ویدئو/ ترس عجیب شغال از دیدن شیر در یک قدمی اش!

در این ویدئو شغال سر به هوا به سمت برکه‌ای می‌رود؛ غافل از این که شیر در حال نوشیدن آب است.

ویدئو/ ترس عجیب شغال از دیدن شیر در یک قدمی اش!
کد خبر : ۱۴۴۵۱۷
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح ، شغال که انگار نه انگار نزدیک شیر شده، ناگهان متوجه او می‌شود و از ترس می‌جهد.

پس از این سریع محل را ترک می‌کند و فرار را بر قرار ترجیح می‌دهد. هر چند که شیر چنان غرق نوشیدن آب است که اصلا حواسش به شغال نیست.

به قول ضبط کننده ویدئو بهتر است شغال دفعه بعد عینک بگذارد!

خصوصیات رفتاری شغال

کوکا: این حیوان اغلب به صورت گروهی و در گله‌هایی که بین ۱۰ تا ۳۰ عضو دارند زندگی می‌کند و در اوقاتی که به همراه سایر اعضای گله است در مقابل شکارچیان می‌ایستد اما اگر تنها باشد سعی می‌کند از شکارچیان دوری کرده و فرار را بر قرار ترجیح می‌دهد. یک گله شغال گاهی با پلنگ یا کفتار نیز مقابله می‌کنند.

شغال به قلمروی خود بسیار حساس است و آن را با ادرار نشانه‌گذاری می‌کند، همچنین با دندان‌های تیز و چنگال قوی‌اش نه تنها از قلمرو بلکه از هر توله‌ای که در آن است محافظت می‌کند. این ویژگی شغال در پسر عموهایش از جمله گرگ و روباه نیز دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

ویدئو/ شغالی که پرنده غول پیکر را به دام انداخت و خورد!

ویدئو/ وقتی یک کفتار خود را به دست شغال می‌سپارد!

شغال معمولا رفتار خجالتی دارد و سعی می‌کند با پنهان شدن در چمن‌های بلند، شکاف سنگ‌ها یا پشت درختان خود را از چشم دیگران دور نگه دارد، این حیوان تنها زمانی پرخاش‌گر می‌شود که مسئله قلمرو در میان باشد.

یکی از جالب‌ترین نکات درباره شغال، شیوه برقراری ارتباطش با سایر اعضای گله است و صداهای مختلف از جمله زوزه ها، غرغرها و همه صداهایی که ایجاد می‌کند معنای خاصی دارد.

اعضای یک گله از صداهای منحصر به فرد برای انتقال پیام به سایر اعضای خانواده خود استفاده می‌کنند و از آن جا که هر گله صداهای خاص خود را دارد شغال‌های گله‌های مختلف پیام اشتباهی نمی‌گیرند.

کد خبر : ۱۴۴۵۱۷
0
۰
ارسال نظر