ویدئو/ اینترنت ماهواره ای ایلان ماسک به چه کاری می‌آید؟

استفاده از اینترنت ماهواره ای ایلان ماسک به «افزایش نیاز به سرعت، ظرفیت و اعتبار دسترسی به این سرویس» منجر می‌شود.

کد خبر : ۱۱۲۷۴
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

اینترنت ماهواره ای ایلان ماسک در راه است. بنا بر درخواست‌ جدید، اسپیس‌ایکس در نظر دارد با تاباندن پرتو ماهواره‌های استارلینک به خودروها، برای آن‌ها اینترنت فراهم کند.

شرکت فضایی ایلان ماسک در درخواست خود به کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات‌متحده نوشته است که این شرکت «به دنبال دریافت مجوز برای ساخت و استفاده از ایستگاه‌های زمینی مخابراتی در سراسر ایالات ‌متحده و قلمروهای این کشور در آب و خشکی و همچنین آب‌های بین‌المللی در سراسر دنیا» است.

همچنین می‌خواهد این سرویس را «برای هواپیماهای ثبت شده در ایالات ‌متحده به در کل دنیا پرواز می‌کنند و هواپیماهای غیرآمریکایی که بر فراز ایالات ‌متحده پرواز می‌کنند» تأمین کند.

در این درخواست اظهار شده که این به نفع عموم مردم است که «طیف ظرفیت باند وسیع اینترنت توسعه یابد تا در دسترس خودروهای در حال حرکت در سراسر ایالات ‌متحده و کشتی‌ها و هواپیماهای فعال در سراسر دنیا قرار گیرد.

از آنجا که استفاده از اینترنت به «افزایش نیاز به سرعت، ظرفیت و اعتبار دسترسی به این سرویس» منجر می‌شود، به باور این شرکت، یک نیاز مبرم به شمار می‌رود.

این شرکت نتیجه گرفته است: مشتریان از قرار معلوم مایل به کنار گذاشتن دسترسی خود به اینترنت هنگام سفر نیستند و این اقدام باعث افزایش رقابت برای ارائه «سرویس اینترنت در حال حرکت» خواهد شد.

با این وجود، آقای ماسک بعدتر در توییتر تایید کرد که این اقدام به معنی آن نیست که خودروهای تسلا از این طریق به اینترنت متصل خواهند شد.

بخوانید: اقدام جدید "ایلان ماسک" رونمایی شد

دعوای اسپیس‌اکس و آمازون بر سر اینترنت فضایی

مدیرعامل تسلا توییت کرد: «خودروهای تسلا را به استارلینک متصل نخواهیم کرد چرا که ترمینال موردنیاز این سرویس بیش از اندازه بزرگ است. این سرویس برای هواپیماها، کشتی‌ها و کامیون‌های بزرگ و خودروهای تفریحی خواهد بود.»

ترمینال‌هایی که برای خودروهای مذکور تعبیه خواهد شد با نسخه‌ای است که برای مشتریان در دسترس است و با نصب ویژه آن ارتباطی محدود با ماهواره‌هایی مشخص از استارلینک برقرار خواهد شد، کمی متفاوت است.

در درخواست مذکور آمده است: «سرویس ای‌سیم اسپیس‌ایکس فقط با آن دسته از ماهواره‌های استارلینک ارتباط برقرار خواهد کرد که در افق زمین قابل رویت هستند و بالای حداقل زاویه ارتفاع ۲۵ درجه قرار دارند. همزمان با چرخش ترمینال برای تاباندن امواج، این سرویس به صورت خودکار تغییر خواهد کرد تا در سطحی ثابت برای دریافت آنتن ماهواره مورد هدف خود قرار گیرد و با تناوب همیشگی آن که در ارتباط با تغییر زاویه مسیر مورد حرکت است، مقابله کند.»

بخوانید: ماهواره Sentinel-6 که سطح آب دریاها را اندازه گیری می کند

در حال حاضر بیش از هزار ماهواره استارلینک در مدار پایینی زمین در سراسر جهان قرار دارند و مشتریان در بریتانیا و ایالات‌متحده هم‌اینک نیز برای دسترسی زودهنگام به این سرویس ثبت‌نام کرده‌اند. اسپیس‌ایکس بنا دارد در چند سال آینده، یک مجموعه ماهواره‌ای ۴۰ هزار تایی احداث کند.

اسپیس‌ایکس همچنین در نظر دارد برای مشتریان ایالات‌متحده سرویس تلفنی اختصاصی از طریق صدا روی پروتکل اینترنت فراهم آورد و تماس دقیقه‌ای برای سرویس‌های محلی، دسترسی به خدمات اضطراری و همین‌طور «تماس بدون هزینه برای مشتریان کم‌درآمد» را نیز ارائه دهد.

منبع: ایندپندنت

لینک کوتاه

کد خبر : ۱۱۲۷۴
0
۰
ارسال نظر