پیشنهاد جذاب ترین پادکست ها برای تعطیلات نوروزی

در این مطلب، اپیزودهایی جذاب از پادکست‌های متفاوت ایرانی را معرفی می‌کنیم؛ پادکست‌هایی که در سال‌های اخیر توانسته‌اند مخاطبان زیادی را به خود جلب کنند.

پیشنهاد جذاب ترین پادکست ها برای تعطیلات نوروزی
کد خبر : ۸۰۰۸۶
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از برترین‌ها؛ پادکست مدیوم مهم سال‌های اخیر است که از یک طرف به واسطه تحولات عرصه فناوری پس از فراگیر شدن اینترنت و سیطره شبکه‌های اجتماعی بر گوشی‌های هوشمند، پا گرفته و از سوی دیگر، ریشه در سبک زندگی تازه انسان معاصر دارد.

یکی از سرگرمی‌ها و علایق کاربران در فضای مجازی در سالیان اخیر شنیدن پادکست بوده. فایلی صوتی که با دریایی بی‌انتها از سوژه که برای شما جهان جدیدی را متصور می‌شود.

بیشتر بخوانید: پیشنهادات فرهنگی و هنری برای تعطیلات

اگر این روزها شنیدن پادکست بخشی از فعالیت روزمره‌ شماست، مطلب امروز را از دست ندهید. شاید در سفر به کارتان آمد.

رادیو پایان

رادیوپایان در هر اپیزود به یک پایان مهم و ماندگار از تاریخ سینمای ایران می‌پردازد. صدایشان از نارمک طنین‌انداز می‌شود و روایتی دلنشین از پایان‌بندی‌های سینمایی ارائه می‌دهند.

اپیزود کندو

در اپیزود «کندو» به پایان متفاوت این اثر فریدون گله با بازی بهروز وثوقی و داوود رشیدی پرداخته شده که ترانه کندو با صدای ابی نقشی برجسته و جاویدان را به یادگار گذاشته است.

دیالوگ باکس

دیالوگ باکس با هدف ساخت روایتهای صوتی متفاوتی از فیلم‌های سینمای ایران راه اندازی گردید. تولیدات دیالوگ باکس برگرفته از فیلمهای ایرانی، با تلفیقی از موسیقی، شعر و متن های متفاوتی از نام آورترین شاعران و نویسندگان ایران است که تا کنون بیش از صد پادکست کوتاه و بلند با عناوین مختلف در این مجموعه ساخته شده است.

اپیزود پل چوبی

در اپیزود پل چوبی، مونولوگ‌های امیر با بازی بهرام رادان محوریت دارند و دوگانه عاشقی‌اش با شیرین و نازی لحظاتی ناب را روی ملودی کارن همایونفر سوار می‌کند.

داستان احسانو

نگاه مردم به احسان عبدی‌پور را، نه فیلم‌های سینمایی او، بلکه فعالیت جنبی و موفقش در عرصه تولید پادکست، تحت تاثیر قرار داده. صحبت از مدیوم تازه‌ای است که ظاهرا در شکل زندگی جدید مخاطبان ایرانی، حسابی جواب می‌دهد. او به لهجه شیرین بوشهری داستان‌های خودش را روایت می‌کند و جملاتی که به جان می‌نشینند.

اپیزود رفیق‌های مکزیکی

در اپیزود «رفیق‌های مکزیکی» با فلش‌بک‌های ذهن او همراهیم که بین تهران و بوشهر در رفت و آمدند که انسجام مثال‌زدنی خاصی دارند و شنیدنش قطعا خالی از لطف نیست.

رادیو نیست

یک شهر متشکل از مجموعه‌ مکان‌هایی‌ست که در پس ظاهر سنگی خود زیست‌های گوناگونی در آن‌ها جریان داشته یا دارد. زندگی‌هایی که در طول زمان، خاطرات و روایاتی را می‌سازند و بدل به بخشی بزرگ از هویت و خاطره‌ی جمعی شهر و ما می‌شوند. «رادیو نیست» روایت مکان‌هایی‌ست که نقش مؤثری در زمانه‌ی خود داشته‌ و در حال حاضر یا نیستند یا اگر هستند تغییر کاربری و نقش داده‌اند.

اپیزود قلعه(شهرنو)

روایت مکان‌هایی خاموش که در عین خاموشی هزار داستان در خود دارند. سفری لابه‌لای تباهی‌ها برآمده از نیازها و غرایز، فقر و ناچاری، سرنوشت محتوم انسان‌های بی‌سرپناه، خسته و اندوهناک و تلخ، زیر پوست تاریخ، زیر زخم شهر این شماره پادکست رادیونیست را روایت می‌کند.

فیلم امروز

پادکست «فیلم امروز» از اهل سینما، از فیلم‌ها و از موضوعات سینمایی حرف می‌زند. دامون قنبرزاده، منتقد و نویسنده حوزه سردبیری این پادکست را بر عهده دارد و خروجی کار کیفیت دلازم را داشته.

اپیزود خسرو شکیبایی

در این اپیزود درباره‌ی مرد همیشه‌محبوب سینمای ایران، خسرو شکیبایی، حرف زده شده که با چندی از دکلمه‌هایش و خاطرات دوستان هنرمندش یادگاری خوب از مرد همیشه سبز سینمای ایران به جا مانده است.

کد خبر : ۸۰۰۸۶
0
۰
ارسال نظر