واژگونی اتوبوس خبرنگاران؛ آخرین اخبار

روز گذشته حادثه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در جاده ارومیه – نقده رخ داد و منجر به درگذشت مهشاد کریمی خبرنگار حوزه محیط زیست ایسنا و ریحانه یاسینی خبرنگار ایرنا و مصدومیت سایر مسافران شد.

واژگونی اتوبوس خبرنگاران؛ آخرین اخبار
کد خبر : ۳۰۹۱۱
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از ایسنا، مدیرکل آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران حوزه محیط زیست، اعلام کرد:

راننده بدون صورت وضعیت و به صورت فردی اقدام به مسافرگیری در مسیر کرده و بر اساس آخرین گزارش پلیس راه به دلیل عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه در بروز این حادثه مقصر بوده است.

فرهاد صالحیان درباره جزئیات حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران اظهار کرد:

راننده «م.ش» دارای کارت هوشمند فعال و معاینه فنی معتبر از تاریخ ۱۹ اردیبهشت تا ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ بوده است اما بدون صورت وضعیت (بدون هماهنگی از طریق شرکت حمل و نقل) و خارج از برنامه شرکت حمل و نقل اقدام به مسافرگیری کرده است و احتمالا مسئول این تور، شخصا با راننده تماس گرفته است.

وی با بیان اینکه "آخرین تردد این راننده با اتوبوس مذکور، از طریق یک شرکت حمل و نقل در تاریخ دوم اردیبهشت امسال صورت گرفته بود"، افزود:

هنگامی که این اتوبوس در منطقه دشت غوره واقع در ۱۸ کیلومتری شهر نقده در حال حرکت بوده است، به دلیل عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه، دچار سانحه می‌شود.

مدیرکل آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: گرچه اتوبوس مذکور دارای معاینه فنی معتبر بوده است، اما تخلف و قصور راننده محرز بوده چراکه نه‌تنها بدون صورت وضعیت اقدام به جابجایی مسافر کرده بلکه با وجود آشنایی از مسیر کوهستانی مذکور، سرعت غیرمجاز داشته است و همین مساله سبب شده تا نتواند وسیله نقلیه خود را کنترل کند.

وی تصریح کرد: مسلما با راننده متخلف برخورد خواهد شد.

فوریت، علل حادثه اتوبوس خبرنگاران بررسی می‌کنیم

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران و درگذشت دو خبرنگار در این سانحه، تاکید کرد: ضمن تسلیت به جامعه خبرنگاری کشور، بررسی علل این حادثه به فوریت در دستور کار ‎کمیسیون عمران قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا رضایی کوچی نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:

«درگذشت ناگوار خانم‌ها کریمی و یاسینی خبرنگاران ایسنا و ایرنا و مصدوم شدن جمعی ازخبرنگاران در حادثه تصادف در حین ماموریت آذربایجان غربی موجب تاثر و تالم خاطر همه گردید.

ضمن تسلیت به خانواده این عزیزان و جامعه خبرنگاری کشور، بررسی علل این حادثه به فوریت در دستور کار ‎کمیسیون‌ عمران قرار گرفت.»

وصیت تلخ خبرنگار جوانی که دیروز جان باخت

ریحانه یاسینی که عصر دیروز (چهارشنبه دوم تیر) در حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران در شهرستان نقده جان باخت، چندی پیش، در رشته توییتی، وصیتی را از خود به جا گذاشته بود.

متن وصیت این خبرنگار ایرنا که از دیشب در فضای مجازی دست به‌دست می‌شود، به شرح زیر است:

«۱. رو اعلامیه‌ام عکس گل نذارید. خودم آدم بودم، صورت داشتم.‌
۲. رو سنگ قبرم عکس بذارید،متن کپی‌ هم ننویسید. ‌
۳. مشکی نپوشید.
۴. اگه خیلی نزدیک بودید و خیلی ضربه خوردید، غم‌تان واسه خودتان و سهم‌تان از زندگی است، حق ندارید زندگی را برای دیگر عزیزان‌تان، لحظه‌ای غمگین وسخت کنید.
۵.مراسم نگیرید، پولش را به خیریه‌ مربوط به کودکان یا تامین جهیزیه عروس بدهید.
۶.اعضای بدن هم که بدیهی است اگر به درد می‌خورد، باید اهدا بشود.
۷. در زندگیم فقط از دو نفر کینه دارم و بیزارم، امیدوارم آن آدم‌ها، خودشان سمت قبرم و عزیزان سوگوارم نروند.»

کد خبر : ۳۰۹۱۱
0
۰
ارسال نظر