هشدار؛ این جمله وسوسه کننده شما را به راحتی گول می زند!

رئیس پلیس فتا تهران از کشف پرونده کلاهبرداری تلفنی با موضوع برنده شدن در قرعه کشی خبر داد و گفت متهم با ترفند برنده خوش شانس رادیویی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد.

هشدار؛ این جمله وسوسه کننده شما را به راحتی گول می زند!
کد خبر : ۹۴۱۱۸
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از مهر؛ سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: یکی از شهروندان به این پلیس مراجعه و مدعی شد شخصی با وی تماس گرفته و ضمن معرفی خود به عنوان مجری رادیو با ایجاد محیطی شبیه به صدای استودیو و انجام کنش‌های هیجانی و دیگر اقدامات فریبنده اعلام کرده که شما برنده ی خوش شانس قرعه کشی شده‌اید.

وی افزود: مجرم با استفاده از ترفندهای زیرکانه مالباخته را متقاعد کرده که جهت دریافت جایزه خود سریعاً اطلاعات مورد نیاز از جمله کدی که از طریق پیامک برای وی ارسال شده را برای مجرم بخواند، شاکی با یک غفلت ساده در نهایت متوجه سرقت تمامی موجودی کارت بانکی و خالی شدن حساب خود می‌شود.

بیشتر بخوانید: ویدئو/ مسافری که با غفلت راننده پژو ۴۰۵ را می‌دزدد!

سرهنگ گودرزی ادامه داد: موضوع در دستور کار متخصصان پلیس فتا پایتخت قرار گرفت و پس از اقدامات تخصصی و تحقیقات سایبری متهم شناسایی و پس از تشریفات قضائی در یکی از مناطق تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

وی افزود: ممکن است شیوه‌های کلاهبرداری این افراد مجرم متفاوت باشد اما در نهایت به یک شیوه عمل می‌کنند و با اعلام برنده شدن مخاطبان، با ترفندهای ماهرانه تمام اطلاعات حساب بانکی و یا کارت عابر بانک افراد را دریافت کرده و با استفاده از آن اقدام به برداشت از حساب افراد می‌کنند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد:

همان گونه که به دفعات توسط پلیس هشدار داده شده است به هیچ عنوان جهت دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک و یا دادن اطلاعات محرمانه کارت بانکی نیست و تماس‌هایی که این موارد را از شهروندان درخواست می‌نمایند قطعاً کلاهبرداری است.

شهروندان همچنین می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا ناجا به آدرس www.cyberpolice.ir اطلاع رسانی نمایند.

کد خبر : ۹۴۱۱۸
0
۰
ارسال نظر