ویدئوی جالبی از یک ماهی پراحساس!

ویدئوی جالبی از بازی یک قواص با یک ماهی در فضای مجازی منتشر شده است.

ویدئوی جالبی از یک ماهی پراحساس!
کد خبر : ۱۱۳۰۴۴
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح ، در این ویدئو یک ماهی قرمز به سان حیوانات خانگی مانند سگ با یک مرد بازی می‌کند.

خیلی‌ها بر این باورند که ماهی‌ها احساس ندارند و بازی و سرگرمی را درک نمی‌کنند.

آیا ماهی‌ها هم احساس دارند؟

زومیت: بسیاری ممکن است که فکر کنند دلفین‌ها و آهوها توانایی تجربه احساسات را دارند، اما در مورد یک ماهی، یک حشره یا یک گیاه چطور؟

یکی دیگر از سوالات کلیدی این است که از کجا متوجه بشویم که حیوانات و گیاهان هم احساس دارند. تحقیقات اخیر یک راه برای کشف جواب این سوال ارائه می‌دهد.

محققان به این حقیقت رسیده‌اند که ماهی‌ها بیشتر از آن‌چه که قبلا تصور می‌شد توانایی تجربه کردن احساسات را دارند.

دانشمندان از معیارهای مختلفی برای بحث کردن در دفاع یا مخالفت از نظریه توانایی موجوداتی غیر از انسان در هوشیاری و درک احساسات، استفاده کرده‌اند.

استدلال آن‌ها به عنوان مثال برای ماهی از این قرار بود که مغز ماهی‌ها نسبتا کوچک و ساده است، آن‌ها همچنین لایه رویی مغز را ندارند، بخشی که واسطه‌ی پردازش اطلاعات سطح بالا در پستانداران است، با در نظر گرفتن این نکات آن‌ها به این نظریه می‌رسیدند که ماهی‌ها توانایی درک احساسات را ندارند.

آن‌ها می‌گویند که ماهی‌ها استعداد و توانایی اندکی در یادگیری و حافظه از خود نشان می‌دهند، آن‌ها همچنین یک مجموعه رفتاری بسیار ساده دارند.

بر طبق این نظر، واکنش‌هایی که ماهی به شرایط نامناسب می‌دهد، ممکن است کمی بیشتر از واکنش‌های غیر ارادی و غیر قابل کنترل باشد اما هنوز هم بسیار ساده و محتوای عاطفی آن کم یا هیچ است.

کد خبر : ۱۱۳۰۴۴
0
۰
ارسال نظر