ویدئو/ مصائب صبحانه خوردن چوپان؛ سر و کله زدن با الاغ و گوسفندهای نان دزد!

ویدئویی از صبحانه خوردن یک چوپان در فضای مجازی دست به دست می‌شود.

ویدئو/ مصائب صبحانه خوردن چوپان؛ سر و کله زدن با الاغ و گوسفندهای نان دزد!
کد خبر : ۷۴۴۱۵
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح ، در این ویدئو چوپاتنی در حال صبحانه خوردن است که یک گوسفند نان او را بر می‌دارد و سپس نوبت به الاغ می‌رسد که بخش دیگری از غذای او دستبرد بزند.

حداقل و حداکثر درآمد چوپان چقدر است؟

هرچند درآمد چوپان‌ها از یک الگوی ثابت پیروی نمی‌کند اما دریاباری که سال‌هاست برای گله‌هایش چوپان استخدام می‌کند، حقوق رایج در میان چوپان‌ها را به هرماه حداقل ۵ میلیون و حداکثر ۸ میلیون تومان تقسیم می‌کند.

براساس گفته او یک چوپان ماهر در ماه بین ۷ تا ۸ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کند؛ «کمترین حقوقی که به یک چوپان می‌دهیم ۶۰ میلیون در سال و بیشترین هم ۸۰ تا ۹۰ میلیون در سال است. البته این حقوق را ماهانه پرداخت می‌کنیم.»

دریاباری در تمام صحبت‌هایش به سختی‌های پیداکردن یک چوپان خوب گریزی می‌زند و می‌گوید که بارها و بارها افرادی با ادعای بسیار آمده‌اند اما چندماه بیشتر دوام نیاورده‌اند چراکه در همان ابتدای کار مشخص شده است که تجربه‌ای از چوپانی ندارند.

او نحوه گرفتن چوب در دستان چوپان را ملاک انتخاب می‌داند؛ «چوپان وقتی چوب را دستش می‌گیرد و گله را حرکت می‌دهد، معلوم می‌شود که کارش را بلد است یا نه.»

هر کارفرمایی برای پیداکردن نیروی خود راهی را بلد است و این گله‌دار نیز در مورد نحوه پیداکردن چوپان می‌گوید: «سال‌های اخیر پیداکردن چوپان یک مقدار سخت شده است اما راه‌هایی وجود دارد؛ مثلا من اگر یک چوپان جدید بخواهم، پیش همان گروه چوپان‌های اهل افغانستان می‌روم و به آن‌ها می‌گویم که یک چوپان خوب به من معرفی کنند.

درواقع پیداکردن چوپان راحت است اما چوپانی که خوب باشد، کم است. اگر کار چوپان خوب باشد بیشتر از یک سال پیش ما می‌ماند اما اگر کار چوپان خوب نباشد، بیشتر از ۲ ماه نمی‌توان با او کار کرد».

کد خبر : ۷۴۴۱۵
0
۰
ارسال نظر