پیرترین معلم ایرانی در گینس رکورد زد!

نام استاد «حسین وحیدی» معلم ۹۷ ساله، که با ۷۷ سال سابقه معلمی رکورردار طولانی‌ترین زمان تدریس است، در گینس ثبت می‌شود.

پیرترین معلم ایرانی در گینس رکورد زد!
کد خبر : ۸۶۷۱۵
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از همشهری آنلاین، چندی پیش در همایش که به مناسبت تجلیل از مقام «حسین وحیدی» معلم پیشکسوت ریاضیات با حضور جمعی از مدیران آموزش و پرورش برگزار شد، طرح یک موضوع دست اول استاد و حاضران در جمع را غافلگیر کرد.

پس از ثبت رکورد آسیایی استاد به پاس ۷۷ سال سابقه تدریس موفق، موثر و مستمر ریاضیات، حالا قرار است به زودی نام استاد در لیست رکوردداران گینس (در حوزه طول میزان سال‌های تدریس) نیز ثبت شود.

تا زنده‌ام می‌خواهم معلم باشم

«حسین وحیدی» متولد هشتم اسفند ماه سال ۱۳۰۴ در قزوین است و از سن ۱۹ سالگی تدریس را از مدرسه‌ای در آنجا آغاز کرده و پس از ۸ سال به مدرسه‌ای در شمیران منتقل شده‌است. او در سال ۱۳۵۵ پس از ۳۲ سال خدمت بازنشسته شده اما با این حال به تدریس ریاضیات ادامه داده و حالا با ۷۷ سال سابقه تدریس پیوسته، رکورد طولانی‌ترین زمان تدریس را از آن خود کرده است.

این پیشکسوت با وجود کهولت سن هنوز هم دست از آموزش نکشیده و تا قبل از شیوع ویروس کرونا نیز کلاس‌های درس خصوصی و البته رایگانش را در خانه یا بوستان محله برگزار می‌کرد و در این مدت هم تلفنی، پاسخگوی اشکالات و سوالات درسی دانش آموزان بوده‌است. او در جواب اعتراض اطرافیان که معتقدند باید بیشتر استراحت کند می‌گوید: «معلمی در خون من است، تا زمانی که نفس دارم می‌خواهم معلم باشم.»

عجیب‌ترین هدیه روز معلم

وحیدی چند دفتر و آلبوم قدیمی دارد و همه یادگاران دوران تدریس از فهرست نمرات دانش‌آموزان و تاریخ تولدشان تا کادوهای روز معلم را در آنها نگه داشته است.

او درباره یکی از بهترین و عجیب هدیه‌های روز معلم که از شاگردانش گرفته، اینطور یاد می‌کند: «یکی از دانش‌آموزان روز معلم، کارت تبریک به من داد که داخلش یک آینه چسبانده بود. گفتم: ممنونم از کارت تبریک ولی این آینه دیگر چیست؟ گفت: چیزی بهتر از خودتان پیدا نکردم. آینه خریدم تا خودتان را که بهترینید ببینید. این محبت دانش‌آموزان را نمی‌توان فراموش کرد.»

پس «همشهری محله» کو!

استاد وحیدی ساکن محله مجیدیه و از خوانندگان پر و پاقرص نشریه همشهری محله است. چند نسخه از نشریه را نشان می‌دهد و می‌گوید: «همشهری محله منطقه ۴ قبلاً روزهای سه‌شنبه منتشر می‌شد و پسرم هر هفته آن را می‌خرید تا من بخوانم اما مدتی است پیدا نمی‌کنم. پس همشهری محله کجاست؟ »

خوشحال از اینکه این مرد بزرگ مطالب نشریه را دنبال می‌کند توضیح می‌دهیم که سبک انتشار همشهری محله عوض شده است و فعلا از همشهری آنلاین می‌توانید مطالب محله را پیگیری کنید.

کد خبر : ۸۶۷۱۵
0
۰
ارسال نظر