“کباب دیگی مشهدی” ، طعمی که از یادتان نمی رود!

کباب دیگی یکی از کباب های سنتی و خوشمزه ایرانی است که به دو صورت کلی تهیه می شود. این کباب خوشمزه را می توانید ته دیگ برنج بیندازید یا مانند کباب تابه ای درست کنید.

“کباب دیگی مشهدی” ، طعمی که از یادتان نمی رود!
کد خبر : ۹۶۰۷۱
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح ، کباب دیگی مشهدی غذایی بسیار لذیذ و خوشمزه است که می توانید با خوردن آن یک غذا با طعم به یادماندنی را تجربه کنید.

مواد لازم برای ۳ تا ۴ نفر

گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم

پیاز ۲ عدد متوسط

گوجه فرنگی ۴ عدد

فلفل سبز شیرین ۴ عدد

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق مرباخوری

آب لیمو ترش ۱ قاشق غذاخوری

آب ۱ استکان

سماق ۱ قاشق چایخوری

نمک ۱ قاشق مرباخوری

فلفل سیاه ۱ قاشق چایخوری

پودر سیر ½ قاشق چایخوری

زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری

کره ۱ قاشق غذاخوری

برنج ۴ پیمانه

طرز تهیه کباب دیگی با پلو:

برای تهیه کباب دیگی خوشمزه با پلو ابتدا برنج را نسبت به نوع آن بین ۳۰ دقیقه تا ۳ ساعت درون آب سرد و ۱ قاشق نمک می خیسانیم. در ادامه پیاز ها را با رنده متوسط رنده می کنیم، سپس آب اضافی شان را به طور کامل می گیریم.

در این مرحله پیاز رنده شده را به همراه گوشت چرخ کرده در یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه نمک را به همراه فلفل سیاه، سماق و پودر سیر به کاسه اضافه می کنیم، سپس مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند.

مایه کباب را باید به مدت ۱۰ دقیقه با دست ورز دهیم تا کاملا منسجم و یکدست شود. در ادامه درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت حداقل یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا طعم مواد با هم تلفیق شود.

در این مرحله یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب جوش بیاید، سپس ۱ قاشق روغن و ۱ قاشق نمک اضافه می کنیم. در ادامه برنج خیس خورده را به قابلمه اضافه می کنیم.

پس از گذشت ۷ تا ۱۰ دقیقه برنج را آبکشی می کنیم. در ادامه سیب زمینی را با رنده درشت می کنیم و با آب سرد به خوبی می شوییم. حالا کف یک قابلمه مناسب کمی روغن می ریزیم و سیب زمینی را با کمی نمک اضافه می کنیم.

پخت با حرارات ملایم

سیب زمینی را کف قابلمه به صورت یکدست پخش و فشرده می کنیم، سپس برنج آبکش شده را روی آن می ریزیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا برنج به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت دم بکشد.

در این مرحله مایه کباب را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب انتخاب می کنیم و آنرا با کره چرب می کنیم. در ادامه مایه کباب را به صورت یکدست در کف تابه پهن می کنیم و آنرا به صورت دلخواه برش می زنیم.

در این مرحله تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و درب آنرا می بندیم تا گوشت آب بیندازد. پس از ۱۰ دقیقه درب تابه را بر میداریم و اجازه می دهیم کباب به خوبی سرخ شود. پس از اینکه سمت کباب سرخ شد، زعفران دم کرده را به آن اضافه می کنیم.

حالا کباب را بر می گردانیم تا سمت دیگر آن نیز به خوبی سرخ شود. در ادامه گوجه فرنگی و فلفل سبز را خرد می کنیم و روی کباب می چینیم. حالا رب گوجه فرنگی را با ۱ فنجان آب رقیق می کنیم و به تابه می افزاییم.

پس از اینکه کباب به خوبی پخت و سس رب گوجه فرنگی غلیظ شد، کباب را در ظرف مناسب می کشیم. در ادامه برنج را هم پس از اینکه دم کشید، درون دیس می کشیم و به همراه کباب دیگی خوشمزه سرو می کنیم.

کد خبر : ۹۶۰۷۱
0
۰
ارسال نظر