ویدئو/ تکه پاره شدن شیر سر به هوایی که وارد قلمرو شیرهای دیگر شد!

یک شیر که مسیرش را گم کرده بود ناخواسته وارد قلمرو شیرهای دیگر شد.

ویدئو/ تکه پاره شدن شیر سر به هوایی که وارد قلمرو شیرهای دیگر شد!
کد خبر : ۱۲۵۳۶۱
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح ، شیرها که به قلمروشان بسیار حساس هستند، به این شیر رحم نکردند و با حمله دسته جمعی به او، وی را لت و پار کردند.

روایتی از محو شدن شیر ایرانی

خبر آنلاین: اما بحث زندگی و انقراض شیر آسیایی در ایران و آسیا ماجرایی بسیار طولانی دارد، شیر ایرانی که به شیر آسیایی، شیر هندی یا اورآسیایی هم شناخته‌می‌شود، یکی از زیرگونه‌های شیر، سلطان گربه‌سانان جهان، است که از شیرآفریقایی، یال و وزن کم‌تری؛ و میل کم‌تری به حمله دارد.

این شیر، زمانی از ایتالیا و یونان در ساحل مدیترانه تا شمال‌شرقی هند، ایران، آسیای میانه و حتی شبه‌جزیره عربستان می‌زیسته، اما مسائل مختلف این وضعیت را تا حدی زیادی تغییر داده است.

بیشتر بخوانید:

ویدئو/ نبرد نفس گیر شیر نگون بخت در محاصره با ۳۰ کفتار

ویدئو/ پلنگی که توسط ۱۲ شیر سلاخی شد!

این گونه حالا فقط در جنگل گیر در گجرات هند یافت می‌شود؛ طبق آخرین سرشماری که در سال ۲۰۱۷ انجام شد تعداد ۶۵۰ قلاده مشاهده شده‌اند.

هوشنگ ضیایی، کارشناس حیات وحش و نویسنده کتاب «راهنمای صحرایی پستانداران ایران» در این رابطه در گفتگویی با خبرآنلاین گفت: «شیر ایرانی در گذشته پراکندگی وسیعی در دنیا داشته، این پستاندار از شمال آفریقا تا ایران و هند حضور داشته. اما کم کم به دلایل شکار بی‌رویه، تخریب زیستاگاه و… وسعت این پراکندنگی به شدت کاهش پیدا کرد.»

این اتفاقی است که در ایران هم رخ داد، گفته می‌شود که این گونه بر اثر شکار بی‌رویه، تخریب زیستگاه و کم شدن طعمه در ایران ازمیان رفته است.

با ادامه این روند در اوایل قرن، نشانه‌های محو شدن شیر ایرانی در کشور دیده شود، آخرین گزارش‌ها از حضور شیر ایرانی در کشور مربوط به سال ۱۳۲۱ است.

یک شیر که مسیرش را گم کرده بود و ناخواسته وارد قلمرو شیرهای دیگر شد.

کد خبر : ۱۲۵۳۶۱
0
۰
ارسال نظر