ویدئو/ پشت پرده ماجرای توهین به لباس کردی در صدا و سیما

جنجالی تازه در مناطق کردنشین به پا شده است که بر اساس آن کردها اعتقاد دارند در تلویزیون به لباس سنتی آنها توهین شده است که این مسئله حتی به مجلس نیز کشیده شده است.

ویدئو/ پشت پرده ماجرای توهین به لباس کردی در صدا و سیما
کد خبر : ۴۶۳۰
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

نامه ای به رهبر از سوی نمایندگان مناطق کرد ارسال شده که در آن اعتراض خود را نسبت به اقدام صداوسیما اعلام کردند. اقدام صداوسیما در این نامه "وحدت شکن" توصیف شده است.

بخوانید: " خانم کارشناس میوه نخورید " و الگوی بشقاب من!

در مناطق کرد نشین توهین به لباس آنها سروصدا به پا کرده و چند نماینده مجلس به آن اعتراض کرده‌اند، امروز نیز در صحن علنی مجلس این موضوع مطرح شد و علی نیکزاد نایب رییس سازمان صداوسیما خواست به موضوع رسیدگی کند.

اصل ماحرا باید دید از کجا آب می خورد؟ اخیرا ویدئویی کوتاه ده ثانیه ای منتشر شده که در ان نشان می دهد مجری تلویزیون به یک مهمانی که لباس کردی به تن دارد می‌گوید "این لباس چوپانی چیست؟" همین ده ثانیه کافی بود که در شبکه های اجتماعی و افکار عمومی مناطق کرد نشین این برداشت ایجاد شود که مجری قصد توهین به لباس و حتی شغل چوپانی داشته است.

بخوانید: پریناز بنیسی، کارشناس صدا و سیما: میوه نخورید

موضوع به نشست علنی مجلس رسید

در نشست علنی امروز پارلمان نماینده سردشت و پیرانشهر به این ویدئو واکنش نشان داد و گفت: "کردها از اصیل ترین و قدیمی ترین اقوام ایرانی هستند چرا در رسانه ملی که از بیت المال تأمین اعتبار می شود هر روز به اقوام اصیل ایرانی کرد، لر، آذری، ترکمن و بلوچ توهین می شود؟ چرا اجازه می دهید در برنامه های صداوسیما به اقوام اصیل ایرانی توهین شود؟"

نماینده سردشت و پیرانشهر گفت: «مگر مقام معظم رهبری بارها نگفتند که توهین به اقوام و مذاهب رسمی کشور خط قرمز نظام است. چرا به توصیه های حکیمانه رهبری عمل نمی کنید؟ چطور اجازه می دهید به فرهنگ اصیل ایرانی توهین شود؟ لباس کردی لباس غیرت، شهامت و مردانگی است و ما نمایندگان کرد به هیچ فردی اجازه توهین نمی دهیم.»

وی افزود: «لازم است در انتخاب مجریان و مهمانان برنامه های صداوسیما دقت کنید و از مردم غیور و انقلابی کرد معذرت خواهی کنید.»

نایب رئیس مجلس چه گفت؟

نیکزاد نایب رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: "هیچ کس، هیچ گروه و هیچ رسانه ای حق اهانت به قوم اصیل ایرانی را ندارد."

نیکزاد افزود: «کردهای با غیرت افتخار ایران و انقلاب اسلامی هستند. از آقای علی عسگری می خواهم در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی کند.»

در همین رابطه نمایندگان مناطق کرد نشین طی نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اعتراض خود را نسبت به اقدام صداوسیما اعلام کردند. در این نامه اقدام صداوسیما "وحدت شکن" توصیف شده است.

پشت پرده نامه نمایندگان کرد به رهبر انقلاب

همچنین برخی نمایندگان کرد بیانیه‌هایی اعتراضی در این رابطه منتشر کرده‌اند. آنها می گویند این قبیل توهین‌ها سابقه دار است.

آیا سخنان مجری توهین آمیز بود؟

در این بین برخی می گویند توهینی صورت نگرفته است. ویدئو منتشر شده قدیمی و تقطیع شده است. این عده معتقدند با دیدن ویدئوی کامل نشانی از توهین مشاهده نمی شود.

منبع: فرارو

کد خبر : ۴۶۳۰
0
۰
ارسال نظر