هشدار؛ افراط در کار باعث مرگ می شود!

سازمان بهداشت جهانی هشدار داد کار کردن بیش از 55 ساعت در هفته خطرناک است و ممکن است باعث مرگ شود.

هشدار؛ افراط در کار باعث مرگ می شود!
کد خبر : ۲۲۳۶۰
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از رویترز، سازمان بهداشت جهانی امروز با اعلام خطر کشندگی ساعات کاری طولانی گفت ساعت‌های طولانی کار باعث می‌شود سالانه صدها هزار نفر کشته شوند و این روند رو به وخامت است چراکه ممکن است به دلیل بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ سرعت بیشتری بگیرد.

در این مطالعه جهانی که در مجله Environment International منتشر شده نشان داد که ۷۴۵ هزار نفر در اثر سکته مغزی و بیماری‌های قلبی مرتبط با ساعات طولانی کار در سال ۲۰۱۶ فوت کردند که نسبت به سال ۲۰۰۰ تقریباً ۳۰٪ افزایش داشته است.

ماریا نیرا، مدیر گروه محیط زیست، تغییرات آب و هوایی و بهداشت WHO، گفت: «۵۵ ساعت یا بیشتر کار کردن در هفته یک خطر جدی برای سلامتی است.» وی این مطالعه را در راستای حمایت بیشتر از کارگران دانست.

بیشتر بخوانید: خطرات باورنکردنی "عود" برای سلامتی

چه کسانی بیشتر قربانی می شوند؟

این مطالعه که با همکاری سازمان بین‌المللی کار انجام شده، نشان داد که بیشتر قربانیان (۷۲٪) مردان و افراد میانسال یا مسن‌تر هستند و اثرات این فشار معمولا ده‌ها سال بعد، نسبت به شیفت کاری مشخص می‌شود.

این پژوهش که با استفاده از داده‌های ۱۹۴ کشور صورت گرفته، همچنین نشان داد که افرادی که در جنوب شرقی آسیا و منطقه اقیانوس آرام زندگی می‌کنند، چین، ژاپن و استرالیا، بیشترین آسیب را دیده‌اند.

به طور کلی، ۵۵ ساعت (یا بیشتر) کار در هفته با ۳۵٪ افزایش خطر سکته مغزی و ۱۷٪ افزایش در خطر مرگ ناشی از بیماری ایسکمیک قلبی در مقایسه با ۳۵-۴۰ ساعت کار در همان بازه همراه است. مقامات WHO گفتند که افزایش میزان دورکاری و رکود اقتصاد جهانی ناشی از شرایط اضطراری ویروس کرونا، ممکن است این خطرات را افزایش دهد.

سازمان بهداشت جهانی با تخمین اینکه حداقل ۹٪ از مردم ساعت‌ها کار می‌کنند، گفت: «پیشرفت همه‌گیری به روند افزایش زمان کار دامن زده است.»

فرانک پگا، مسئول فنی WHO نیز گفت که محدود کردن ساعات کار برای کارفرمایان مفید خواهد بود چراکه افزایش ساعات کار در زمان بحران اقتصادی انتخابی هوشمندانه نیست.

کد خبر : ۲۲۳۶۰
0
۰
ارسال نظر