پیش بینی بورس شنبه ۹ اسفند

معامله‌گران در بازار بورس با اتخاذ استراتژی صبر تصمیم‌گیری درباره خرید یا فروش سهام را به تاخیر انداخته و منتظرند تا ببینند روابط دیپلماتیک ایران و ۵+۱ چه تغییری خواهد داشت.

پیش بینی بورس شنبه ۹ اسفند
کد خبر : ۹۶۴۶
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

روز چهارشنبه شاخص کل بورس ۵ هزار و ۹۱۵ واحد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۲۰۵ هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز ۷۱۶ واحد نسبت به روز قبل نزول کرد و در رقم ۴۳۴ هزار و ۳۸۹ واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس ۱۰۵ واحد ریزش کرد و به رقم ۱۷ هزار و ۱۱۸ واحد رسید.

یک هفته نزول بورس

روز چهارشنبه برای هشتمین روز متوالی شاخص بورس نزول کرد و همچنان سهم معامله‌گران حقیقی از فروش‌ها بیش از سهم آن‌ها از خریدها بود. در سمت تقاضا، ۷۷ درصد خریدها توسط معامله‌گران حقیقی و ۲۳ درصد توسط معامله‌گران حقوقی انجام شد. در سمت عرضه نیز ۹۰ درصد فروش‌ها توسط معامله‌گران حقیقی و ۱۰ درصد توسط حقوقی‌ها انجام شد. همچنین رقم خروج پول حقیقی ۵۴۵ میلیارد تومان بود تا برای نهمین روز متوالی معاملات بازار با خروج پول حقیقی بسته شود.

بیشتر بخوانید: پیش بینی تکنیکال ها از مسیر آینده بورس

استراتژی صبر

معامله‌گران با اتخاذ استراتژی صبر تصمیم‌گیری درباره خرید یا فروش سهام را به تاخیر انداخته و منتظرند تا ببینند روابط دیپلماتیک ایران و ۵+۱ چه تغییری خواهد داشت. از این جهت گفته می‌شود با مثبت شدن انتظارات سهام‌داران نسبت به چشم انداز سیاسی و اقتصادی کشور، بورس در میان مدت توان تغییر جهت به سمت بالا را دارد. اما به نظر می‌رسد در کوتاه مدت نباید در انتظار رشد بازار باشیم چرا که روندهای درونی بازار همگی نشان از افول بازار دارد.

منبع: اقتصاد نیوز

کد خبر : ۹۶۴۶
0
۰
ارسال نظر