پاسخ دندان شکن ایرانی ها به کری خوانی انگلیسی ها

کری‌خوانی انگلیسی‌ ها برای تیم ملی ایران با واکنش‌ های تند مواجه شده و بسیاری از مردم و حتی مدیران فدراسیون نسبت به این موضوع عکس‌العمل نشان داده‌اند.

پاسخ دندان شکن ایرانی ها به کری خوانی انگلیسی ها
کد خبر : ۸۲۳۱۱
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد؛ «بعد از پایان مراسم قرعه‌کشی جام‌ جهانی ۲۰۲۲، طبیعتا اهالی فوتبال در کشورهای مختلف نسبت به گروهی که در آن قرار گرفته‌اند واکنش نشان دادند. در این میان اما عکس‌العمل برخی انگلیسی‌ ها نسبت به هم‌گروهی با ایران بسیار خبرساز شد. مساله ساده است.

آنها بیش از حد تیم ملی را دست‌ کم گرفته‌اند و این مساله در کلام برخی ستاره‌ها و نیز مطالب منتشرشده در رسانه‌های آن کشور موج می‌زند.

بیشتر بخوانید: ایران در جام جهانی هم گروه آمریکا و انگلیس شد!

به‌ طور مثال آلن شیرر گروه ایران را بسیار ساده دانسته، اما شاید از همه بدتر نشریه سان انگلستان بود؛ روزنامه‌ای زرد و جنجالی که روز بعد از قرعه‌کشی تیتر اولش را به این جمله اختصاص داد: «خدا را شکر به ایران خوردیم.»

اعتماد به نفس بالای انگلیسی ها کار دستشان می دهد

البته انگلیسی‌ ها قبلا هم از این خودستایی‌ها داشته‌اند و بارها چوب اعتماد به‌ نفس بالای خود را خورده‌اند. به عنوان مثال بعد از قرعه‌کشی جام‌ جهانی ۲۰۱۰ و هم‌گروهی انگلستان با سه تیم الجزایر، اسلوونی و آمریکا، همین روزنامه سان با استفاده از حروف موجود در نام چهار کشور تیتر «آسان» را ساخت و با فونت درشت روی جلد برد اما در عمل تیم ملی انگلستان از سه دیدارش فقط موفق به کسب یک پیروزی شد.

حالا هم کری‌خوانی انگلیسی‌ها برای تیم ملی ایران با واکنش‌های تند در داخل کشور مواجه شده و بسیاری از مردم و حتی مدیران فدراسیون نسبت به این موضوع عکس‌العمل نشان داده‌اند. البته اگر از زاویه‌ای دیگر به این داستان نگاه کنیم، این شرایط زیاد هم بد نیست. بارها و بارها تجربه نشان داده است که تیم‌های ایرانی به چنین برخوردهای به‌ظاهر تحقیرآمیزی جواب محکم می‌دهند.

زمانی قبل از بازی با یوگسلاوی در جام‌ جهانی ۹۸ شایعه کرده بودند که میاتوویچ گفته فلان تعداد گل به ایران می‌زند و آقای گلی‌اش را از همان بازی اول قطعی می‌کند، اما یادمان هست که تیم ملی چه نمایش جانانه‌ای برابر حریف ارائه داد و چطور با بدشانسی محض مغلوب شد.

ما برابر بزرگان دیگری همچون آرژانتین، اسپانیا، پرتغال و … هم نمایش‌های آبرومندانه‌ای داشته‌ایم. با این حال شاید بهترین نمونه از این دست، مربوط به سرنوشت شوم چوی‌کانگ‌هی باشد؛ سرمربی تیم ملی کره‌ جنوبی که پیش از بازی برگشت با ایران در انتخابی جام‌ جهانی ۲۰۱۴، مدعی شد دوست دارد ازبکستان کنار کره به مرحله بعد برسد و از تیم ایران خوشش نمی‌آید!

حتما خاطرتان هست که تیم ملی با انرژی مضاعفی که از این اظهار نظر گرفت، بهترین نمایش ممکن را در اولسان ارائه داد و با گل رضا قوچان‌نژاد برنده شد.

هرگز ایرانی ها را دست‌کم نگیر!

شاید خطاب به نشریه سان باید گفت: «هرگز یک ایرانی را دست‌کم نگیر!» در کنار همه مسائل فنی و تاکتیکی، خوب است جلد خبرساز این نشریه تا ۳۰ آبان و زمان تقابل دو تیم پیش چشم بازیکنان ایرانی حفظ شود. آنها باید بدانند که برای چه هدفی می‌جنگند و در این مسیر هر چه عرق بریزند، کم است. با پشتکار، تلاش و سختکوشی می‌توان درس خوبی به گردانندگان این روزنامه زرد داد.»

کد خبر : ۸۲۳۱۱
0
۰
ارسال نظر