پوست اندازی تازه نرخ مسکن

جدیدترین تغییرات نرخ اوراق مسکن نشان می دهد که زوج‌های تهرانی می‌توانند با پرداخت ۲۷ میلیون و ۷۴۴ هزار تومان، ۲۴۰ میلیون تومان وام مسکن دریافت کنند.

پوست اندازی تازه نرخ مسکن
کد خبر : ۶۹۷۸
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می دهد که تسه(اوراق) سال گذشته برای فروردین ۵۹ هزار تومان، اردیبهشت ۵۹ هزار و ۶۰۰ تومان و خردادماه نیز ۵۹ هزار تومان قیمت دارند. هر برگ اوراق تسهیلات مسکن در تیر با قیمت ۵۷ هزار و ۱۰۰ تومان، مرداد ۵۹ هزار و ۶۰۰ تومان و در شهریور با قیمت ۵۶ هزار و ۸۰۰ تومان داد و ستد می شود.

قیمت اوراق تهسیلات مسکن در مهر، آبان و آذر سال گذشته نیز ۵۹ هزار و ۷۰۰ تومان، ۵۶ هزار و ۸۰۰ تومان و ۵۷ هزار و ۲۰۰ تومان بوده و هر برگ اوراق تسهیلات مسکن در دی، بهمن و اسفند نیز با قیمت‌های ۵۷ هزار و ۸۰۰ تومان، ۵۷ هزار و ۳۰۰ تومان و ۵۸ هزار تومان داد و ستد می‌شود.

قیمت تسه از فروردین تا دی سال جاری

همچنین برای امسال تسه فروردین ۵۸ هزار و ۲۰۰ تومان و اردیبهشت و خردادماه نیز ۵۸ هزار و ۷۰۰ تومان قیمت دارند.

هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر سال ۱۳۹۹ با قیمت ۵۹ هزار تومان، مرداد ۵۷ هزار و ۹۰۰ تومان و در شهریور ۵۸ هزار و ۶۰۰ تومان داد و ستد می‌شود.

این اوراق در مهرماه ۵۹هزار و ۷۰۰ تومان، آبان ماه ۵۹ هزار و ۱۰۰ تومان و در آذرماه ۵۸ هزار تومان قیمت داشته اند. قیمت این اوراق در دی ماه سال جاری نیز۵۷ هزار و ۸۰۰ تومان است که این گزارش نیز بر اساس همین قیمت نوشته شده است.

قیمت اوراق برای مجردها و متاهل های تهرانی

بر این اساس، با توجه به اینکه مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۱۴۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۴۰ میلیون تومان جعاله می‌شود، برای دریافت ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات باید ۲۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۵۷ هزار و ۸۰۰ تومانی برابر با ۱۱ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان می شود همچنین با در نظر گرفتن ۴۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۸۰ ورق به مبلغ چهار میلیون و ۶۲۴ هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۱۶ میلیون و ۱۸۴ هزار تومان می رسد.

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۲۴۰ میلیون تومان شامل ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۴۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۲۳ میلیون و ۱۲۰هزار تومان می شود که همراه با هزینه چهار میلیون و ۶۲۴ هزار تومان وام جعاله که برای آن باید ۸۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۲۷ میلیون و ۷۴۴هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت اوراق در سایر استان ها

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر به ۸۰ میلیون تومان رسیده که برای آن باید ۱۶۰ برگه خریداری شود که هزینه آن ۹ میلیون و ۲۴۸ هزار تومان است.

این وام برای سایر مناطق شهری ۶۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که باید برای آن ۱۲۰ برگه خریداری شود که هزینه آن ۶ میلیون و ۹۳۶ هزار تومان می شود.

منبع: ایسنا

کد خبر : ۶۹۷۸
0
۰
ارسال نظر