هشدار زلزله در گوشی های اندروید

آن‌ طور که گوگل ادعا می‌کند، سیستم هشدار زلزله اندروید یک سرویس رایگان است که زمین لرزه ها را در سراسر جهان تشخیص می دهد و می تواند قبل از شروع لرزش به کاربران اندروید هشدار دهد.

هشدار زلزله در گوشی های اندروید
کد خبر : ۱۲۹۲۲۲
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از خبرآنلاین، روزانه زمین‌لرزه‌های بسیاری در جهان روی می‌دهد و صدها میلیون نفر در مناطق زلزله خیز زندگی می کنند. به همین دلیل یک هشدار اولیه می‌تواند به مردم کمک کند تا برای لرزش آماده شوند. یکی از زیرساخت‌هایی که می‌تواند برای این کار مورد استفاده قرار گیرد گوشی‌های هوشمندی است که امروز در دست تمام مردم وجود دارد.

تشخیص زلزله

گوگل برای تشخیص زلزله در آمریکا با تیم شیک‌آلرت همکاری می‌کند که از شبکه‌ای متشکل از ۱۶۷۵ حسگر لرزه‌ای برای تشخیص لرزش زمین‌لرزه دارند و این داده‌ها را برای تعیین مکان و اندازه زلزله تجزیه و تحلیل می‌کند. سیستم شیک‌آلرت سیگنالی را به سیستم هشدار زلزله اندروید ارسال می‌کند، که سپس هشدار زلزله را مستقیماً برای کاربران اندروید ارسال می‌شود.

خارج از این ایالت های ایالات متحده، گوگل رویکرد اشتراک جمعی اطلاعات برای تشخیص زلزله استفاده می‌کند. در این فرایند از اطلاعات شتاب‌سنج‌های موجود در گوشی‌ها استفاده می‌شود که می‌توانند ارتعاشات و سرعت را حس کنند، سیگنال‌هایی که احتمال وقوع زلزله را نشان می‌دهند. اگر تلفن چیزی را تشخیص دهد که فکر می‌کند ممکن است زلزله باشد، سیگنالی را به همراه موقعیت مکانی از محل وقوع لرزش به سرور تشخیص زلزله گوگل ارسال می‌کند. سپس سرور اطلاعات بسیاری از تلفن ها را ترکیب می کند تا بفهمد که آیا زلزله ای در حال وقوع است یا خیر. این رویکرد از بیش از ۲ میلیارد تلفن اندرویدی در حال استفاده در سراسر جهان به عنوان مینی لرزه سنج برای ایجاد بزرگترین شبکه تشخیص زلزله در جهان استفاده می کند. این تلفن ها لرزش و سرعت لرزش زلزله را تشخیص می دهند و به کاربران اندروید در مناطق آسیب دیده هشدار می دهند.

هشدار به کاربران در هنگام وقوع زلزله

اندروید دو نوع اعلان دارد که برای هشدار به کاربران در مورد زلزله طراحی شده است. هشدار اول به گونه ای که با ضربه زدن روی اعلان، اطلاعات بیشتری را ارائه دهد و برای زلزله‌های ضعیف ارسال می‌شود و در عین حال تنظیمات صدا، مزاحم نشوید و اعلان تلفن را تغییر نمی‌دهد.

هشدار دوم برای جلب توجه قبل از تجربه لرزش متوسط تا شدید طراحی شده به طوری که بتوانید برای محافظت از خود اقدام کنید و برای زلزله‌ای با بزرگی ۴.۵ درجه در مقیاس ریشتر یا بیشتر ارسال می‌شود. این هشدار تنظیمات مزاحم نشوید را بی‌اثر، صفحه‌نمایش را روشن و صدای بلندی پخش می‌کند.

تشخیص زلزله در جستجوی گوگل نیز قابل مشاهده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد هر گونه فعالیت لرزه ای در نزدیکی خود، به سادگی عبارت «زلزله در نزدیکی من» را جستجو کنید.

کد خبر : ۱۲۹۲۲۲
0
۰
ارسال نظر