چرا درخواست حذف ترم در میان دانشجوها بالا رفته است؟

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر اینکه آموزش تمامی دانشجویان دکتری این دانشگاه از ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ حضوری خواهد بود دانشجویان کارشناسی ارشد که پروپوزال آن‌ها تصویب شده و همچنین دانشجویان کارشناسی ماقبل ورودی ۹۸ به صورت حضوری آموزش خواهند داشت.

چرا درخواست حذف ترم در میان دانشجوها بالا رفته است؟
کد خبر : ۷۸۴۷۷
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از ایسنا، دکتر سعدالله نصیری قیداری امروز در نشست خبری، گزارشی از برنامه دانشگاه شهید بهشتی در خصوص نحوه آموزش دانشجویان برای نیمسال جاری ارائه داد و گفت:

ما از مدت‌ها پیش آموزش حضوری در دانشگاه را آغاز کردیم و در نیمسال گذشته فقط ۸۰۰ دانشجو در خوابگاه‌های ما مستقر بودند و در مجموع سه تا چهار هزار دانشجو به صورت حضوری، آموزش خود را دنبال می‌کردند.

بنابراین جزو دانشگاه‌های پیشتاز در این عرصه بودیم. ضمن اینکه در جلسه هیات رئیسه دانشگاه که هر هفته برگزار می‌شود اولین دستور جلسه ما همیشه بررسی حضور دانشجویان در دانشگاه بوده است.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه ما دانشگاه را متعلق به دانشجویان می‌دانیم و با التزام به تامین سلامت دانشجویان، کارکنان و اعضای هیات علمی سعی می‌کنیم اولویت حضور آن‌ها را فراهم کنیم.

غیبت سه چهارم دانشجوها

اکنون متاسفانه شیوع کرونا ویروس باعث شد که ما از حضور سه چهارم دانشجویان در دانشگاه بهره‌مند نباشیم اما برای ترم جاری اعلام کردیم از ۲۰ فروردین ماه و با رعایت شرایط کرونا تمامی دانشجویان دکتری به صورت ۱۰۰ در صدی در دانشگاه حضور خواهند یافت.

دکتر قیداری تاکید کرد: همچنین تصمیم گرفتیم به جز دانشجویان ورودی ۱۴۰۰ مقطع کارشناسی ارشد، مابقی دانشجویانی که بخشی از پروپزوال آن‌ها تصویب شده باشد بتوانند آموزش خود را از همان ۲۰ فروردین به صورت حضوری دنبال کنند اما آموزش دانشجویان دوره کارشناسی که نیازمند حضور در کارگاه‌ها است، به صورت حضوری در دانشگاه دنبال می‌شود.

دکتر قیداری یادآور شد: تصمیم بر این است که همان ۲۰ فروردین تمامی دانشجویان دوره کارشناسی ورودی ۹۸ به قبل به صورت حضوری در دانشگاه آموزش ببینند و البته اگر روزی ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیتی برای آموزش ۱۰۰ درصدی اعلام نکند ما تمامی دانشجویان را در دانشگاه پذیرش خواهیم کرد.

درخواست حذف ترم در میان دانشجوها بالا رفته است.

نگرانی از آمار بالای حذف ترم‌ها

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به حذف ترم بدون احتساب سنوات تحصیلی بسیاری از دانشجویان دانشگاه گفت: متاسفانه این امر نگرانی‌هایی را برای ما ایجاد کرده است بطوریکه در ترم گذشته ۲۰۰۰ نفر از دانشجویان ما بدون احتساب سنوات تحصیلی اقدام به حذف ترم کردند و در ترم جاری نیز این آمار حدود ۵۰۰ نفر اعلام شده است.

وی تاکید کرد: ما در دانشگاه شهید بهشتی تا حدودی تلاش کردیم تسهیل‌گری در مقررات آموزشی دانشجویان داشته باشیم.

به همین جهت مثلا ابتدا بر اساس فشاری که از جانب قوانین و مقررات اعمال شد با تمامی درخواست‌های حذف ترم موافقت کردیم.

اما بعد از مدتی اعلام کردیم فقط دانشجویانی که شرایط خاصی را داشته باشند می‌توانند درخواست حذف ترم بدهند که البته متاسفانه به دلیل اینکه دانشگاه تهران به دلایلی اجازه حذف ترم به همه دانشجویان را داد، دانشجویان ما هم درخواست کردند که این تصمیم در دانشگاه شهید بهشتی نیز اجرایی شود که اگرچه به دور از تدبیر مدیریتی بود، اما ما مجبور به اجرای آن شدیم.

خودخواهی برخی دانشجوها

دکتر قیداری افزود: متاسفانه دانشجویانی که درخواست حذف ترم بدون احتساب سنوات تحصیلی را می‌دهند به ورودی‌های آتی کشور که متقاضی ورود به دانشگاه هستند، فکر نمی‌کنند. در حالیکه ما ظرفیت‌های محدود خوابگاهی در کشور داریم و اگر دانشجویان دیرتر فارغ التحصیل شوند امکان ورود و ایجاد فضا برای متقاضیان جدید وجود ندارد.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی در پایان با تاکید بر اینکه بنای ما بر این است که امتحانات پایان ترم دانشجویان حضوری برگزار شود، گفت: ترم گذشته امتحانات خود را به صورت ترکیبی یعنی مجازی و حضوری برگزار کردیم اما بر اساس ستاد استانی آموزش عالی و برخی مصوبات دیگر تاکید ما این است که امتحاناتمان به صورت حضوری برگزار شود.

کد خبر : ۷۸۴۷۷
0
۰
ارسال نظر