هشدار جدی سازمان جهانی بهداشت درباره 4 شربت سرماخوردگی

سازمان جهانی بهداشت درباره مصرف 4 شربت سرماخوردگی و ضدسرفه هندی برای کودکان هشدار داد.

هشدار جدی سازمان جهانی بهداشت درباره 4 شربت سرماخوردگی
کد خبر : ۱۱۵۴۷۲
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از خراسان؛ پس از مرگ ۶۶ کودک در آفریقا، سازمان جهانی بهداشت درباره مصرف چهار داروی تولید شده در هند شامل محلول خوراکی پرومتازین، شربت سرفه کودک کوفکسمالین، شربت سرفه کودک ماکف و شربت سرد Magrip N هشدار داد.

مرگ 66 کودک و آماده باش جهانی

سازمان جهانی بهداشت، یک هشدار محصول پزشکی برای چهار داروی آلوده شناسایی شده در گامبیا صادر کرده که با صدمات حاد کلیوی و ۶۶ مرگ در میان کودکان، مرتبط بوده است.

بیشتر بخوانید: حقایقی درباره میوه "انگور" که متعجبتان می کند!

در حالی که محصولات آلوده تاکنون فقط در گامبیا شناسایی شده است، سازمان جهانی بهداشت از دیگر کشورها خواست که در حالت آماده باش باشند، زیرا ممکن است در کشورهای دیگر توزیع شده باشد.

دی اتیلن گلیکول و اتیلن گلیکول

با توجه به هشدار محصولات پزشکی سازمان بهداشت سازمان ملل متحد، تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی نمونه‌های هر یک از این چهار محصول تأیید می‌کند که آن‌ها حاوی مقادیر غیرقابل قبولی دی اتیلن گلیکول و اتیلن گلیکول به عنوان آلاینده هستند.

سازنده، تضمینی برای ایمنی و کیفیت این محصولات به WHO ارائه نکرده است.دی اتیلن گلیکول و اتیلن گلیکول هنگام مصرف برای انسان سمی هستند و می‌توانند کشنده باشند.

آثار سمی چیست؟

آثار سمی دی اتیلن گلیکول و اتیلن گلیکول می‌تواند شامل درد شکمی، استفراغ، اسهال، ناتوانی در دفع ادرار، سردرد، تغییر وضعیت ذهنی و آسیب حاد کلیه باشد که ممکن است منجر به مرگ شود.

کد خبر : ۱۱۵۴۷۲
0
۰
ارسال نظر