وعده ارزانی نرخ اینترنت در سال ۱۴۰۰

در هفته گذشته وزیر ارتباطات به پرسش‌های کاربران در حوزه فناوری اطلاعات پاسخ داد و مهمترین بخش گفتگوی هفته گذشته آذرجهرمی، وعده وزیر ارتباطات در خصوص کاهش قیمت اینترنت در سال 1400 بود.

وعده ارزانی نرخ اینترنت در سال ۱۴۰۰
کد خبر : ۱۶۳۱
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

محمد جواد آذری جهرمی در پرسش و پاسخ های قبلی اینستاگرامی خود به مواردی از جمله «افزایش هزینه‌های اپراتورها» و «بالا بودن هزینه‌های نگهداری شبکه ارتباطی» اشاره کرده بود.

اما مهمترین بخش گفتگوی هفته گذشته آذرجهرمی، وعده وزیر ارتباطات در خصوص کاهش قیمت اینترنت در سال 1400 بود.

وی خبر داد: در صورت رشد ترافیک، قیمت اینترنت کاهش پیدا خواهد کرد.

وزیر ارتباطات در خصوص جزئیات این طرح تاکنون توضیحی ارائه نکرده است اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که مشابه چنین وعده‌هایی در سال‌های گذشته توسط مسئولان وزارت ارتباطات مطرح شده که همگی درحد حرف باقی مانده است.

طبق آخرین آمارسازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از وضعیت بخش ICT کشور نشان می‌دهد که تا پایان شهریور ماه سال 98 تعداد مشترکان اینترنت به 67 میلیون و 687 هزار نفر رسیده است.

از این تعداد تنها 4 میلیون و 69 هزار و 227 نفر، مشترک اینترنت ثابت (از طریق فناوری‌هایی مانند ADSL و یا فیبر) هستند و 63 میلیون و 617 هزار و 777 نفر از موبایل برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کنند که درصد قابل توجهی از این کاربران از سرویس 3G و 4G برخوردار هستند.

هزینه استفاده از اینترنت در ایران ماهانه 23٫35 دلار اعلام شده است که 6٫61 درصد دستمزد ماهانه در این کشور را شامل می‌شود.

منبع: تسنیم

کد خبر : ۱۶۳۱
0
۰
ارسال نظر