هشدار جدید کرونایی انگلیس جدی است؟

مقام ارشد پزشکی درمانی انگلیس  گفت: از انجا که تاثیر هیچ واکسنی ۱۰۰ درصدی نیست، هیچ تضمینی برای مصونیت کامل شهروندان وجود ندارد. با توجه به احتمال واگیری به این ویروس در دوره ۲ یا سه هفته پس از تزریق واکسن، بهتر است دست کم تا سه هفته برای مصونیت کامل سالمندان در انتظار بمانیم.

هشدار جدید کرونایی انگلیس جدی است؟
کد خبر : ۵۳۸۵
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

پروفسور جاناتان ون تام ، مقام ارشد پزشکی درمانی انگلیس هشدار داد: شهروندانی که واکسن کووید - ۱۹ تزریق کرده اند، هنوز احتمال دارد که انتقال دهنده ویروس کرونا به دیگران باشند و باید همچنان به اجرای شیوه نامه ها و رعایت مقررات و محدودیت های قرنطینه به منظور قطع زنجیره ابتلا ادامه دهند.

پروفسور جاناتان ون تام تاکید کرد که دانشمندان هنوز از تاثیر تزریق واکسن بر انتقال ویروس آگاهی نیافته اند. با اینکه واکسن ها امیدوارکننده هستند، اما میزان همه گیری باید به سرعت کاهش یابد.

پرفسور ون تام افزود: از انجا که تاثیر هیچ واکسنی ۱۰۰ درصدی نیست، هیچ تضمینی برای مصونیت کامل شهروندان وجود ندارد. با توجه به احتمال واگیری به این ویروس در دوره ۲ یا سه هفته پس از تزریق واکسن، بهتر است دست کم تا سه هفته برای مصونیت کامل سالمندان در انتظار بمانیم.

حتی پس از دریافت هر دو مرحله واکسن، باز هم احتمال انتقال کووید -۱۹ به دیگران و تداوم زنجیره های انتقال، وجود دارد. حتی اگر رفتارتان را تغییر دهید، باز هم احتمال انتقال ویروس، بالا ماندن شمار مبتلایان و قرار گرفتن دیگران در معرض خطر وجود دارد که به رغم ضرورت تزریق واکسن، در انتهای صف قرار گرفته اند و هنوز نوبتشان نرسیده است.

واکسینه شدگان ابتدایی

پزشکان بلند پایه انگلیس چند روز پیش و در پی افزایش بیشینه مدت انتظار شهروندانی که مرحله نخست را دریافت کرده اند، از سه هفته به ۱۲ هفته به منظور افزایش شمار شهروندانی که واکسن مرحله نخست را دریافت می کنند، از مقام های بهداشتی این کشور درخواست کردند که فاصله میان مرحله نخست و دوم تزریق واکسن فایرزبیونتک را کاهش دهند.

به گفته متیو هنکاک وزیر مشاور دولت انگلیس در امور بهداشتی و مراقبت های اجتماعی، ۷۵ درصد از شهروندان ۸۰ ساله به بالای انگلیس اکنون نخستین مرحله از واکسن را دریافت کرده اند. هر دو واکنس فایرزبیونتک و آسترازنکا نیازمند ۲ مرحله تزریق برای موثر واقع شدن هستند و این آمار نشانگر شمار افرادی است که تنها مرحله نخست واکسن را تزریق کرده اند. تاکنون بیش از هشت میلیون و ۵۰۰ هزار انگلیسی، مرحله نخست واکسن را دریافت کرده اند.

اندرو مار وزیر بهداشت انگلیس نیز گفته است: حدود سه چهارم ساکنان خانه های نگهداری سالمندان و معلولان واکسینه شده اند.

در انگلیس تاکنون ۳میلیون و ۶۱۷هزار و ۴۵۹نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۹۷هزار و ۳۲۹نفر فوت کرده و ۱میلیون و ۶۱۶هزار و ۳۰۷نفر بهبود یافته اند.

منبع: ایرنا

کد خبر : ۵۳۸۵
0
۰
ارسال نظر