واکنش جدید فیفا به اتفاقات مشهد نگران کننده شد!

برخورد زننده با تماشاگران زن در بازی ایران و لبنان باعث واکنش فیفا به این اتفاق شد و نگرانی هایی را در این زمینه به وجود آورد.

واکنش جدید فیفا به اتفاقات مشهد نگران کننده شد!
کد خبر : ۸۵۷۹۱
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از فرارو؛ اتفاقات جنجالی دیدار تیم ملی ایران با لبنان که روز نهم فروردین در مشهد و به میزبانی ورزشگاه «امام رضا» برگزار شد همچنان تبعات دارد. در آن بازی که مسئولان برگزار کننده مانع از ورود تماشاگران زن به ورزشگاه شدند، به صورت آن‌ها هم اسپری فلفل پاشیده شد تا فضا حسابی ملتهب شود.

بعد از آن اتفاقات، رسانه‌های خارجی چنین رفتاری را زیر سوال برده و دوباره مطالبی درباره نقض حقوق زنان در ایران نوشتند. در ایران هم حواشی مشهد بازتاب زیادی داشت به طوری که از رئیس جمهور گرفته تا رئیس مجلس دستور رسیدگی فوری به این پرونده داده شد.

در مقطعی حتی مجلسی‌ها از این خبر دادند که قرار است سه روزه نتیجه مشخص و مقصر معرفی شود.

بیشتر بخوانید: واکنش تند "علی دایی" به فاجعه شرم آور مشهد!

نامه‌ای خطرناک از سوی مسئولان فیفا

با وجود آنکه قریب به یک ماه از آن اتفاق می‌گذرد، ولی این پرونده مثل بسیاری دیگر از پرونده‌های مشابه مشمول گذر زمان شده و رسیدگی به آن به حالت تعلیق درآمده است. این تعلیق از سوی مسئولان ایرانی به تازگی با نامه‌ای خطرناک از سوی مسئولان فیفا روبرو شده که از فدراسیون فوتبال ایران بابت اتفاقاتی که در حاشیه بازی تیم ملی با لبنان رخ داده توضیح خواسته‌اند.

مسئولان فیفا در این نامه اشاره کرده‌اند که پیش از این روندی در ایران آغاز شده بود که طبق آن بانوان در ورزشگاه حضور پیدا کردند و این روند باید ادامه پیدا کند. مسئولان فیفا تأکید کردند که ما اتفاقات مشهد را بررسی کرده‌ایم و این مسائل خوشایند نبود.

باید تلاش کنید همان روند آغاز شده در مورد حضور بانوان در ورزشگاه را ادامه بدهید. در غیر این صورت با تشکیل کمیته‌ای این موضوع را بیشتر بررسی می‌کنیم تا راهکاری برای حضور بانوان در بازی‌های ملی و سپس بازی‌های باشگاهی پیدا شود.

تهدید فیفا درمورد تشکیل کارگروه سه جانبه به نظر می‌رسد فراتر از یک حالت عادی است و حالا زمینه برای فراهم شدن کارگروهی سه جانبه متشکل از فدراسیون فوتبال، فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا فراهم شده تا حضور بانوان در بازی‌های داخلی و بین‌المللی با سرعت بیشتری پیگیری شود.

فیفا پیش‌تر به فدراسیون فوتبال ایران هشدار داده بود هر طور شده باید زمینه ورود تماشاگران زن به ورزشگاه‌ها را فراهم کند، ولی این اتفاق در دیدار برابر لبنان و در جریان بازی‌ای که در مشهد برگزار شد رخ نداد.

برخورد زننده با تماشاگران زن در این بازی حالا حساسیت‌های فیفا را دوچندان کرده و به نظر می‌رسد از این به بعد نمی‌شود به راحتی از تهدیدات فیفا در امان ماند.

کد خبر : ۸۵۷۹۱
0
۰
ارسال نظر