه فرنگی را رنده کرده و به تابه اضافه می کنیم و به همراه دیگر مواد با هم تفت می دهیم.

پس از اینکه آب درون تابه کشیده شد، ۱ فنجان آب جوش به همراه زعفران دم کرده و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم سس با حرارت ملایم جا بیفتد و کم آب شود.

شکل دادن به کباب ها

در همین حین کاسه حاوی مایه کباب را از یخچال خارج می کنیم، سپس به اندازه یک نارنگی از مایه کباب بر می داریم و آنرا روی سیخ چوبی قرار می دهیم. در ادامه با دست مایه کباب را روی سیخ شکل می دهیم.

به همین صورت تمام مایه کباب را آماده می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، سیخ ها را به ترتیب درون تابه می چینیم.

حالا سیخ ها را هر چند لحظه یک بار می چرخانیم تا کباب ها به صورت یکدست سرخ شوند. پس از اینکه کباب ها سرخ شدند، آنها را به همراه سس گوجه فرنگی در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

کد خبر : ۱۱۲۳۸۶
0
۰
ارسال نظر