چرا رقص آذری در عصر جدید سانسور شد؟

سانسور رقص آذربایجانی در برنامه عصر جدید! قطع موسیقی و سانسور رقص آذربایجانی در ویژه برنامه نوروزی عصرجدید باعث انتقاد گسترده آذربایجانی‌ها شده است.

چرا رقص آذری در عصر جدید سانسور شد؟
کد خبر : ۸۱۲۶۱
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از عصرتبریز، برنامه تلویزیونی «عصر جدید» که از روز گذشته ویژه برنامه نوروز را از شبکه سوم سیما پخش می‌کند از اقوام مختلف ایرانی دعوت کرده بود تا بصورت زنده اجرا کنند از آذربایجان نیز آیهان خواننده اردبیلی و گروه رقص آیلان دعوت شده بودند.

ولی هنگام اجرای این برنامه هنری کارگردان برنامه تلویزیونی حتی یک ثانیه از اجرای رقص این گروه را پخش نکرد، در حالی که رقص‌های گروه‌های کردی، لری، سیستانی و … کامل پخش شد.

همین امر موجب نارضایتی بینندگان آذربایجانی این برنامه و مردم آذربایجان شده است.

آیهان، خواننده اردبیلی این گروه با انتشار ویدئویی ضمن اعتراض به اقدام برنامه تلویزیونی عصرجدید در قطع کردن موسیقی و رقص آذربایجانی خواستار توضیح قانع کننده مسوولان ذیربط در این خصوص شد.

رقص آذری در عصر جدید سانسور شده است.

عذرخواهی برنامه عصرجدید از آذری‌ها

روابط عمومی برنامه تلویزیونی عصرجدید نوشت: ویژه‌برنامه تحویل سال عصرجدید در ۳روز قریب به ۲۲ساعت روی آنتن رفت در حالی که ۵۰۰ نفر از همه اقوام ایرانی در کنار مشاغل و صنوف مختلف، به عنوان تماشاگر در استودیو بودند.

در ۳روز، ۲۰ اجرای محلی در برنامه برگزار شد و با افتخار، میزبان هموطنان ترک‌زبان هم بودیم. در اجرای خواننده محترم آذری (آذربایجانی)، همانطور که در ویدئو ملاحظه می‌فرمایید، چند دقیقه همه منتظر پلی‌شدن موسیقی هستند.

نکته فنی و مهم اینکه فرمت فایل موسیقی در میز صدا، قابل پخش نیست و گروه سازنده روی آنتن با تلاش بسیار، بالاخره با دردسر فراوان، موفق به پخش این قطعه می‌شوند که در تمام این مدت، مجری از زمان گفت‌وگو با سایر مهمانان، به دنبال دادن فرصت به گروه صدابرداری است تا بالاخره، موزیک پخش می‌شود؛

قطعه‌ای که بیش از صدها بار از تلویزیون پخش شده و هیچ مشکلی نداشته! نزدیک ۳دقیقه کار پخش می‌شود تا مجدد مشکل پیدا می‌کند و قطع می‌شود و مجری، پیشنهاد زنده‌خواندن به خواننده می‌دهد که نزدیک یک دقیقه، تمامی تماشاگران و مهمانان با تشویق، خواننده را همراهی می‌کنند تا زمانی که خواننده، رضایت به اتمام کار می‌دهد (تمام نکات ذکرشده در ویدئو هست).

بعد از اینها، مجددا مجری از خواننده محترم روی آنتن برای برنامه فردا دعوت می‌کنند که تشریف بیاورند و اجرای دیگری داشته باشند که خواننده محترم موافقت میکنند و حتی استوری تبلیغ ایشان گذاشته می‌شود برای اجرای فردا اما ایشان تشریف نیاوردند.

در روز عید، بعد از اجرای قطعه آذری توسط محمد معتمدی، باز هم مجری بابت اشکال فنی شب گذشته توضیح داده و عذرخواهی می‌کند و با تاکید مجدد از آیهان عزیز دعوت می‌کند برای حضور و اجرای کارش که متاسفانه ایشان تشریف نیاوردند (این لحظه هم در همین ویدئو هست).

کد خبر : ۸۱۲۶۱
0
۰
ارسال نظر