8 پرچم قرمز که باید در روابط عاطفی حواستان بهشان باشد

اگر طرف شما مرتب از اینستاگرام به توییتر و از تویيتر به فیس‌بوک می‌رود  اما هنوز چیزی در مورد شما به اشتراک نگذاشته است، می‌تواند خبر بدی باشد.

8 پرچم قرمز که باید در روابط عاطفی حواستان بهشان باشد
کد خبر : ۱۲۵۰۰
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از ایندپندنت، در آغاز یک رابطه جدید، مهم است که با دیدی باز با مسائل برخورد کنید.

بی‌تردید از این‌ که طرفتان ناخن‌های پایش را در تختخواب بگیرد یا ظرف‌های کثیف را در آشپزخانه رها کند، گویی از آن‌ها نمایشگاه به‌ راه انداخته، متنفرید اما این موارد، دلیل قطع رابطه نیست.

پرچم قرمز (علامت هشدار) واقعی از عاداتی که می‌توان آن‌ها را به عنوان رفتار غیرمعمول از سر گذراند، قدری پیچیده‌تر است.

این گونه عادات در عصر و زمانه‌ای که اپلیکیشن‌های کامپپوتری و شبکه‌های اجتماعی، روابط و تماس‌های شخصی را به شدت متحول کرده‌اند، بیش از گذشته معمول شده است.

مدلین میسون رونتری، روانشناس متخصص روابط نزدیک، می‌گوید که پرچم قرمز را می‌توان «عملی از طرف مرد یا زن توصیف کرد که حاکی از بی‌احترامی، بی‌حرمتی یا بی‌علاقگی به رابطه باشد.»

کارشناسان می‌گویند از خودداری از دیدار افراد گرفته تا به اشتراک گذاشتن چند تصویر در اینستاگرام، این‌ها هشت پرچم قرمزی هستند که باید به آن‌ها و دلایلشان توجه داشته باشید:

تمایل نداشتن به روشن کردن ماهیت رابطه حتی پس از گذشت چند ماه

اگر شکسپیر هنوز زنده بود شاید می‌توانست در مورد درک گسترش زبان عشق به ما یاری دهد اما متاسفانه، این داستانسرا در سال ۱۶۱۶ درگذشت و ما را با درک معنی واژه‌ها و عبارات مبهمی چون «دیدن» (دیگری) یا «گذراندن وقت» با کسی تنها گذاشت.

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که واژه‌های متعددی برای توصیف روابط وجود دارد که اغلب عاری از حس تعهد هستند و بیشتر اوقات بی‌معنی‌اند اما اگر پس از چند ماه، شخصی که با او رابطه نزدیک برقرار کرده‌اید از توصیف ماهیت آن خودداری می‌کند، این یک پرچم قرمز مهم است.

این امر به گفته میسون رونتری، نه تنها نشانه‌ای از نبود تعهد است بلکه حاکی از آن است که طرف احتمالا رابطه دیگری را نیز یدک می‌کشد.

او به ایندیپندنت گفت: «اگر به نظر می‌رسد طرف رابطه شما هنوز پس از چند ماه، از صحبت در مورد تعلق و هویت رابطه و نقش شما طفره می‌رود، احتمالا در مورد این رابطه جدی نیست.»

بخوانید: تعریفی متفاوت از شکست عشقی

هنوز پس از چند ماه در حساب‌ شبکه‌های اجتماعی او نیستید

یک نکته‌ را باید از پیش توضیح دهم: اگر شما یا طرفتان عضو شبکه‌های اجتماعی نیستید یا شما تنها از حساب کاربری دوستداران گربه در اینستاگرام استفاده می‌کنید، آنچه در زیر می‌آید را نادیده بگیرید.

اما به گفته میسون رونتری، اگر طرف شما مرتب از اینستاگرام به توییتر و از تویيتر به فیس‌بوک می‌رود اما هنوز چیزی در مورد شما به اشتراک نگذاشته است، می‌تواند خبر بدی باشد.

او در توضیح می‌گوید: «این ممکن است به معنی آن باشد که به شما به عنوان یک گزینه بلندمدت نگاه نمی‌کند یا آمادگی معرفی شما را به دنیا ندارد.»

حساب کاربری شغلی، یک استثنا است. در این مورد می‌توان پذیرفت که او مایل نباشد سلفی‌های خودش با شما درمقابل برج ایفل با ایموجی قلب در کنارش را به اشتراک بگذارد.

او هرگز برای دیدار بعدی پیشقدم نمی‌شود

میسون رونتری می‌گوید ممکن است این نکته‌ای ساده باشد اما در واقع برنامه‌ریزی برای دیدار بعدی، در رابطه مهم است.

او می‌افزاید: «اگر همیشه این شما هستید که درباره دیدار بعدی پیشقدم می‌شوید، این رابطه‌ای یک‌طرفه و مستلزم آن است که شما همه کارها را انجام دهید. کسی که واقعا از شما خوشش می‌آید، شریک رابطه و در آن فعال است.»

فعال بودن در یک رابطه جذاب و خوشایند است اما تنبلی و این که یک طرف بگذارد دیگری همه برنامه‌ها را بریزد و خودش دست روی دست بگذارد، ابدا جالب نیست.

نبود تعادل درقدرت

جیمز پریس، مشاور ارتباطات فردی می‌گوید یک رابطه (خوب)، رابطه‌ای است که دو طرف در آن به یک میزان از یکدیگر پشتیبانی کنند.

در یک رابطه خوب، احساس می‌کنید عضو یک تیم عالی هستید و اگر چنین احساسی ندارید، به معنی آن است که یکی از دو طرف مدام روی دیگری کنترل دارد و طرف دیگر از او اطاعت می‌کند. او به ایندیپندنت گفت که این حالت، «یک علامت قرمز بزرگ» است.

او می‌گوید: «نشانه‌های نبود موازنه در قدرت را می‌توان در حسادت یا میل به کنترل دید که هردوی این رفتارها، به قطع رابطه می‌انجامد».

بنابراین مراقب باشید و به جای پنهان کردن احساسات خود، از همان ابتدا این مسئله را حل کنید.»

چگونه؟ پریس توصیه می‌کند که نگرانی خود را با شریک رابطه‌تان در میان بگذارید و اگر تغییری حاصل نشد، زمان ارزیابی مجدد رابطه است.

هریک از دو طرف احساساتش را به گونه‌ای متفاوت به دیگری ابراز می‌کند

تفاوت‌هایی که در رابطه تعادل ایجاد کنند، خوب هستند؛ آنچه شما ندارید، شریکتان تامین می‌کند و برعکس؛ اما در یک مورد، این موضوع می‌تواند موجب نگرانی شود و آن، نحوه ابراز عشق شما و طرفتان به یکدیگر است.

ممکن است شما اهل کلمات عاشقانه باشید و دائم به طرف مقابل خود از عشق بگویید و از او تعریف کنید؛ در حالی که او چندان از عبارات جذاب خوشش نمی‌آید و رفتار مهرآمیز را در عمل ترجیح می دهد.

پریس می‌گوید: پیچیدگی قضیه اینجا است که اگر شما فقط در پی این گونه ابراز علاقه باشید و انتظار داشته باشید طرفتان هم مثل شما رفتار کند اما او چنین نکند، دلسرد خواهید شد.

او می‌افزاید: «اگرانتظار رفتاری خاص داشته باشید اما رفتار دیگری ببینید، در این صورت آن گونه که امیدوار بودید با یکدیگر تفاهم ندارید.»

یکی از شما اهل پنهانکاری است

پریس می‌گوید که ما در اینجا تنها به پنهان کردن ظرفی پر از تکه‌های آناناس اشاره نمی‌کنیم.

اگر شما یا شریکتان چیزی را از یکدیگر پنهان می‌کنید، این مسئله سرانجام در مرحله‌ای به رابطه شما لطمه می‌زند و بی‌تردید یک پرچم قرمز است:

«لازم نیست تمام افکار خود را با شریکمان درمیان بگذاریم اما اگر یکی از شما موضوع مهمی را از دیگری پنهان می‌کند، این مشکل‌ساز خواهد شد زیرا پنهانکاری، با رضایت در رابطه مغایر است.

به همین گونه، ترس از آشکار شدن حقیقت می‌تواند موجب نگرانی و وحشت و بروز اختلاف نظر و دعوا شود.»

پژوهش‌های اخیر تارنمای دوستی «الیت سینگِلز» نشان می‌دهد که ۳۴ درصد مردم معتقدند شریک شدن در رازهای یکدیگر، بخش مهمی از برقراری رشته‌های نزدیک با طرف مقابل در رابطه است. بنابراین شفافیت در رابطه، مزایای خودش را دارد.

هیچ‌یک تن به سازش نمی‌دهد

تردیدی نیست که شما هرگز بر سر همه چیز با شریکتان توافق نخواهید داشت.

برای نمونه، یک پژوهش تازه نتیجه‌گیری کرده است که از هر ۱۰ زوج، یک زوج در جریان نوسازی خانه از یکدیگر جدا می‌شوند و ۱۵ درصد آن‌ها گفته‌اند که «دائما با یکدیگر مشاجره داشتیم».

اما به گفته پریس، یافتن راه مصالحه و سازش در مورد مسائل مهم، برای شکفتن و ادامه یک رابطه بسیار مهم است.

او می‌گوید: «سازش، در واقع به معنی لجاجت نکردن و حفظ صلح و آرامش است. باید جایی در نیمه راه میان دو نظریه یا سلیقه یافت که هردو طرف از آن راضی باشند. ممکن است ذوق نکنند، اما دلسرد هم نخواهند بود.»

پریس می‌افزاید که اگر متوجه شدید شما و شریکتان قادر به سازش نیستید و یکی از شما در یک مورد خاص حاضر به مصالحه نیست، در آن صورت احتمالا «رابطه اساسا با مشکلی جدی روبه‌رو است.»

دوستان و اقوام شما از او متنفرند

پریس می‌گوید اگر کسانی که شما را خوب می‌شناسند، از شریکتان خوششان نمی‌آید، این بی‌تردید یک پرچم قرمز است: «گاه به آسانی می‌توان مسائل را نادیده گرفت و تنها چیزهایی را دید که می‌خواهید ببینید اما اگر دوستان و اقوام شما به هیچ ترتیب از شریکتان خوششان نمی‌آید باید علت آن را بفهمید.»

البته همه چیز در اقوام راضی خلاصه نمی‌شود و گاه مردم با یکدیگر نمی‌سازند. اما اگر نظرات منفی بیشتری از دوستان و اعضای خانواده خود شنیدید، شاید لازم باشد رابطه‌تان را مورد ارزیابی مجدد قرار دهید.

پریس می‌افزاید: «گاه اطرافیان متوجه نکاتی هستند که شما هرگز نخواهید دید.»

کد خبر : ۱۲۵۰۰
0
۰
ارسال نظر