ویدئو/ نجات گوزنی که در تور دروازه گیر کرده بود!

گوزن‌ها به خاطر شاخ‌های مواج‌شان ممکن است در مکان‌های مختلف گیر کنند.

ویدئو/ نجات گوزنی که در تور دروازه گیر کرده بود!
کد خبر : ۱۲۶۸۷۲
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح ، این گوزن بی‌نوا نیز که به یک زمین تمرین فوتبال آمده بود، در تور دروازه گیر کرد.

یک مرد با دیدن او به باری‌اش شتافت و در نهایت موفق شد پس از تلاش فراوان گوزن را نجات دهد تا به زندگی روزمره‌اش بازگردد.

۸ منطقه در کشور؛ میزبان گوزن زرد ایرانی

در طول سال‌های متمادی مناطقی هم در استان‌های مختلف برای تکثیر این گونه در نظر گرفته شد و شهرهای مختلف شاهد حضور گوزن زرد ایرانی شدند.

جزیره اشک، دشت ناز، آزادی، باغ شادی، میانکتل، ارسنجان، دز و کرخه؛ ۸ منطقه‌ای شدند که گوزن زرد در آن‌ها نگهداری شد و در کنار آن‌ها ۴ مرکز خصوصی نگهداری و باغ وحش‌ها از جمله مرکز نگهداری حیات وحش البرز، دهکده طبیعت باراجین، باغ وحش اراک و مرکز قرنطینه و بازپروری حیات وحش پردیسان هم محلی برای نگهداری گوزن‌های زرد شد.

بیشتر بخوانید:

ویدئو/ شادی پس از گل دیدنی گوزن پس از گل زنی در فوتبال!

ویدئو/ ترفند جالب خرگوش باهوش برای نجات گربه از قفس!

انتخاب سایت‌های مختلف و انتقال جمعیت گونه‌ها هم آنطور که شهاب‌الدین منتظمی، مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش می‌گوید به دلیل جلوگیری از آسیب‌های ژنتیکی است و جابه‌جایی یا ایجاد ایستگاه‌های مرکزی و انتقال از چندین سایت به همانجا هم به دلیل بهره‌برداری حداکثری از تنوع ژنتیکی است تا با این اقدامات دستکم بتوان گونه را حفظ کرد و عوامل آسیب‌زای ناشی از خروج ژنتیکی هم به حداقل برسد.

آنطور که منتظمی می‌گوید دهه ۸۰ زمانی بود که تصمیم به ایجاد مراکز جدید گرفته شد تا از این طریق بتوانند هم جمعیت را افزایش دهند و هم آن‌ها را احیا کنند و به ترتیب در مازندران، آذربایجان غربی، یزد، فارس، خوزستان و ایلام زیستگاه‌هایی ایجاد شد.

کد خبر : ۱۲۶۸۷۲
0
۱
ارسال نظر