ورزشکاران روسیه و بلاروس نقره داغ شدند

کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد که ورزشکاران و مقامات روسیه و بلاروس باید از شرکت در تمامی مسابقات ورزشی بین المللی جلوگیری شوند.

ورزشکاران روسیه و بلاروس نقره داغ شدند
کد خبر : ۷۷۲۳۸
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح و به نقل از تایمز، هیئت اجرایی کمیته بین المللی المپیک در بیانیه‌ای که منتشر کرد، دولت‌های روسیه و بلاروس را به "نقض آتش بس المپیک" در پی حمله به اوکراین متهم کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، پنجشنبه گذشته دستور حمله به اوکراین را صادر کرد و بلاروس نیز عملاً به‌عنوان پایگاه نظامی روسیه مورد استفاده قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: سایه جنگ بر سر فوتبال؛ تصمیم سرنوشت ساز فیفا علیه روسیه

IOC پذیرفت که ورزشکاران هر دو کشور صرفاً به خاطر اقدامات دولتشان مستحق مجازات نیستند.

با این حال، از آنجایی که جنگ در اوکراین مانع از شرکت بسیاری از اوکراینی‌ها در رویدادهای ورزشی می‌شود، کمیته بین‌المللی المپیک گفت که آن‌ها با "معضلی که قابل حل نیست" باقی مانده‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است:

«بنابراین، هیئت مدیره IOC امروز با دقت شرایط را بررسی کرده و قطعنامه زیر را صادر کرده است:

به منظور حفاظت از یکپارچگی مسابقات ورزشی جهانی و برای ایمنی همه شرکت‌کنندگان، IOC توصیه می‌کند که فدراسیون‌های ورزشی بین‌المللی و برگزار کنندگان رویدادهای ورزشی از ورزشکاران و مقامات روسی و بلاروسی در مسابقات بین‌المللی دعوت یا اجازه شرکت ندهند.

هرجا که این امر به دلایل سازمانی یا قانونی در مدت کوتاهی امکان‌پذیر نباشد، کمیته بین‌المللی المپیک به شدت از فدراسیون‌های بین‌المللی ورزش و سازمان دهندگان رویدادهای ورزشی در سراسر جهان می‌خواهد تا تمام تلاش خود را انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که هیچ ورزشکار یا مقام ورزشی از روسیه یا بلاروس اجازه ندارد با نام روسیه یا بلاروس در رقابت ها شرکت کنید. اتباع روسیه یا بلاروس، چه به صورت انفرادی یا تیمی، باید فقط به عنوان ورزشکاران بی طرف یا تیم‌های بی طرف پذیرفته شوند. هیچ نماد ملی، رنگ، پرچم یا سرود نباید نمایش داده شود.

در فوتبال نیز لهستان، سوئد و جمهوری چک همگی اعلام کردند که به دلیل درگیری اوکراین با روسیه بازی نخواهند کرد، اما هیئت حاکمه فوتبال جهان در ابتدا تصمیم گرفت فقط سرود و پرچم این کشور را از مسابقات ممنوع کند و به آن‌ها دستور دهد که با تیمی به عنوان اتحادیه فوتبال روسیه بازی کنند ولی فیفا در ادامه تصمیم خود را تغییر داد و کلیه تیم‌ها از جمله تیم ملی روسیه را محروم کرد.

کد خبر : ۷۷۲۳۸
0
۰
ارسال نظر