ویروس نیپا، ویروسی کُشنده‌تر از کرونا!

ویروس “نیپا” ویروسی است که درباره آن گفته شده است که از ویروس کرونا هم کشنده تر است. سازمان بهداشت جهانی درباره احتمال شیوع یک اپیدمی جدید بر اثر ویروس “نیپا” هشدار داده که ویروسی کشنده‌تر از کرونا خواهد بود.

ویروس نیپا، ویروسی کُشنده‌تر از کرونا!
کد خبر : ۶۲۹۳
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

ویروس نیپا زمانی متولد شده است که جهان در حالت مبارزه با ویروس کروناست، بسیاری از دانشمندان معتقدند احتمال شیوع ویروس‌های دیگری که کشنده‌تر و قوی تر از کرونا هستند، وجود دارد.

خطر شیوع ویروس "نیپا"جدی است
سازمان بهداشت جهانی درباره احتمال شیوع یک اپیدمی جدید بر اثر ویروس "نیپا" هشدار داده و خواستار جلوگیری از ورود خفاش‌های موسوم به "روباه‌های پرنده" به نخلستان‌ها و شستشوی دقیق میوه‌ها برای پیشگیری از شیوع این ویروس شده است. این سازمان قبلاً هشدار داده بود که ویروس تب نیل غربی که در برابر آنتی بیوتیک‌ها مقاوم است، می‌تواند به سرعت بشریت را نابود کند.

اعتقاد شوک آور دانشمندان

آنتونی فائوچی متخصص بیماری‌های عفونی در ایالات متحده، روز جمعه بیان کرد: ظهور انواع جدید ویروس کرونا در نتیجه جهش ها، باید زنگ خطری برای آمریکا باشد.

فائوچی در یک کنفرانس مطبوعاتی در کاخ سفید در مورد آخرین تحولات مربوط به ویروس کرونا گفت: جهش‌های مختلف "پیامد‌های بالینی" دارد که باید برطرف شود.

او افزود: این یک هشدار برای همه ماست، ما همچنان شاهد جهش‌های جدید خواهیم بود، بنابراین باید هوشمند باشیم تا بتوانیم به راحتی سازگار شویم و واکسن‌هایی را تهیه کنیم که برای همه گونه‌ها مفید باشد.

اپیدمی بعدی ۱۰ برابر قوی تر از کروناست

بیل گیتس بنیانگذار شرکت "مایکروسافت" نیز معتقد است اپیدمی بعدی که جهان با آن روبرو خواهد شد، ۱۰ برابر قوی‌تر از ویروس کروناست.

گیتس می‌گوید: "ما برای اپیدمی بعدی آماده نیستیم. امیدوارم که این وضعیت بعد از دو سال تغییر کند.در این مدت کار‌های زیادی می‌توان انجام داد از جمله (تولید) واکسن، آزمایش، دارو، اپیدمیولوژی و نظارت. "

اعتقاد شوک آوردانشمندان/ اپیدمی بعدی از اپیدمی کرونا شدیدتر و کشنده‌تر خواهد بود

بنیانگذار مایکروسافت با اشاره به اینکه قطعاً صبر مردم به ویژه کسانی که در شرایط دشوارتری زندگی می‌کنند و نمی‌توانند تحصیل فرزندان خود را از راه دور تضمین کنند رو به اتمام است، افزود: بازگشت به زندگی عادی حداقل یک سال زمان نیاز دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کد خبر : ۶۲۹۳
0
۰
ارسال نظر