وحید خزایی کیست و چرا دستگیر شد؟

وحید خزایی اکنون در زندان به سر می برد.

وحید خزایی کیست و چرا دستگیر شد؟
کد خبر : ۱۴۸۷۸
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از فرارو، وحید خزایی اینفلوئنسر مشهور و پرحاشیه اینستاگرام چهارم تیر 1399 در فرودگاه امام خمینی بازداشت شد.

بازداشت وحید خزایی پس از ورود او به ایران صورت گرفته است.

او بامداد چهارشنبه با پرواز شماره ۱۱۵ استانبول-تهران هواپیمایی ماهان وارد فرودگاه امام خمینی شده بود. خزایی از اینفلوئنسر‌های شناخته شده اینستاگرام است که در کشور ترکیه فعالیت می‌کرد.

براساس گزارش خبرگزاری فارس خزایی از سال ۹۷ تحت تعقیب قضایی بوده است.

بازداشت او به فعالیت‌های اینستاگرامی‌اش ارتباط دارد. خبرگزاری فارس نوشته است خزایی در ترکیه "با تداوم فعالیت‌های مجرمانه از جمله سوءاستفاده از دختران و ترویج مصرف مشروبات الکلی و راه‌اندازی سایت‌های شرط بندی، ضمن ترویج اقدامات خلاف عفت عمومی، اقدام به خارج‌سازی مقادیر متنابهی ارز از کشور نمود."

خزایی چند روز پیش از دستیگری با انتشار ویدئویی از بازگشتش به ایران خبر داده بود. در آن ویدئو او می‌گوید به دنبال گرفتن برگه خروج از ترکیه و بازگشتش به ایران است.

وحید خزایی کیست؟

وحیدقاریقی معروف به وحید خزایی متولد سال ۱۳۶۴ در تهران است. او در سال ۹۴ پس از انتشار تصاویرش با زنان و دختران تحت تعقیب پلیس فتا قرار گرفت و به سرعت بازداشت شد.

وحید خزایی

او پس از بازداشت ادعا‌های کذبی مطرح کرد و حتی اعلام کرد که از اقدامات خود پشیمان است.

در آن زمان جمله‌ای از او با این مضمون که "پلیس فتا حواسش به همه چیز هست" باعث شهرت دو چندانش شد. جمله او تا مدت‌ها دستمایه شوخی در فضای مجازی بود.

خزایی پس از بازداشت مدعی شده بود که کارگر ساده است و در یک بنگاه معاملات ملکی فعالیت می‌کند. او مدعی شده بود تمام دختران حاضر در عکس‌ها و فیلم‌های منتشر شده از او، دختر خاله‌های او هستند.

آزاد شدن از زندان و فرار به ترکیه

او چندین شاکی خصوصی از میان همان دختران داشت. پس از دستگیری او توانست رضایت بیشتر شاکیانش را بگیرد. اما چند نفر رضایت ندادند و خزایی با قرار وثیقه از زندان آزاد شد.

او پس از خروج از زندان از ایران خارج شد و پس از مدتی مشخص شده که به ترکیه رفته است. خزایی به نوعی از ایران گریخت.

سال ۹۷ سردار کمال هادیان‌فر (رییس وقت پلیس فتا ناجا) در یک نشست خبری گفت: "از روز اول که این فرد دستگیر شد بار‌ها پیشنهاد دادیم برای او حکم سبک نبرید، اما متاسفانه برای او حکم سبک بریده شد."

او ادامه داد: «در حال حاضر وحید خزایی در موقعیت وانتد (گمشده) است و ما به دنبال جستجوی مکان استقرار او هستیم و دستگیری او در دستور کار است.»

بازداشت وحید خزایی در سال ۹۴ از این جهت اهمیت فراوانی داشت که به نوعی سرآغاز برخورد با طیفی از اینفلوئنسر‌ها و فعالان اینستاگرامی شد که با عنوان "شاخ" شناخته می‌شوند.

پس از دستگیری خزایی پلیس از نظارت به عملکرد "شاخ‌های" فضای مجازی و به ویژه اینستاگرام خبر داد.

کد خبر : ۱۴۸۷۸
0
۰
ارسال نظر