ویدئو/ سینه زنی فرزاد حسینی در هیئت

صفحه اینستاگرامی فرزاد حسینی فیلمی از عزاداری و سینه زنی او در مراسم عزای امام حسین(ع) منتشر کرده است.

ویدئو/ سینه زنی فرزاد حسینی در هیئت
کد خبر : ۴۱۷۹۲
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

وقت صبح - فرزاد حسینی در صفحه اینستاگرامش با انتشار این ویدئو نوشت: "هیئت ثارالله". محرم الحرام(سال ۱۳۹۷). دور از کرونای منحوس
التماس دعا.

پیشتر هم فرزاد حسنی در کنار علی مرادی در یکی از هیئات عزاداری حاضر شدند و در کنار دیگ نذری عکسی به یادگار گرفته اند.

نظر فرزاد حسنی در مورد ایام محرم

حسنی می‌گوید از جمله افرادیست که طرفدار نگاه سنتی به مراسم عزاداری و تعزیه است، زیرا که این آیین‌ها، ریشه‌ای عمیق و فرهنگی اصیل دارند.

شامگاه سه شنبه 27 آبان 1393 ،‌ فرزاد حسنی، گوینده، بازیگر و مجری تلویزیون، مقتلی را در خیمه‌ بزرگ سوگ چامه‌ها خوانش کرد.

حسنی در این رابطه گفت: «مقتلی که خواندم، شرح شهادت حضرت علی اکبر (ع)، نوشته میلاد اکبرنژاد است. این متن با نگاهی به چند مقتل گردآوری و تبدیل به یک متن ادبی زیبا شده است. البته این متن، یک مقتل روایتی است و با نوع توصیفی آن تفاوت دارد، ‌در واقع از نگاهی شاعرانه‌ برخوردار است.»

این بازیگر و مجری با اشاره به مقاتلی که این اثر با توجه به آن‌ها نوشته شده است، بیان کرد: «از مقتل ابی مخنس، لهوف و ارشاد شیخ مفید استفاده و با نگاهی تاریخی این مباحث نوشته است.

البته باید به نکته توجه کرد که این متنی ادبی و به زبان فارسی است و با مقاتلی که به زبان عربی و با سوز و گداز خوانده می‌شوند، تفاوت دارد.»

حسنی در پاسخ به این‌ پرسش که آیا اجرای سنتی مقتل خوانی، تعزیه و … باعث دور شدن نسل جوان از این آیین‌‌ها نمی‌شود، پاسخ داد: «سوال من آنست که آیا شکل سنتی دستجات عزاداری سبب عدم همراهی نسل جوان شده است؟ به طور حتم این‌گونه نیست. ا

گر بخواهیم مدام چیزی را به بهانه اینکه روزگار تغییر کرده است، عوض کنیم، این تغییرات به روح حرکت ضربه می‌زند. دو باره تاکید می‌کنم، من مخالف نوآوری نیستم، البته تا زمانی‌که وفادار به روح اصلی، شیوه سنتی و دینی باشد.

در مجموعه برنامه سوگ‌چامه‌ها، این اتفاق رخ داده است و در آن نگاهی امروزی با‌‌ همان روش و روح عزاداری اباعبداالله وجود دارد. »

کد خبر : ۴۱۷۹۲
0
۰
ارسال نظر