هر آنچه باید درباره سفر به استانبول از مبدا مشهد بدانید

استانبول سومین شهر توریستی جهان است که زیبایی‌های آسیا و اروپا را با هم دارد.

هر آنچه باید درباره سفر به استانبول از مبدا مشهد بدانید
کد خبر : ۱۴۴۴۴۰
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

پر از روایت‌های جذاب از اتفاقات تاریخی خاورمیانه است، توسط دریاها محاصره شده و از زیبایی سرشار است. ایرلاین‌های معروف دنیا روزانه پروازهای زیادی به استانبول دارند و مسافران را از گوشه و کنار دنیا به این شهر می‌برند. در ایران نیز به دلیل محبوبیت بسیاری که این شهر برای سفر خارجی ارزان دارد، پرواز استانبول از شهرهای مختلفی از کشورمان انجام می‌شود. در این مطلب به طور خاص قصد داریم به سفر به استانبول از مشهد و خرید بلیط استانبول به مشهد در برگشت بپردازیم.

بهترین زمان سفر به استانبول از مشهد

قبل از اینکه برای خرید بلیط هواپیما اقدام کنید، بهتر است زمان سفر خود را مشخص کنید. آب وهوای ترکیه به گونه‌ای است که پاییز و زمستان پربارشی دارد. به خصوص در زمستان هوا به شدت سرد می‌شود و احتمالا بازدید از اماکن گردشگری زیر بارش برف برایتان چندان راحت نباشد. اما اگر می‌خواهید سفر ارزانی به استانبول داشته باشید، زمستان زمان خوبی برای استفاده کردن از تخفیف‌های هتل و بلیط هواپیما و مراکز خرید است.

استانبول و مشهد هر دو زمستان‌های سردی دارند و کمتر گردشگری به این دو شهر توریستی در زمستان سفر می‌کند، بنابراین در خرید بلیط استانبول به مشهد نیز ارزانی بلیط در زمستان را باید مدنظر داشته باشید.

اطلاعات مهم سفر از مشهد به استانبول

علاوه بر زمان سفر، اطلاعات دیگری نیز برای سفر خود احتیاج دارید. یکی از این اطلاعات، درباره نحوه اخذ ویزای توریستی ترکیه است. ویزای توریستی ترکیه از نوع فرودگاهی است. بایستی با در دست داشتن مدارک بلیط هواپیما و رزرو هتل، همچنین مدارک هویتی و پاسپورت در فرودگاه، ویزای خود را دریافت کنید.

واحد پول ترکیه، لیر است. پیشنهاد می‌شود پیش از سفر پول خود را به انواع واحدهای لیر شامل 5، 10 و 20 لیر تبدیل کنید. به ترکیه که رسیدید، جهت صرفه‌جویی در هزینه‌ها و استفاده راحتتر از وسایل حمل و نقل عمومی، استانبول کارت تهیه کنید.

فاصله هوایی مشهد تا استانبول 2719 کیلومتر است که حدود 4 ساعت و 40 دقیقه طول می‌کشد. ساعت رسمی مشهد نیم ساعت از استانبول جلوتر است، مثلا اگر ساعت در مشهد 12 باشد، در استانبول 11 و 30 دقیقه است.

هر آنچه باید درباره سفر به استانبول از مبدا مشهد بدانید

هزینه های سفر به استانبول

در سفر به استانبول می‌توانید به راحتی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. یکی از مهمترین موارد، رزرو هتل ارزان در استانبول است.

در هر نقطه از استانبول می‌توانید هتل و اقامتگاه خوب پیدا کنید. پیدا کردن هتل در مرکز شهر استانبول، منطقه شیشلی، منطقه سلطان احمد، تکسیم، فاتح و … به وسیله سامانه رزرو هتل فلای تودی بسیار آسان است. اگر منطقه اقامت شما مهم است، هتل‌ها بر اساس منطقه نمایش داده می‌شود و اگر قیمت، امکانات و دیگر موارد در اولویت است، می‌توانید جستجوی هتل را بر اساس آنها انجام داده و به راحتی به هتل ارزان و باکیفیت دست پیدا کنید.

هاستل‌ها و خوابگاه‌ها ارزانترین گزینه برای اقامت در استانبول هستند. این اقامتگاه‌ها را در هر گوشه از شهر می‌توانید پیدا کنید. پیشنهاد ما برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، رزرو اقامتگاهی با آشپزخانه است تا بتوانید برای صرفه‌جویی در هزینه خورد و خوراک، غذای خود را در هتل تهیه کنید.

از غذاهای خیابانی و ارزان استانبول غافل نشوید، غذاهایی چون بورک، کستانه کباب، دوروم و صدف شکم پر.

برای جابجایی ارزان در شهر هم، همانطور که گفتیم ابتدا استانبول کارت تهیه کنید و سپس به راحتی از اتوبوس، قطار برقی، تراموا، مترو و … با کمترین هزینه سفر کنید.

اگر خرید را در برنامه سفر خود به استانبول دارید، می‌توانید از بازار و مراکز خرید متنوعی که در شهر وجود دارد، خرید کنید. اما گوش به زنگ تخفیف‌ها باشید، به خصوص در زمستان و پاییز جشنواره‌های تخفیف متعددی در مراکز خرید استانبول دایر می‌شود که امکان خرید ارزان را فراهم می کند.

هر آنچه باید درباره سفر به استانبول از مبدا مشهد بدانید

اطلاعات پرواز مشهد استانبول

برای سفر از مشهد به استانبول، خود را به فرودگاه بین‌المللی مشهد رسانده و از آنجا با یکی از پروازهای ترکیش، ایرعربیا، امارات، فلای دبی، قطر خود را به استانبول برسانید. از میان ایرلاین‌های مختلفی که پرواز مشهد استانبول را ارائه می‌دهند، تنها پرواز ترکیش ایرلاین مستقیم است، بقیه ایرلاین‌ها حداقل یک توقف دارند. هواپیمایی ایرعربیا در شارجه توقف خواهد داشت، هواپیمایی قطر در فرودگاه حمد، فواپیمایی فلای دبی و امارات در دبی توقف خواهند داشت.

مقصد نهایی یکی از دو فرودگاه استانبول خواهد بود، فرودگاه جدید استانبول یا فرودگاه صبیحا گوکچن.

سفر مشهد اسانبول ارزان با فلای تودی

شرکت فلای تودی با سالها تجربه در فروش بلیط داخلی و خارجی و رزرو هتل داخلی و خارجی، بهترین گزینه برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل در استانبول است. این پلتفرم به همه هتل های استانبول دسترسی دارد و همه ایرلاین‌های معتبر بین‌المللی را پوشش می‌دهد، بنابراین گزینه‌های متعدد و متنوعی با قیمت‌های مختلفی را پیش روی شما خواهد گذاشت.

کاربری این پلتفرم بسیار ساده است. تنها با چند کلیک قادر خواهید بود به ارزانترین بلیط مشهد استانبول و بلیط استانبول به مشهد دست پیدا کنید و ارزانترین هتل استانبول را رزرو کنید. کافی است تاریخ سفر و اطلاعات مسافران را در این پلتفرم وارد کنید تا بلیط هواپیما از ارزانترین نمایش داده شود. با استفاده از فیلترهای جستجو می‌توانید قیمت، ایرلاین، زمان، توقف، کلاس پروازی و نوع بلیط را مشخص کرده و سریعتر به بلیط دلخواه خود برسید.

ارزانترین نوع بلیط پرواز مشهد استانبول بلیط چارتر و لحظه آخری است، فلای تودی این امکان را فراهم می‌کند تا ارزانترین بلیط چارتر و لحظه آخری را برای مقصد خود پیدا کرده و خریداری کنید.

بدون نیاز به مراجعه حضوری و تنها به وسیله اینترنت، مراحل خرید انجام شده و هزینه توسط کارت‌های عضو شتاب پرداخت می‌شود. امکان استرداد آنلاین بلیط هم شما را قادر می‌سازد تا هر زمان قصد کنسل کردن بلیط هواپیما خود را داشته باشید، در حساب کاربری خود در سایت فلای تودی، درخواست استرداد را ثبت کنید. پس از بررسی و کسر جریمه کنسلی مبلغ به حساب بانکی شما منتقل می‌شود و دیگر نگرانی نخواهید داشت.

پرواز مشهد به استانبول با فلای تودی، علاوه بر ارزانتر بودن، مطمئن است، زیرا پشتیبانی 24 ساعته فلای تودی حتی در ایام تعطیل خیال شما را بایت رفع هر گونه مشکلی آسوده می‌کند.

کد خبر : ۱۴۴۴۴۰
0
۰
ارسال نظر