کارکردن فوق العاده این ایرباد با حرکات صورت!

شرکت Wisear نمونه اولیه ایربادی را به نمایشگاه CES ۲۰۲۳ آورده است که با فشردن فک می‌تواند آهنگ بعدی را پخش کند.

کارکردن فوق العاده این ایرباد با حرکات صورت!
کد خبر : ۱۳۷۶۴۱
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از دیجیاتو, ایربادهای بی‌سیم بسیاری در دنیا وجود دارند که اجازه می‌دهند با فرمان‌های صوتی موسیقی را کنترل کنید. اما شرکت Wisear نوآوری را به سطح متفاوتی برده است. این شرکت پارسال در نمایشگاه CES فناوری خاص خود را به‌نمایش درآورد و امسال با اولین نمونه واقعی از ایربادی به CES ۲۰۲۳ آمده است که اجازه می‌دهد با حرکت عضلات صورت خود روی پخش صدا کنترل داشته باشید.

نمونه اولیه ایرباد Wisear Perceive از الکترودهایی استفاده می‌کند که می‌توانند سیگنال‌های الکتریکی موجود در پوست کانال گوش کاربر را تشخیص دهند. این سیگنال‌ها بر اثر حرکت عمدی عضلات صورت به‌وجود می‌آیند و هر کدام می‌توانند فرمان متفاوتی را صادر کنند. برای مثال فشردن فک می‌تواند دستوری را به موبایل یا لپ‌تاپ بفرستد که باعث پخش آهنگ بعدی شود.

نسخه فعلی این فناوری فقط می‌تواند حرکت سیگنال‌های ناشی از حرکت صورت را شناسایی کند و دو عملکرد کنترلی را در اختیار کاربر قرار دهد. اما Wisear اعلام کرده است که تا پایان ۲۰۲۳ به امکان شناسایی حرکت چشم هم دسترسی پیدا خواهد کرد. این شرکت درنهایت امیدوار است که در سال ۲۰۲۴ بتواند امکان شناسایی سیگنال‌های مغزی را نیز فراهم کند.

Wisear فناوری ایرباد خود را در اختیار بقیه برندها قرار می‌دهد

مدیرعامل Wisear می‌گوید این شرکت فعلاً به‌دنبال ارزیابی شرایط برای تولید محصول مصرفی Perceive است. همچنین این شرکت می‌خواهد امکان فروش مجوز استفاده از این فناوری به سایر برندها را فراهم کند. این ایرباد در نمایشگاه CES ۲۰۲۳ به‌نمایش درآمده و همین حالا برنده جایزه نوآوری در این رویداد شده است.

اگرچه نمونه اولیه فعلی این محصول بزرگ و عجیب به‌نظر می‌رسد، اما Wisear امیدوار است که محصول نهایی خود را با شباهت بیشتری به ایربادهای موجود در بازار تولید کند. نمونه‌ای از طرح مفهومی این محصول در بالا قابل‌مشاهده است. این شرکت همچنین وعده داده که محصول نهایی Perceive بتواند شارژدهی باتری مطلوبی شبیه باتری سایر ایربادهای موجود در بازار داشته باشد.

کد خبر : ۱۳۷۶۴۱
0
۰
ارسال نظر