چگونه به همسر خود دلداری بدهید؟ + راه‌های موثر

وقتی در زندگی مشترک برای یکی از زوجین مشکلی پیش می‌آید، همسر فرد باید در این مواقع بداند با رفتارهای مناسب در کنار همسرش باشد و او را دلداری بدهد.

چگونه به همسر خود دلداری بدهید؟ + راه‌های موثر
کد خبر : ۴۹۴۲۳
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از نمناک، زندگی زمانی زیباست که زن و مرد بتوانند همه مشکلات خود را با هم در میان گذاشته و در کنار هم حل کنند. گاهی در زندگی یکی از طرفین به دلایل و مشکلات احساسی، کاری و مالی و… نیاز به دلداری پیدا می‌کند تا آرامش از دست رفته‌ی خود را باز گرداند.

در این مواقع همسر فرد به عنوان نزدیک‌ترین فرد به او نباید دلسرد و ناامید شود و باید با روش دلداری دادن به همسر آشنا باشد. در این بخش از نمناک با روش‌های دلداری دادن به همسر آشنا می‌شوید.

در ادامه روش‌هایی را آورده‌ایم که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها به همسرتان دلداری دهید.

نگویید نگران نباش

بسیاری از ما وقتی برای همسرمان مشکلی پیش می‌آید، می‌گوییم (نگران نباش، همه چیز درست می‌شه). اگر مشکل پیچیده بوده باشد، هر دو می‌دانیم که نمی‌توان نگران نبود پس این جمله کلیشه‌ای باعث می‌شود همسرمان نیز احساس کند که دروغ می‌گوییم پس دلیلی ندارد که اغراق کنید و بهتر است صادق باشید.

من کنارتم

بهتر است به جای گفتن جملات اغراق‌آمیز در زمان ناراحتی و به وجود آمدن مشکلات به همسرتان بگویید من همیشه در کنارتم، عزیزم می‌تونی روی کمک من حساب کنی، اینگونه او در می‌یابد که درکش می‌کنید و متوجه اوضاع هستید و احساس واقعی شما را نشان می‌دهد.

چه کمکی از من ساخته است؟

اگر نمی‌دانید چه کاری انجام دهید که همسرتان کمی از بار مشکلاتش کاهش یابد، بهتر است صادقانه از خودش بپرسید که چه کمکی از من ساخته است و چگونه می‌توانم به تو کمک کنم؟ اما باید در جواب همسرتان انعطاف‌پذیر باشید.

خودت مقصری

برخی از ما زمانی که در زندگی به دلیل اشتباهات شریک زندگیمان مشکلی پیش می‌آید، به او می‌گوییم خودت مقصری. سرزنش کردن همسر ممکن است از عصبانیت شما کم کند اما یکی از مخرب‌ترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید.

برای عاشقانه و شاد نگه داشتن زندگی مشترکتان تلاش کنید و هیچگاه همه‌ی مسئولیت‌های زندگی را گردن همسرتان نیندازید. برای درک همسرتان انرژی صرف کنید و در برخی از مسائل خودتان را جای همسرتان قرار دهید و از زاویه او به قضیه نگاه کنید.

مرد که گریه نمی‌کنه!

گریستن بخشی از فرایند تسلا یافتن است پس برای تسلا و دلداری دادن به همسر خود نباید اشک چشمان او را پاک کنید و به او بگویید «گریه نکن». با بیان این جمله شما احساسات او را کم اهمیت می‌شمارید و به او می‌گویید که احساسات و عواطف خود را نادیده بگیرد. به او بگویید حق دارد گریه کند و از اینکه جلوی چشمان شما گریه می‌کند ابدا ناراحت نمی‌شوید.

ناراحتی‌ات را ابراز کن

برخی افراد با گریه و برخی دیگر به روش‌های متفاوت مانند راه رفتن، داد زدن و سکوت کردن و … ناراحتی خود را ابراز می‌کنند، پس شما باید با شناختی که نسبت به همسرتان دارید، اجازه دهید ناراحتی‌اش را ابراز کند.

هر چه می‌خواهد دل تنگت بگو

اگر همسرتان خواست با شما حرف بزند، با جان و دل به حرف‌هایش گوش دهید و این را با حالت چهره‌تان نشان دهید. گاهی او تنها دوست دارد که شما شنوای حرف‌هایش باشید پس فقط گوش کنید و نظر ندهید.

اجازه دهید سکوت کند

گاهی همسر شما دوست ندارد که حرف دل خود را بزند و به اندکی زمان برای حرف زدن نیاز دارد پس اگر همسرتان از شما خواست که در مورد موضوع خاصی صحبت نکنید، سریع قبول کنید تا همسرتان بداند که در هر شرایطی شما در کنارش هستید.

نکات مثبت را به او یادآور شوید

همسر شما پس از رویارویی با مشکل ناامید خواهد شد پس بهترین راه دلداری دادن به او، امید دادن است، اگر راهکاری دارید به او ارائه دهید، آینده را توصیف کنید، نکات مثبت او را به یادش آورید.

بگذارید تنها باشد

اگر همسرتان مایل است که کمی تنها باشد، به پر و پای او برای حرف زدن نپیچید بلکه اگر همسرتان در ناراحتی به سر می‌برد و می‌خواهد یک روز را به خودش اختصاص دهد، با کمال میل قبول کنید و به هیچ وجه ناراحت نشوید.

کد خبر : ۴۹۴۲۳
0
۰
ارسال نظر