چرا تولید پادشاه میوه‌ها کاهش یافته است؟

تولید انبه در پاکستان به دلیل اثرات نامطلوب تغییرات آب و هوایی ضربه خورده است.

چرا تولید پادشاه میوه‌ها کاهش یافته است؟
کد خبر : ۹۷۷۶۹
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از فرارو، کشاورزان انبه در پاکستان می‌گویند که تولید این میوه باارزش تا ۴۰ درصد در برخی مناطق به دلیل دمای بالا و کمبود آب در کشوری که به عنوان یکی از آسیب پذیرترین کشورها در برابر تغییرات آب و هوایی شناخته می‌شود، کاهش یافته است.

فرا رسیدن فصل انبه در پاکستان مشتاقانه پیش‌بینی می‌شود و حدود ۲۴ گونه از آن در تابستان‌های گرم و مرطوب وارد می‌شوند.

افزایش دما

با این حال، امسال دمای هوا در ماه مارس به شدت افزایش یافت - ماه‌ها زودتر از حد معمول - و به دنبال آن موج گرما به محصولات زراعی آسیب رساند و سطح آب را در کانال‌هایی که کشاورزان برای آبیاری به آن‌ها وابسته هستند کاهش داد.

یک کشاورز پاکستانی به نام فضل الهی اهل منطقه میرپور خاص با شمردن کیسه‌های ردیف شده در کنار مزرعه‌اش گفت: معمولاً ۲۴ کامیون انبه می‌چینم… امسال فقط ۱۲ کامیون انبه دارم. ما محکوم به فنا هستیم.

پاکستان یکی از بزرگترین صادرکنندگان انبه در جهان است و سالانه نزدیک به دو میلیون تن در بخش‌های جنوبی پنجاب و سند برداشت می‌کند.

به گفته گوهرام بلوچ، یک مقام ارشد در اداره کشاورزی استان سند، کل برداشت هنوز اندازه گیری نشده است، اما تولید در اکثر مناطق حداقل ۲۰ تا ۴۰ درصد کاهش یافته است.

تولید انبه پادشاه میوه‌ها کاهش یافته است.

عمر بوگیو، که باغ‌هایی در خارج از میرپورخاص - که در محلی به شهر انبه معروف است، دارد - گفت که محصولات او امسال کمتر از نصف مقدار معمول آب دریافت کردند.

وی گفت: انبه‌کاران امسال با دو مشکل مواجه بودند: یکی افزایش زودهنگام دما و دوم کمبود آب.

تنش آبی در پاکستان

پاکستان یکی از کشورهایی است که تحت تنش کم آبی در جهان قرار دارد، مشکلی که به دلیل زیرساخت‌های ضعیف و سوء مدیریت منابع بدتر شده است. این کشور همچنین به عنوان هشتمین کشور آسیب‌پذیر در برابر آب و هوای شدید به دلیل تغییرات آب و هوایی است.

سیل، خشکسالی و طوفان در سال‌های اخیر هزاران نفر را کشته و آواره کرده، معیشت مردم را از بین برده و به زیرساخت‌ها آسیب رسانده است.

عابد سولری، کارشناس امنیت غذایی، رئیس موسسه سیاست توسعه پایدار (SDPI) گفت: افزایش زودهنگام دما مصرف آب توسط محصولات را افزایش داد. این به رقابتی بین محصولات مختلف برای مصرف آب تبدیل شد.

فضل الهی گفت: انبه باید بیش از ۷۵۰ گرم وزن داشته باشد، اما امسال میوه بسیار کم اندازه برداشت کردیم.

انبه که در جنوب آسیا به عنوان «پادشاه میوه ها» شناخته می‌شود، در شبه قاره هند سرچشمه گرفته است.

ارزشمندترین گونه این کشور سندری زرد طلایی است که به خاطر طعم غنی و پالپ آبدارش معروف است.

کد خبر : ۹۷۷۶۹
0
۰
ارسال نظر