هجوم دلار به نرخ طلا و بیت کوین

طلا بیش از 50 دلار افت کرد و ، تمامی این اتفاق ها در راستای درک بازده بالاتر اوراق خزانه داری ایالات متحده و افزایش شاخص دلار آمریکا بوده است.

هجوم دلار به نرخ طلا و بیت کوین
کد خبر : ۹۶۴۲
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

در روزی که گذشت به جز شاخص دلار همگی بازارها با کاهش قیمت رو به رو شدند که این اتفاق تحت تاثیر بازده اوراق خزانه داری آمریکا قرار گرفتند. قیمت بیت کوین و طلا هر دو با افت قیمت رو به رو شدند.

بدترین ضرر ماهانه طلا

بر اساس گزارش اینوستینگ، طلا بدترین ضرر ماهانه خود را از سال 2016 ثبت کرد، همچنین به دنبال پایین آمدن شاخص ها در وال استریت برای دومین روز متوالی ، به دلیل ارزش گذاری مجدد سرمایه گذاران برای پرتفوی خود بود.

طلا آتی تحویل آوریل(اردیبهشت) با 46.60 دلار معادل یا 2.6 درصد کاهش به 1728.80 دلار در هر اونس رسید. پیش از این به 1715.05 دلار رسیده بود که بسیار نزدیک به کف قیمت طلا در سال جاری شمسی بود. پایین ترین سطح 1700.10 دلار در 8 ژوئن(۱۸خرداد) بود.

در هفته ای که گذشت، شاخص معاملات آتی طلا 2.7 درصد کاهش داشت. جمعه در آخرین جلسه معاملات ماه فوریه(اسفند) ، ماه را با کاهش 6.6 درصدی به پایان رساند که بدترین حالت از زمان افت 7.2 درصدی در نوامبر(آذر) 2016 بود.

افت بیش از ۵۰ دلاری قیمت طلا

همچنین کیتکو نیز در گزارش خود نوشت ، بازار فلزات گرانبها در روز جمعه با فشار تکنیکال به سمت نزول قیمت حرکت کرد ، همین اتفاق ضربه عمده ای به بازار وارد کرد.

طلا بیش از 50 دلار افت کرد ، در حالی که نقره در روز جمعه 1.30 دلار افت داشت ، تمامی این اتفاق ها در راستای درک بازده بالاتر خزانه داری ایالات متحده و افزایش دلار آمریکا بوده است.

بیشتر بخوانید: پیش بینی مهم از آینده بیت کوین

بازده 10 ساله اوراق خزانه داری یک شبه به بالاتر از 1.6 درصد رسید - بالاترین سطح در یک سال گذشته بوده است. در همین حال ، دلار آمریکا با صعود بالاتر با افزایش ۰.۷۸ واحد ۹۰.۰۱۵ واحد معامله شده است.

استراتژیست ها گفتند: « مسئله اصلی طلا در اینجا عدم علاقه افراد به این بازار است.رویکرد واکنش پذیر بانک فدرال رزرو نیز موجب تردید بازار به آینده شده است.»در حال حاضر قیمت هر اونس طلای نقدی با کاهش ۳۹.۷۰ دلار یا ۲.۲۴ درصد به قیمت ۱۷۳۱ دلار رسید.

بازده اوراق خزانه داری بیت کوین را هم تکان داد

بر اساس گزارش کوین دسک، بیت کوین (BTC) روز جمعه پس از افت شدید یک شبه تا 44 هزار و 181 دلار معامله شد ، و این امر با فروش سریع اوراق قرضه و سهام فناوری همراه بوده است. بزرگترین ارز رمزنگاری شده با کاهش ۵.۳۸ درصد به قیمت ۴۶ هزار و ۷۷۸ دلار رسید.

پس از آنکه ارز رمزپایه شماره یک نتوانست آستانه روانی 50هزار دلار را پس بگیرد ، روند در آن ریزشی شد. با توجه به نقش اوراق خزانه داری آمریکا که پشتوانه دلار منتشر می شود می توان گفت قیمت بیت کوین و قیمت طلا از سوی دلار مورد هجوم قرار گرفتند.

منبع: اقتصاد نیوز

کد خبر : ۹۶۴۲
0
۰
ارسال نظر