ویدئو/ کرگدنی که از شدت درد گریه کرد

تصاویر دل‌خراش از رنج یک کرگدن که پس از بریده شدن شاخش توسط شکارچیان در آفریقای جنوبی، صورتش غرق در اشک است باعث شد نگاه‌ها دوباره به معضل شکار حیوانات در معرض انقراض جلب شود.

ویدئو/ کرگدنی که از شدت درد گریه کرد
کد خبر : ۱۷۶۵۶۸
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از ایندیپندنت، این تصاویر یک کرگدن سفید جنوبی دو هزار کیلویی را نشان می‌دهد که پس‌ازاینکه در یک شکارگاه تفریحی در آفریقای جنوبی شکارچیان غیرقانونی شاخ او را بریدند و بخشی از استخوان جمجمه‌اش را برداشتند، از درد می‌گریست.

در سال ۲۰۱۶ این کرگدن سفید نر دو هزار کیلوگرمی با یک زخم باز وحشتناک و درحالی‌که قسمت‌هایی از استخوان جمجمه‌اش در هنگام حمله برداشته بودند، رهاشده بود تا بمیرد.

درمان سها

تصاویر منتشرشده این کرگدن را که «سِها» نام گرفت در طول دوران سخت و طولانی درمان خود در «مرکز توان‌بخشی خیریه نجات بازماندگان» در شمال غرب آفریقای جنوبی نشان می‌دهد که سر خود را روی زمین گذاشته و آثار اشک خشک شده زیر یک چشمش مشخص است.

در این تصاویر میزان جراحات این کرگدن به‌وضوح نمایان است و جمجمه‌اش در پشت سوراخ خون‌آلودی که پس از بریده شدن شاخش توسط شکارچیان غیرقانونی ایجادشده کاملاً قابل مشاهده است.

سِها کرگدنی که از شدت درد گریه کرده بود.

موسسه خیریه نجات بازماندگان از گروهی از دامپزشکان حیات‌وحش تشکیل‌شده که مأموریت آن‌ها نجات حیواناتی است که قربانی شکار غیرقانونی یا حوادث طبیعی شده‌اند.

به گزارش دیلی میل، عکاس سایمون نیدهم که از چند متری این کرگدن از او عکس گرفته است، گفت:

«من با چندین موسسه خیریه حیات‌وحش در آفریقای جنوبی کار می‌کنم. وقتی درباره نجات بازماندگان شنیدم و بعد از شنیدن کارهایی که انجام می‌دهند، به آن‌ها پیشنهاد عکاسی از کرگدن به‌منظور کمک به جمع‌آوری کمک‌های مالی را دادم.»

سِها کرگدنی که از شدت درد گریه کرد.

داستان دردناک سِها

سیمون درباره داستان دردناک سِها می‌گوید: «شکارچیان شاخ او را بریده و قسمت‌هایی از استخوان جمجمه او را نیز جدا کرده بودند.

صاحبان شکارگاه تفریحی او را به مدت دو هفته رها کرده بودند، زیرا او حتی ارزش یک گلوله را نداشت که خرج کشتنش کنند.

پلیس متوجه این کرگدن شد و با گروه نجات بازماندگان تماس گرفت تا به او کمک کنند.

مالکان او را رایگان به آن‌ها دادند زیرا دیگر بی‌ارزش بود. او ضعیف بود اما اراده‌ای قوی برای زنده ماندن داشت.»

سیمون گفت که برای اینکه کرگدن زخمی با حضور او احساس راحتی کند، زمانی طولانی را با کرگدن گذرانده و با دقت زیادی به او نزدیک شد.

سِها کرگدنی که از شدت درد گریه کرده است.

بازپروری سها

نجات، درمان و بازپروری س‌ها پنج سال طول کشید. او با کمک اعضای این انجمن توانست با زندگی بدون شاخ که برای یک نر جوان بسیار خطرناک است، کنار بیاید و حتی با کرگدن ماده‌ای هم آشنا شد و توانست پدر شود.

س‌ها یکی از موارد انگشت‌شماری از قربانیان تجارت عاج است که توانست پس از تحمل درد و رنج بسیار نجات پیدا کند، اما دیگر کرگدن‌ها مانند او بخت یارشان نیست.

آفریقای جنوبی با تعداد بیش از دو هزار کرگدن دارای اکثریت کرگدن‌های جهان است و کشوری بوده که بیشترین آسیب را از شکار غیرقانونی دیده است، به‌طوری‌که بین سال‌های دو هزار و سیزده تا دو هزار و هفده سالانه بیش از هزار کرگدن در این کشور کشته شدند.

جمعیت کرگدن‌ها هنوز از شکار و قتل‌عام بی‌رحمانه‌ای که در دهه گذشته رخ‌داده است، فرصتی برای بهبودی نداشته‌اند. این تجارت بی‌رحمانه تا زمانی که خریداران شاخ کرگدن وجود دارند، ادامه خواهد داشت.

به طور متوسط هر ۲۲ ساعت یک کرگدن در آفریقای جنوبی به خاطر شاخ‌هایش کشته می‌شود.

کد خبر : ۱۷۶۵۶۸
0
۰
ارسال نظر