نیت عامل حمله به روحانیون در حرم امام رضا (ع) مشخص شد

مدیر دفترحراست و امور صیانتی حوزه علمیه خراسان جزئیاتی از نحوه و دلایل شهادت شهدای حرم مطهر رضوی را تشریح کرد.

نیت عامل حمله به روحانیون در حرم امام رضا (ع) مشخص شد
کد خبر : ۸۴۹۰۴
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از فارس، حجت الاسلام سید جواد هاشمی مدیر دفترحراست و امور صیانتی حوزه علمیه خراسان جزئیاتی از نحوه و دلایل شهادت شهدای حرم مطهر رضوی را تشریح کرد.

نحوه اجرای نقشه شوم

وی گفت: بر اساس برخی اعترافات ضارب و شواهد به دست آمده، ضارب (عبداللطیف مرادی) فردی ۲۱ساله بود که تحت تاثیر عوامل تند و افراطی سنی و شیعی اقدام به این جنایت کرده است.

مرادی از ورودی باب الرضا (ع) وارد حرم مطهر شده و قصد ترور چندین نفر روحانی را داشته که این سه روحانی عزیز (شهیدان حجج اسلام اصلانی و دارایی و حجت الاسلام پاکدامن) را دیده که وارد صحن پیامبر اعظم (ص) شده اند.

بر اساس اعترافات ضارب، وی به محض رسیدن به این سه روحانی ضربه‌ای به شهید دارایی و بلافاصله ضربه‌ای دیگر به شهید اصلانی وارد می‌کند. حجت الاسلام پاکدامن قصد داشته از ضارب فاصله بگیرد که از پشت ضربه‌ای به کتف او وارد می‌شود و به زمین می‌افتد. اما سعی می‌کند در برابر ضربات متعدد چاقو (حدود ۲۰ ضربه) با دست و پا از خود دفاع کند.

نیت عامل حمله به روحانیون در حرم امام رضا (ع) مشخص شده است.

حجت الاسلام هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود درباره علل و عوامل به وجود آمدن این حادثه گفت: با توجه به اعترافات ضارب و بررسی محتویات تلفن همراه وی، مشخص شده است که وی در فضای مجازی دنبال کننده سایت‌ها و کانال‌های تندرو وهابی بوده و مستنداتی از تفکرات ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب در گوشی او وجود دارد.

علاوه بر این، وی دنبال کننده کانال‌های وابسته به جریان موسوم به تشیع انگلیسی و از جمله سید صادق شیرازی نیز بوده و فیلم‌هایی از اهانت‌ها و تندروی‌ها و ناسزا گفتن‌ها و فحاشی‌های این جریان را نیز در گوشی تلفن همراه خود داشته است.

تاثیر تفکرات افراطی

وی تاکید کرد: بر اساس مستندات به دست آمده، هر دو تفکر افراطی مذهبی شیعی و سنی در ذهن ضارب تاثیر گذاشته است که در نهایت منجر به شکل گیری انجام این جنایت در ذهن ضارب شده و وی را مجاب به انجام جنایت کرده است.

وی در بازجویی‌های خود تاکید کرده که فقط برای زدن روحانیون به حرم مطهر آمده است. لذا این حادثه یک ترور کور بوده و این روحانیون به عنوان هدف ضارب از پیش تعیین نشده بودند.

حجت الاسلام هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باز بر اساس مستندات موجود، ضارب این جنایت را برای دیده شدن و پررنگ جلوه داده شدن در حرم مطهر رضوی مرتکب شده؛ وگرنه می‌توانست در هر جای دیگری دست به این جنایت بزند.

وی افزود: افراطی‌گری هم در شیعه و اهل سنت همیشه به پیکر اسلام ضربه وارد کرده و این بار نیز جمع این دو تفکر افراطی منجر به وقوع این حادثه ناگوار در حرم مطهر رضوی شده است.

کد خبر : ۸۴۹۰۴
0
۰
ارسال نظر