همه آنچه درباره تزریق دوز دوم واکسن کرونا باید بدانید

رئیس مرکز بهداشت شرق تهران اعلام کرد افراد بالای ۷۰ سال برای تزریق دوز دوم واکسن کرونا باید منتظر پیامک بمانند.

همه آنچه درباره تزریق دوز دوم واکسن کرونا باید بدانید
کد خبر : ۳۰۰۲۰
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از تسنیم؛ امیرعلی فریدونفر با بیان این‌که افراد بالای ۷۰ سال برای تزریق واکسن کرونا، منتظر پیامک باشند، اظهار داشت: متولدین ۱۳۳۰ و قبل از آن برای دریافت واکسن کرونا به مراکز بهداشتی به صورت حضوری مراجعه نکنند و برای جلوگیری از تجمع در این مراکز، نوبت افراد با پیامک اطلاع رسانی خواهد شد.

وی افزود: آن دسته از افراد بالای ۷۰ سال که هنوز دوز اول واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند به سامانه salamat.gov.ir مراجعه و ثبت نام کنند و پس از دریافت پیامک، به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

محل تزریق دوز دوم واکنس کرونا

رئیس مرکز بهداشت شرق تهران در پاسخ به این سؤال که "آیا تزریق دوز دوم واکسن کرونا نیز باید در همان محلی که دوز اول تزریق شده انجام شود؟" تصریح کرد: بهتر است افراد دوز دوم واکسن را در همان مرکزی دریافت کنند که دوز اول را تزریق کرده بودند؛ اگر فردی دوز اول واکسن کرونا را در یکی از مراکز بهداشت شرق تهران تزریق کرده، می‌تواند دوز دوم را در یکی از مراکز بهداشت شرق تهران دریافت کند و بهتر است برای دریافت دوز دوم به مراکز دیگر مراجعه نکند.

گفتنی است پس از اتمام فاز اول واکسیناسیون کرونا در کادر درمان و برخی گروه‌های پرخطر، در فاز دوم واکسیناسیون، تزریق واکسن کرونا به سالمندان بالای ۷۰ سال آغاز شده بود که به دلیل تأخیر در تأمین واکسن، بسیاری از سالمندان بالای ۷۰ سال موفق به دریافت دوز دوم واکسن کرونا نشده بودند.

هم‌اکنون با ورود محموله جدید واکسن وارداتی به کشور، وزارت بهداشت اعلام کرده که واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال تکمیل خواهد شد. همچنین به گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا به دلیل صدور مجوز مصرف اورژانسی واکسن کوو ایران برکت، با تولید انبوه این واکسن در تیرماه، واکسیناسیون عمومی با این واکسن ایرانی کرونا نیز آغاز خواهد شد.

کد خبر : ۳۰۰۲۰
0
۰
ارسال نظر